خودروهای الکتریکی یا EV خودروهایی هستند که به جای موتورهای احتراق داخلی (ICE) از باتریهای قابل شارژ و موتورهای الکتریکی برای شتابگیری استفاده میکنند. آنها بیش از 100 سال است که وجود دارند، اما تحقیق و توسعه فناوری باتری در بیشتر قرن بیستم ناچیز بود. فناوری باتریهای لیتیوم یونی در اواخر دهه 1990 و 2000 برای تولید خودروهای برقی در مقیاس به اندازه کافی پیشرفته شد و از آن زمان که رودستر تسلا در سال 2008 رونمایی شد، فروش به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. BEV ها) خود تولید گازهای گلخانه ای صفر می کنند. سایر وسایل نقلیه به نام خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEVs) از انرژی الکتریکی باتری و ICE به عنوان پشتیبان استفاده می کنند.
Mullen CAMPUS یک ون برقی بسیار کارآمد است که برای استفاده در پردیس بسته و با سرعت کم طراحی شده است [and] مولن در بیانیهای گفت: «دیانای مشابه Mullen ONE دارد، اما بهطور هدفمند ساخته شده است تا یک راهحل تحویل ایدهآل برای محیطهای کوچک باشد».

سهام MULN در 5 ژوئیه 200٪ افزایش یافت، پس از اخباری که این شرکت وکیل دریافت کرد تا علیه اتهامات “فروش کوتاه برهنه” متهم شود. این شرکت اشتهای گاوهای نر را با خبر در روز بعد مبنی بر اینکه قرار است بازپرداخت سهام را آغاز کند، بیشتر کرد.
اشتراک گذاری:
- مولن تولید 350 وانت EV کلاس 1 را تکمیل کرد.
- روز پنجشنبه، مولن همچنین یک برنامه آزمایشی ون تحویل جدید را با اداره برق نیویورک اعلام کرد.
- سهام MULN در روز پنجشنبه 10.7 درصد افزایش یافت.
ما می دانیم که شما به ایلان ماسک فکر می کنید، اما او احتمالا بیشتر شبیه پدر بازار انبوه و معاصر EV است. در تمام راه در سال 1827، یک کشیش مجارستانی به نام Anyos Jedlik موتور الکتریکی را اختراع کرد و سال بعد از آن برای نیرو دادن به یک وسیله نقلیه استفاده کرد. دانشمند فرانسوی گاستون پلانته باتری سرب اسیدی را در سال 1859 اختراع کرد و مهندس آلمانی آندریاس فلوکن اولین خودروی الکتریکی واقعی را برای عموم مردم در سال 1888 ساخت. خودروهای برقی حدود 38 درصد از کل وسایل نقلیه فروخته شده در ایالات متحده را در حدود سال 1900 تشکیل می دادند. آنها شروع به از دست دادن بازار کردند. پس از سال 1910 که وسایل نقلیه بنزینی بسیار مقرون به صرفه تر شدند، به سرعت به اشتراک گذاشت. آنها تا حد زیادی از بین رفتند تا اینکه برنامه های تحقیقاتی جدید در دهه 1990 منجر به سرمایه گذاری تدریجی بخش خصوصی در دهه 2000 شد.
این برنامه آزمایشی مشابه برنامه دیگری است که مولن با دانشگاهی در کارولینای شمالی دارد که در حال آزمایش بیش از ده ها مورد از این وسایل نقلیه است. شش برنامه آزمایشی دیگر برای وسیله نقلیه CAMPUS قبلاً در پایان ژوئن گزارش شده بود، زمانی که Mullen اولین درآمد رسمی خود (308000 دلار) را از فروش 22 دستگاه از این خودروها به نمایندگی تجاری Randy Marion رزرو کرد.
پس از عدم احتراق در ابتدای هفته، خودرو مولن (MULN) سهام در نیمه دوم بی سر و صدا بازگشته است. سهام توسط اخبار مثبت در مورد آینده ون های تحویل الکتریکی آن حمایت شده است.
اخبار بورس مولن: تولید 350 دستگاه ون تحویل به پایان رسید
خودروهای برقی از پایه کوچکی در حال رشد هستند، اما از 9 درصد فروش جهانی خودروهای جدید در سال 2021 به 14 درصد از کل فروش در سال 2022 رسیدند. این نرخ رشد سالانه 65 درصدی بود و این صنعت در سال 2022، 10.2 میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان تحویل داد. پیشبینیها نشان میدهد که این تعداد در سال 2023 به بالای 16 میلیون میرسد. در سراسر جهان، سهمهای بازار بین کشورها بسیار متفاوت است. نزدیک به 88 درصد از فروش خودروهای جدید نروژی در سال 2022 خودروهای برقی بوده است. از سوی دیگر، ایالات متحده، جایی که بسیاری از نوآوریهای مدرن در خودروهای برقی شکل گرفته است، کمتر از 8 درصد از فروش خودروهای جدید به خودروهای برقی در سال 2022 اختصاص داشت. بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان، چین، 30 درصد از بازار در آن سال به سمت خودروهای برقی رفت.