آشنایی کامل با مفهوم ارزدیجیتال

در این زمینه ادعا شدهاست که پول الکترونیکی مفهومی جدید از کیف پول را ارائه نموده، سیستم پرداخت تجاری را برای اینترنت به وجود آورده و راه دولتها را برای پرداخت به صورت الکترونیکی، تغییر داده و انقلابی را در گردش ارزش (پول) از طریق خطوط تلفن و امواج (الکترونیکی) پدیدآوردهاست. این مطالعات همچنین نشان می دهد که مهم ترین اسناد در زمینه حمل و نقل نیز به جاده ابریشم بازمی گردد. بنابراین سرمایه گذاری در بازار فارکس به معنای سرمایه گذاری در زمینه تبادل ارزهای بین المللی می باشد. برای این منظور استفاده از معاملات شرطی می تواند تبدیل به یک گزینه ایده آل شود. ایده این سبک معامله، پی بردن به انتهای یک روند و ورود به موقع، به هنگام حرکت معکوس روند است. همان گونه که از نامش پیداست، این نوع استراتژی شامل: معامله در جهت روند قیمت فعلی است. سبک فارکس سوئینگ تریدینگ مناسب استراتژی معاملاتی و افرادی است که اولا سرمایه های نسبتا بزرگی دارند و دوما زمان این که تمام روز در حال مانیتور کردن بازار باشند را ندارند. با همه انتقادهایی که به حسن روحانی و دولتش وارد است اما حداقل در دور اول آن شیخ، مردم ثبات را تجربه کردند و اجناس را نمیخریدند به امید اینکه ارزانتر شود.

حجم معاملات روزانه در آن بیش از 5 سایت goldmanforex تریلیون دلار است. به علت امکان انجام معاملات در چهارچوبهای زمانی مختلف به واسطه استراتژی پرایس اکشن، این استراتژی توجه معاملهگران زیادی را به خود جلب کرده است و افراد زیادی برای استفاده از آن تمایل نشان میدهند. سپس براساس آن، بهترین استراتژی فارکس را برای خود انتخاب کنید. شما در فارکس چنین قابلیتی را ندارید. در معاملات آنلاین و اکثر پلتفرمهای معاملاتی مانند متاتریدر، شما میتوانید از دستور توقف زیان یا حد زیان (stop loss) استفاده کنید. به طور کلی ترید کردن با استفاده از موبایل توصیه نمیشود چراکه صفحهکوچک موبایل مانع از دید صحیح و کامل و به اصطلاح big picture میشود.

قسمت میانی نمودار جایی است که چرخه های قیمت شروع به تثبیت می کنند و افزایش میانگین متحرک و ترازبندی MACD به شناسایی سه فرصت بالقوه معاملات با قرمز رنگ کمک می کند. همانطوریکه قبلاً گفتیم، بخش اعظمی از روحیۀ بازار را احساسات ایجاد می کند که باعث ایجاد کف فروش و سقف خرید در سهام و غیره می شود. در نهایت بر اساس تحلیل های خود جهت بازار را تشخیص میدهند و وارد معامله میشوند. معامله بر اساس روند معکوس شبیه به معامله بر اساس روند است به استثنای اینکه، پس از تعیین روند کلی، معاملات را در جهت عکس جستجو میکنید. این مقاله همه آنچه معاملهگران مبتدی باید درباره این بازار بدانند را پوشش میدهد، اعم از اینکه چطور شروع کنیم، چگونه پیشرفت کنیم و از همه مهمتر چطور ریسک معاملات را کاهش دهیم. شما که بهتر از همه میدانید این بالاتر رفتن قیمت دلار هیچ ربطی به تحریمها و مذاکرات احیای برجام ندارد و تقصیر دولت روحانی و البته دستهای پشت پردهای است که علیه دولت سیزدهم کار میکند! اگرچه این استراتژی در همه بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرد، اما بیشتر در فارکس از آن استفاده می شود.

کریدور بین المللی شبکه حمل و نقل بین المللی است که از راه آهن، آبراه و جاده برای حمل و نقل و ترانزیت بین المللی کالا استفاده می کند. این استراتژی فارکس در بین افرادی که شغل اصلی آنها ترید نیست بسیار محبوب است. اما همچنان استراتژی معاملاتی فارکس برای موبایل وجود دارد و میتوان از روش های خاصی که در ادامه به آن میپردازیم، ترید با موبایل هم انجام داد. استراتژی معاملاتی day trading یا معامله روزانه مناسب افرادی است که با شدت و فشار ترید اسکلپ راحت نیستند و از طرفی هم علاقه به ترید های بلندمدت ندارند. از این استراتژی گاهی با نام معاملات کَری یا carry trading یاد میشود. این قابلیت به دلیل بالا بردن موفقیت و هم چنین نتایج واقع بینانه در معاملات بسیار به ما کمک خواهد کرد. استفاده از اندیکاتورها روی نمودار دارای چهارچوب زمانی کوتاهتر، به شما برای تعیین وقت ورودهایتان کمک خواهند کرد.

چرا رئیس جمهور یا رئیس مجلس نشست خبری برگزار نمیکنند تا در معرض سوال قرار بگیرند و کمی به مردم گزارش بدهند که چرا وضع کشور به اینجا رسیده است؟ قیمت دو بار به یک سطح حمایت رسیده است. معمولا قیمت طلا تمایل دارد تا به صورت فصلی الگو های خاصی را ایجاد کند. همچنین بهتر است در ابتدای کار نقاط حمایتی در تایم فریم های بالاتر را در نظر بگیرید. صرافیهای متمرکز بزرگ و محبوب در شروع کار و برای افراد مبتدی بهترین انتخاب هستند. مایلید معامله را در یک روز شروع و تمام کنید. اما زمانی که خطوط مقاومتی و حمایتی شما در این معاملات شکسته شوند، بهتر است معامله خود را ببندید. بهترین کارگزاری که ما جهت معامله با این استراتژی معرفی می کنیم، بروکر FBS و در درجه بعدی بروکر فارکس تایم می باشد. استراتژی معاملاتی زیادی برای معاملات روزانه وجود دارد که در آن معاملات برای چند ساعت باز میمانند و بسته میشوند. تریدرهای اسکلپر معاملات خود را در حد چند دقیقه بیشتر باز نمیگذارند.

آیا برای نظارت بر معامله خود وقت دارید؟ برای تجزیه و تحلیل بازارها در ابتدای روز، وقت دارید و میتوانید طی روز بازار را کنترل کنید. برای این سبک از معامله شما نیاز دارید تا اسپرد های کوچکی داشته باشید و بروکر شما حساب هایی با اسپرد کمتر به شما ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با موضوع اسپرد میتوانید به مقاله هر آنچه باید در مورد اسپرد در فارکس بدانید مراجعه کنید. همچنین برای راهنمای انتخاب بروکر مناسب با اسپرد کمتر میتوانید به صفحه بررسی بروکر مراجعه کنید. پس باید روشی را انتخاب کنید که نیازمند دید وسیعی از بازار نباشد. من در دوره ی پرایس اکشن RTM تبریز فایننس شرکت کردم آشنایی من با این دوره از طریق سایت تبریز فایننس بوده، اولش چون آشنایی دقیقی نداشتم رفتم قسمت پشتیبانی سایت ازشون درباره دوره ی پرایس اکشن RTM سوال پرسش کردم که شرایط ثبت نامشون چجوری هاس کلاس ها به چه صورت تشکیل می شن اصلا توی دوره چه چیز هایی تدریس می شه و مزیت های این دوره چیه و بعدش من دقیقا میتونم با آموزش این دوره چه کارایی انجام بدم چون واقعا من هیچ اطلاعی از دوره پرایس اکشن RTM نداشتم خلاصه پشتیبان سایت تبریز فایننس جواب من رو زود و به موقع داد و حتی راهنماییم کرد که اگه خواستم اطلاعات بیشتری به دست بیارم و محض راحتی خیال خودم میتونم برم مجموعه تبریز فایننس و مشاوره رایگان دریافت کنم و اگر هم اطلاعاتی داشتم تعیین سطح رایگان انجام بدم و من هم بهتر دیدم تا برم از نزدیک این مجموعه رو ببینم و مشاوره بگیرم و با خیال راحت و اطمینان خاطر توی دوره پرایس اکشن RTM تبریز فایننس ثبت نام کنم که شکر خدا از انتخاب این مجموعه راضی بودم و توی دوره پرایس اکشن RTM تبریز فایننس اطلاعات اصولی و بروز درباره سرفصلایی که گفته بودن یاد گرفتم تازه پرایس اکشن RTM یه دوره کامل و جامع و امن برای ترید تو بازار های مالی وحتی بورس و خود استاد های تبریز فایننس هم با این سبک ترید میکنن و درآمد دلاری دارند .

معامله گران این استراتژی فارکس معاملات خود را در همان روزی که باز کردهاند، میبندند و کار به روز بعد نمیکشد. اگر بخواهیم بدون هیچ تحلیل در این بازار کار کنیم چیزی جز ضرر و از دست رفتن سرمایه نمیبینیم، پس باید این بازار را با استفاده از تحلیل، ابزار و اندیکاتور ها بررسی کنیم بعد شروع به خرید و فروش کنیم. این دوره قطعا پشتیبانی عالی و بالایی برای شما داره و همیشه پاسخگو سوالات و مشکلات شما در مسیر یادگیری و حتی بعد از یادگیری هستیم. در این استراتژی فارکس شما باید از نظر روانی ثبات و پتانسیل بسیار بالایی داشته باشید چراکه سبک اسکلپ از نظر بار روانی فشار بالایی دارد و باید با تمرین زیاد این استرس کاهش پیدا کند. قبل از بررسی انواع استراتژی های مختلفی که می توانید استفاده کنید ، ممکن است در نظر بگیرید که برای استفاده از استراتژی های تجاری بهترین بازارها کدام است. با وجود اینکه میزان سود در این معاملات کم است، ولی می توان با انجام تعداد معاملات موفق زیاد، موفق بود، زیرا سود ثابت و پایدار به راحتی قابل دستیابی است. در این سبک از معامله تریدر ها سود های کوچک تری میگیرند اما تعداد ترید های خیلی بیشتری نسبت به سبک های معاملاتی دیگر دارند.

به طور مثال محسن رضایی نامزد همیشه در صحنه ریاست جمهوری که الان معاون اقتصادی رئیس جمهور است در مورد یارانهها و بالا نرفتن قیمتها گفته بود:« میشود اجناس را گران نکنیم و ۴۵۰ هزار تومان یارانه بدهیم.» حالا باید از او پرسید پس چرا اجناس گران شد؟ چراکه شما نمیتوانید تصویر بزرگی از مارکت را داخل موبایل ببینید. توجه کنید که تمام مارکت برای شما نیست و فقط کافی است تا بخش کوچکی از مارکت را برای خود در نظر بگیرید. کاش این افراد و همه آنهایی که در زمان دولت گذشته مدعی بودند اداره کشور مثل خوردن یک چایی قند پهلو است، یک نشست خبری برگزار کنند و به سوالات پاسخ بدهند و بگویند که چگونه کشور را اداره میکنند؟ کریدورهای حمل و نقل از نظر فیزیکی به عنوان ترکیبی از مسیرهایی تعریف می شوند که مراکز فعالیتهای اقتصادی در یک یا چند کشور همسایه را به هم متصل می کنند.

توجه داشته باشید که همه فرصتهای تجاری برجسته نمیشوند و تعداد کمی از معاملات منجر به ضرر کوچک میشد. زمانی که تعداد زیادیتریدر همزمان در یک صرافی در حال معامله باشد، شما شانس بیشتری دارید تا داراییتان در بهترین قیمت بفروشید. درعوض این دسته از معاملهگران به دنبال تحلیل های سیاسی و اقتصادی در مورد بازار هستند و بر اساس اخبار معامله میکنند. تک تک ویژگی های ذکر شده مهم هستند اما برای برخی کاربران اولویت ها متفاوت است و اهمیت این ویژگی ها با یکدیگر فرق می کند. برخلاف معاملات آینه ای، که به معامله گران اجازه می دهد تا روش های خاصی را تکرار کنند، کپی تریدینگ بخشی از پول معامله گر کپی کننده را به حساب سرمایه گذار کپی شده منتقل می کند. یک معامله گر اسکلپر به طور میانگین حداقل 10 معامله در روز انجام میدهد.

وقتی روند کلی تثبیت شد، به سوی چهارچوب زمانی کوچکتری حرکت میکنید و فرصتهای معامله در جهت آن روند را جستجو میکنید. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، طلا الگوی فصلی خود را دنبال میکند. طلا به دلیل نواسانات روزانه مناسب، معمولا معاملهگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. از رایج ترین جفت ارزها که بالاترین نقدینگی بازار به سمت آنها روانه می شود استفاده کنید و از سایر ارزهایی که کمتر شناخته شده اند دوری کنید. همانطور که می دانید مدتی است که بازار بورس در ایران رونق یافته است و این موضوع سبب شده است تا افرادی زیادی به سمت بازار بورس بروند و این امر نیز باعث آشنایی بیشتر مردم با بازار فارکس نیز شده است. در این صورت است که اسکناس های قدیمی قیمت پایین تری پیدا می کنند. جدا از بحث زمان معاملات که شامل سه دستهبندی بالا میشد، میتوان دسته بندی های دیگری نیز برای انواع استراتژی معاملاتی فارکس معرفی کرد.

سوئینگ تریدر ها و همچنین برخی از معاملهگران روزانه علاقه به استراتژی هایی دارند که به دنبال روند است. اگر تصور میکنید که نمیتوان بدون اندیکاتورها معامله ای انجام داد به یاد داشته باشید که این اندیکاتور ها نیز از قیمت گرفته شده اند . اگر فکر میکنید که اسکالپینگ بی اندازه سریع است، و معامله سوینگ برای سلیقه شما کمی کند است، پس معامله روزانه احتمالاً مناسب شماست. استراتژی های فارکس شاید راحت ترین روش در کار با پرایس اکشن همین مورد باشد، شما پس از مشخص کردن ناحیه کلیدی و عبور قیمت از آن منتظر می مانید تا مانند تصویر زیر به ان ناحیه پولبک بزند در آن ناحیه شما باید منتظر سیگنال پین بار باشید و پس از مشاهده کندل پین بار وارد معامله فروش شوید.

قیمت آن خط را میشکند و شما آن را معامله میکنید! همچنین شما می توانید در این مقاله با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال وان ONE آشنا شوید و در انتها کیف پول های ارز وان one را به شما معرفی خواهیم کرد. مواردی که به آن ها اشاره شد، خیلی کم پیش می آید که با هم در یک استراتژی دیده شود و دقیقا به همین دلیل است که نام این استراتژی در صدر می درخشد. این استراتژی حرکات اولیه بازار برخی از جفت ارزها را تقویت می کند. هر چه بیشتر در ارتباط با آموزش های بورسی فعالیت داشته باشید می توانید نتیجه بهتری را به دست بیاورید چرا که حالت های بسیار مختلفی در بازار بورس اتفاق می افتد که تا تمامی این حالات را ندیده باشید و یا تجربه نکرده باشید نمی توانید در هنگام مواجهه با آن ها بهترین تصمیم را بگیرید پس حتما سعی کنید تا در ارتباط با حالت های مختلف انجام معاملات در بازار بورس جستجوی زیادی داشته باشید و اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنید تا در هنگام انجام معاملات خود با گرفتن بهترین تصمیم و سرعت عمل بالا معاملات سودآوری را انجام داده و از معامله خارج شوید. معامله بر اساس روند زمانی انجام میشود که نموداری با چهارچوب زمانی طولانیتر را در نظر میگیرید، و روندی کلی را تعیین میکنید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج