آسیا FX در بحبوحه آشفتگی فدرال رزرو، عملکرد بهتری از یوان چین در هفته داشت توسط Investing.com

این شاخص 0.1 درصد افزایش یافت و قرار بود در این هفته 0.8 درصد افزایش یابد زیرا داده ها نشان می دهد که در سال 2022 رشد 7 درصدی داشته است و عملکرد بسیار بهتری از همتایان آسیایی خود دارد. هند نیز در ماه فوریه بیش از حد انتظار رشد کرد که نشان دهنده تداوم انعطاف پذیری در اقتصاد جنوب آسیا است.

دلار برای ضررهای هفتگی کوچک تعیین شده بود.

0.1% افزایش یافت و قرار بود هفته را نزدیک به 0.8% بالاتر ببندد.

اما مقامات همچنین هشدار دادند که موضع فدرال رزرو تا حد زیادی وابسته به داده خواهد بود، که با توجه به بالاتر از حد انتظار در ژانویه، می تواند نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.


© رویترز.

یک نظرسنجی خصوصی در روز جمعه نشان داد که چین در ماه فوریه با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد. این قرائت پس از آن صورت می گیرد که داده های دولتی در این هفته نشان داد چین با سریع ترین سرعت خود در بیش از یک دهه اخیر گسترش یافته است و بهبود پس از کووید را در این کشور تقویت کرده است.

اما اکثر ارزهای آسیایی دیگر در روز جمعه در محدوده های کوچک باقی ماندند، زیرا یک شبه پس از افت هفتگی نشان دهنده انعطاف پذیری در بازار کار افزایش یافتند. دلار نیز در روز جمعه در برابر سبدی از ارزها ثابت ماند و هر کدام 0.1 درصد کاهش یافت.

نوشته امبار واریک

بهبودی در چین نوید خوبی برای کشورهایی است که قرار گرفتن در معرض تجارت بزرگ در برابر غول آسیایی دارند و می تواند به بهبود چشم انداز اقتصادهای آسیایی در سال جاری کمک کند. داده های مثبت روز جمعه نیز پیش از نشست مقامات عالی رتبه چین که از روز شنبه آغاز می شود، منتشر شد.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/asia-fx-muted-amid-fed-jitters-chinese-yuan-outperforms-for-the-week-3021186

اظهارات یک شبه مقامات فدرال رزرو در مورد جایی که نرخ بهره ایالات متحده می تواند در سال جاری به اوج خود برسد، شفافیت ارائه کرد، با حمایت رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، از افزایش 25 واحد پایه در جلسه مارس.

این شاخص 0.1 درصد افزایش یافت و در این هفته کاهش یافت زیرا داده ها نشان دهنده روندهای ضعیف اقتصادی در کشور بود. داده‌های روز جمعه نشان داد که از بالاترین سطح 40 سال اخیر در فوریه کاهش یافته است، اما همچنان در سطوح نسبتاً بالایی باقی مانده است.

Investing.com — اکثر ارزهای آسیایی در روز جمعه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد مسیر سیاست پولی ایالات متحده بی‌صدا شدند، در حالی که یوان چین یکی از بهترین عملکردها در این هفته در یک رشته قرائت قوی اقتصادی بود.

سود یوان به سایر ارزهای چینی سرازیر شد و هر دو هفته را بالاتر خواهند برد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج