آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتالدوره تکمیلی مرکز تحقیقات بلاکچین-آکادمی حسینی فایننس

این مقاله اولین بخش از سلسله مقالات دوره آموزش تحلیل تکنیکال است که این بخش به معرفی اصول اولیه تحلیل تکنیکال رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال اختصاص یافته است. در این مقاله آموزش روندها، خط روند، حمایت و مقاومت، اندیکاتور میانگین متحرک در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، حجم معاملات و الگوهای نموداری معروف را آموزش دادیم. با استفاده از این ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌توانیم قیمت رمزارز های مختلف را بررسی و تحلیل کنیم.

پارت اول آموزش تحلیل تکنیکال چه مباحث ذهنی را آموزش می دهد؟

نمودار خطی نیز همان چارت میله‌ای است، با این تفاوت که در آن تنها قیمت‌ بسته شدن در نظر گرفته می‌شود و این قیمت‌ها با یک خط به هم وصل می‌شوند. چارت شعمی هم که محبوب‌ترین نمودار بین تریدرهاست، 4 قیمت باز، بسته، بالاترین و پایین‌ترین را نشان می‌دهد. در سطح 55 دلاری، 3 گروه افراد در تلاش برای فروش دارایی‌شان هستند که باعث ایجاد مانع برای رشد بیشتر قیمت می‌شود.

شناسایی آنها توسط ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌تواند در پیش بینی آینده قیمت یک دارایی به ما کمک کند. تقاطع صعودی خط مرکزی زمانی ایجاد می‌شود که خط مک دی به بالای خط صفر رسیده و مقدار آن مثبت شود. این امر در واقع با رسیدن میانگین متحرک نمایی 12 روزه به بالای 26 روزه عملی می‌شود. تقاطع نزولی خط مرکزی نیز با عبور خط مک دی به زیر خط صفر یا رسیدن میانگین متحرک نمایی 12 روزه به زیر 26 روزه رخ می‌دهد.

در ادامه آموزش گام به گامتحلیل تکنیکال در این مقاله به بررسی ربات های تریدر و نحوه استفاده صحیح از آنها می پردازیم. همانطور که از نام آن پیداست؛ ربات ها در حقیقت کدهای نوشته شده ای هستند که با توجه به دستوراتی که برای آنها نوشته شده، به صورت خودکار امور مربوط به ترید را برای شما انجام میدهند. اما چقدر این ربات ها قابل اعتمادند و چطور باید از آنها استفاده کرد، سوالاتی است که در این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید.

اگر قبل از شکل‌گیری مثلث متقارن روند کلی واضحی وجود نداشته باشد، بازار ممکن است در هر دو جهت حرکت کند. به‌همین دلیل مثلث متقارن یک الگوی دوطرفه است و بیشتر در بازارهای پرنوسانی کاربرد دارد که به‌راحتی نمی‌توان مسیر پیشروی قیمت یک دارایی را تشخیص داد. بسته به شرایط بازار، الگوی مثلث متقارن ممکن است صعودی یا نزولی باشد. در هر دو مورد، مثلث متقارن معمولا نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن روند است یعنی بازار هم جهت با روند کلی حرکت می کند. الگوی کف گرد می‌تواند نشان‌دهنده ادامه‌ روند یا معکوس‌شدن روند باشد. برای مثال، در روند صعودی قیمت یک دارایی ممکن است کمی کاهش یابد و دوباره بالا برود.

افرادی که می‌خواهند در خانه بنشینند و کسب درآمد آنلاین دلاری داشته باشند. برای تریدرهایی که هنوز جرئت باقی‌ماندن در سود و یا شهامت پذیرش ضرر و خروج از معامله را ندارند و در بسیاری از موارد، سود و ضرر آنها به وابسته به شانس آن‌ها است تا به دانش و مهارتشان. کاربران گرامی میتوانند جهت ارائه انتقادات و پیشنهادات از طریق پل های ارتباطی با مدیر سایت در ارتباط باشند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بردوام به ربات های تریدر کمک می کنند تا توسعه و تکامل یابند اما هنوز این ربات ها راه درازی در پیش دارند تا بتوانند بهتر از انسان عمل کنند. احتمال ندارد که یک ربات هرگز بتواند قادر باشد که یک تهدید مصیبت بار در جهان کریپتو را شناسایی کند و یا اهمیت فناوری های در حال ظهور را بسنجد. همچنین به یاد داشته باشید که اگر همه از استراتژیی که توسط یک ربات تریدر نشان داده می شود، تبعیت می کردند، هیچ کس از آن مزیت خیلی مهم که منجر به لحظه های سودآور می شود، برخوردار نمی بود.

انجام تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال قبل از ورود به معامله یکی از راه‌های شناسایی قیمت‌های احتمالی ارزهای دیجیتال در بالاترین یا پایین‌ترین وضعیت آن‌ها می‌باشد. از این رو روشی واحد برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود ندارد و هر سرمایه‌گذار با توجه به شناخت و استراتژی معاملاتی خود بازار را تحیلیل می‌کند. بخش‌های اموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به صورت زیر می‌باشد که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد. 🚀 تحلیل تکنیکال تمام ارزهای دیجیتال با فیلتر بولینگر باند ، سیگنال خرید و فروش تحلیلی و شاخص مکدی MACD برای تشخیص روند صعودی و نزولی بازار و سطوح حمایت و مقاومت … 🚨 این محتوا به هیچ‌عنوان پیشنهادی مالی و یا توصیه ای برای خریدوفروش نیست. تحلیل تکنیکال تلاش می‌کند تا به‌جای تحلیل ویژگی‌های بنیادی یک سهام یا دارایی دیجیتال، از طریق جستجوی الگوها و روندها، احساساتی که در پشت روندهای قیمتی در بازار وجود دارند را درک کند.

آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتالدوره تکمیلی مرکز تحقیقات بلاکچین-آکادمی حسینی فایننس

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید. شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید. با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

  • برای اعتبار سنجی خطوط رسم شده، شما باید به فاکتور‌های همچون میانگین فاصله،دفعات برخورد، طول خط روند و حجم معاملات توجه کنید.
  • پیدا کردن یک ربات تریدر معتبر که عاری از خطای کدگذاری باشد و خرابی آن حداقل باشد، بسیار مهم است.
  • این کندل دارای بدنه‌ای بلند بدون هیچ سایه‌ای بالا یا پایین خود است که نشان‌دهنده اعمال فشار خرید از سوی خریداران و امکان معکوس شدن روند نزولی به صعودی است.
  • اندیکتاتورهای مختلفی وجود دارند که حالا همه آن‌ها را نتوانستیم در این مقاله جای بدهیم ولی در آینده در بروزرسانی‌ها به مقاله اضافه خواهد شد.
  • نمودار قیمت ارز دیجیتال ICP در تایم فریم های بالاتر داخل یک کانال نزولی در نوسان است که در حال حرکت به سمت سقف کانال است.

در نهایت روند معکوس می‌شود و با صعودی شدن بازار قیمت بالا می‌رود. کف دوقلو یک الگوی بازگشتی صعودی است چون پایان روند نزولی و شروع روند صعودی اموزش تحلیل چارت اکادمی حسینی فایننس را نشان می‌دهد. یک روند صعودی بلندمدت، با حجم بالایی از خریدها و حجم پایینی از فروش‌ها همراه است. اگر در خلال افزایش قیمت‌ها، حجم کاهش یابد، روند صعودی احتمالا به پایان خود نزدیک شده است.

بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در حال سرمایه گذاری بر روی پروژه های بلاک چین خود هستند تا بتوانند در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند. با توجه به خدماتی که بلاک چین ارائه می دهد و پیشرفت سریع این حوزه، تا چند سال آینده زندگی انسان ها کاملا به بلاک چین گره می خورد. در این فصل به توضیح برخی از مهم‌­ترین اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال، انواع سرمایه‌­گذاری و مهم‌­ترین سایت‌­ها برای این کار پرداخته‌­ایم. در ادامه فصل پنجم به توضیح مفاهیم مربوط به عرضه اولیه در بازار کریپتوکارنسی پرداخته شده است. داستان هیجان‌انگیز رمز ارزها از سال 2008 و با مقاله‌­ای که ساتوشی ناکاموتو منتشر کرد، شروع شد. به دلایل متعددی مثل بی‌اعتمادی به بانک‌ها، دغدغه­‌های امنیتی و…

۵. دوره تحلیل تکنیکال با اوسیلیتورها (مکد،ار اس ای ،استوکاستیک)

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج