آخرین عدد مثبت تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال جاری؟

کالاهای بادوام یک شاخص کلیدی هستند، زیرا نشان دهنده سرمایه گذاری های کلان توسط مشاغل با انتظار کسب سود در میان مدت هستند. اگر کسب و کارها انتظار شرایط اقتصادی سختی را داشته باشند، از سفارش کالاهای بادوام عقب نشینی می کنند تا بتوانند پول نقد خود را حفظ کنند. اگر کسب‌وکارها انتظار افزایش در خرید را داشته باشند، کالاهای بادوام‌تری را برای افزایش تولید و ایجاد سود بیشتر وارد می‌کنند.

جایی است که پول خود را می گذارید

در حالی که بسیاری از مدیران ارشد اجرایی (که JPMorgan برجسته‌ترین آنهاست) در مورد یک رکود معلق صحبت کرده‌اند، کالاهای بادوام مثبت نشان می‌دهد که کسب‌وکارها هنوز روی رکود شرط‌بندی نکرده‌اند. اگر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان صرف‌نظر از انتظاراتشان برای اقتصاد به هزینه‌های خود ادامه دهند، آنگاه می‌توان از رکود اقتصادی به سادگی با شتاب اجتناب کرد.

پنجشنبه با انتشار همزمان دو نقطه داده کلیدی، بزرگترین روز برای بازارها در این هفته خواهد بود. ایالات متحده گزارش می دهد که تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول، 2.3٪ پیش بینی می شود. در مقایسه با 2.6 درصد قبل. در کنار آن، انتشار قیمت Core PCE برای Q1 است، که یک نقطه داده کلیدی است که توسط فدرال رزرو دنبال می شود. انتظار می رود تورم در آنجا روند نزولی را در 4.1% در مقایسه با 4.4% قبل تایید کند.

به طور کلی، یک ضرب از داده‌ها می‌تواند منجر به حرکت اولیه به سمت خوش‌بینی شود، اما احتمالاً شرط‌بندی فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. این می تواند از دلار حمایت کند و به سهام آسیب برساند. عدم برآوردها می تواند منجر به کاهش احتمال افزایش احتمالی فدرال رزرو توسط سرمایه گذاران شود و از بازار سهام به قیمت دلار حمایت کند.

تجارت اخبار مستلزم دسترسی به تحقیقات بازار گسترده است – و این کاری است که ما بهترین کار را انجام می دهیم.

درست قبل از ارقام تولید ناخالص داخلی، یکی دیگر از شاخص های کلیدی برای سلامت اقتصادی ایالات متحده و چشم انداز تجاری آینده در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس رشدی 0.6 درصدی داشته باشند. در مقایسه با -1.0٪ قبلی. اما، در هنگام خروج از حمل و نقل و دفاع، انتظار می‌رود که سفارشات کالاهای بادوام اصلی نسبتاً بدون تغییر باقی بماند و در مقایسه با 0.0 درصد قبلی، 0.1 درصد رشد کند.

انتظار نمی رود این داده ها فدرال رزرو را از افزایش بعدی خود منصرف کند، مگر اینکه انتظارات از دست رفته قابل توجهی باشد. با این حال، اتفاق نظر در میان اقتصاددانان این است که ایالات متحده در اواخر سال به نوعی رکود خواهد افتاد. به این معنی که سه ماهه اول می‌تواند آخرین باری باشد که ایالات متحده در مدتی کوتاه نتیجه تولید ناخالص داخلی مثبت داشته است.

قبل از انتشار داده ها

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/04/the-last-positive-us-gdp-number-this-yearاز سوی دیگر، مارس ممکن است به دلیل بحران SVB، یک دور از انتظار باشد. از یک طرف مردم نگران تاب آوری سیستم بانکی بودند که تا پایان ماه برطرف شد. از سوی دیگر، فدرال رزرو برنامه QT خود را معکوس کرد و صدها میلیارد پول نقد وارد بازار بدهی کرد. هزینه استقراض نهادی به سرعت کاهش یافت و کسب و کارها ممکن است قبل از اینکه شرایط اعتباری دوباره سخت تر شود، از فرصت خرید برخی از آنها استفاده کرده باشند. در واقع، در ماه آوریل، فدرال رزرو به QT بازگشت و هزینه های استقراض دوباره شروع به افزایش کرد، که می تواند به معنای تغییر مسیر کالاهای بادوام باشد.

واکنش بازار

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج