آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

خوب است بدانید که به دلیل دمو یا نمایشی بودن این بازار، امکان واریز پول یا برداشت از حساب برای شما وجود نخواهد داشت و این امر تنها پس از احراز هویت و استفاده از بازار واقعی برای شما مقدور خواهد بود؛ اما بدون شک استفاده از این بازار دمو سبب پیشرفت سریع شما در زمینه یادگیری معاملات و استراتژیهای مربوط به آن خواهد شد. استراتژی خط روند یکی از قدرتمندترین استراتژیهای بازار فارکس است که فرصتهای معاملاتی را به معاملهگر نشان میدهد. پوشش ها (روی قیمت در نمودار سهام بکار گرفته می شوند) میانگین متحرک – دلیل محاسبۀ میانگین متحرک یک سهام این است که با ایجاد قیمت میانگین، داده های قیمت را هموارتر می کند.

مزیت ها – گریز قیمت در روندهای مورب در جهت مخالف حرکت روند رخ می دهد که به معامله گران قدرت پیش بینی گریزها و کسب سود از آنها را می دهد. مزیت ها: روندهای افقی بی قاعده فرصت خیلی خوبی برای تعیین خطوط مقاومتی که این روندها را ایجاد کرده اند در اختیار معامله گران قرار می دهد. این روش تغییر استاپ لاس در بازار فارکس با اصطلاح تریلینگ استاپ شناخته میشود. یک حجم ضعیف. همۀ انواع حجم بر معامله تاثیر نمی گذارند، بلکه این حجم بالای پول است که در طی یک روز معامله می شود و بر بازار تاثیر شدید می گذارد.

به محض تعیین محوطه های حمایت و مقاومت، در واقع سطوحی از قیمت مشخص می شوند که می توانند تعیین کنندۀ زمان ورود به بازار و خروج از بازار باشند. از این اصلاحات برای سطوحی از قیمت در نمودار استفاده می شود که مانع حرکت بازار می شوند و اجازه نمی دهند که قیمت در یک جهت از قبل مشخص شده ادامه دهد. ورود به بازار در زمان برگشت قیمت، ریسکی تر است زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که روند بیشتر از آنکه تمایل به برگشت دارد تمایل به ادامه ندارد. معاملۀ روند یک استراتژی معاملاتی کلاسیک قلمداد می شود زیرا جزو اولین استراتژی های معامله است که امروز جایگاه شایسته اش را به دست آورده است. تاریخچۀ حجم – حجم را می توان در ارتباط با تاریخچۀ اخیر بررسی کرد.

عیب دیگر بازار فارکس لورج یا اهرم های بالای آن است که خطرات معامله گران ناشی را سایت goldmanforex افزایش می دهد. جفت قله – زمانی ایجاد می شود که بازار دو تلاش ناموفق برای عبور از یک سطح حمایت یا مقاومت داشته باشد. اما در تعریف دقیق تر می توان گفت که بازار مبادلات ارزهای خارجی در یک خط مستقیم حرکت نمی کند و حرکاتش شامل مجموعه ای از زیگزاگ ها است که از موج های متوالی دارای قله ها و قعرها یا اوج ها و کف ها تشکیل می شود. این رقم عظیم 6.6 تریلیون دلاری، کل بازار ارز جهانی را شامل میشود، اما بازار “لحظهای” که بخشی از بازار ارز است و بیشتر معاملهگران ارز شامل این بازار هستند، کمتر از 2 تریلیون دلار در روز است و همچنین، اگر فقط میخواهید حجم معاملات روزانه معاملهگران خرد را حساب کنید (که در واقع ما تریدرها هستیم)، حتی کمتر از این میزان است. الگوهای ممتد – الگوی قیمتی است که توقف موقت روند موجود را نشان می دهد.

البته در این نوع صرافیهای همتا به همتا برای جلوگیری از کلاهبرداریهای احتمالی، کاربران میتوانند دارایی خود را تا زمان تایید مشتری قفل کنند. البته بهترین راه برای حفاظت از دارایی رمز ارز خود انتقال آنها به یک کیف پول ارز دیجیتال است. البته نمی توان گفت که این دلار تجربه ای موفق بود زیرا اخیرا گفته شد که قیمت این دلار می تواند بر اساس توافق طرفین یعنی صادر کننده و وارد کننده تعیین شود. در تاریخچه این صرافی، این طور نوشته شده که در ابتدا شرکت آماتیس با ۳ برنامه نویس علاقه مند شروع به کار در زمینه ارائه آیتم های بازی آنلاین و گیفت کارتها و خدمات حواله ارزی کرده است و بعد از گذشت مدتی وارد دنیای کریپتوکارنسی و ارائه خدمات تبادل ارزهای دیجیتال به کاربران ایرانی شده است. علاوه بر آن افراد می توانند در اینترنت جستجو کنند، چرا که در اینترنت سایت هایی وجود دارند که آموزش آن را به طور کامل و دقیق در صفحه خود برای افراد و علاقه مندان قرار داده اند. در صفحه قیمت ارز دیجیتال میهن بلاکچین، شما میتوانید به قیمت فعلی بیت کوین، قیمت لحظه ای اتریوم، قیمت تتر امروز و قیمت لحظهای سایر رمزارزها دسترسی داشته باشید.

همچنین میتوانید از طریق این لینک مستقیم به صفحه ثبت نام بروید. تولید این توکن ها نسبت به دلار آمریکا انجام میشود، بنابراین قیمت آن اغلب ثابت است و نسبت به قیمت دلار تغییر می کند. روش اوج به کف اساساً در ابتدا یک تحلیل اقتصاد کلان است که سپس بر سهام انفرادی تمرکز دارد. از آنجائیکه اندیکاتورها اساساً عقب تر از بازار هستند یعنی اینکه تاثیر حرکات بازار و رویدادهای گذشته را بازتاب می دهند لذا بسیار اهمیت دارد که از نوسانگرها برای پیش بینی توسعۀ روند و تشخیص نقاط ورود، تعیین صحیح توقف ضرر (stop loss)، کسب سود (take profit) و حد ضرر متحرک (trailing stop) استفاده شود. از استراتژی پیروی از روند می توان برای معامله در چهارچوب های زمانی بسیار متنوع استفاده کرد اما اگر از آن برای معاملۀ میان مدت یا بلندمدت که روندها در آن قوی تر و طولانی تر هستند استفاده شود پیش بینی های دقیق تری ارائه خواهد داد و ریسک های کمتری خواهد داشت.

خط حمایت تعیین کنندۀ کف های عرضه و تقاضا است. تحلیل تکنیکی با استفاده از سنجش داده های تاریخی به پیش بینی حرکات قیمت کمک می کند. اگر می خواهید به صورت حرفه ای به پیش بینی قیمت دلار بپردازید بهتر است به آموزش روش های تکنیکال پرداخته و شیوه اصولی مواجه با بازار را یاد بگیرید. همۀ معامله گران بدون نظر گرفتن روش معاملاتی شان، باید در ابتدا از تحلیل تکنیکی برای تعیین روند جاری در بازار مربوط به دارایی ای که قصد دارند آن را معامله کنند استفاده نمایند و سعی کنند تا با استفاده از تحلیل تکنیکی توسعه های بیشتر آن دارایی را پیش بینی کنند. معاملۀ روند می تواند بهترین گزینه برای معامله گرهای نوسانگیر و معامله گرهای موقعیت باشد زیرا آنها جهت حرکت بازار در آینده را می بینند و پیش بینی می کنند. استراتژی معاملۀ روند فارکس – مانند سایر حیطه ها، روند عبارت است از جهتی که بازار در آن حرکت می کند. روند نزولی، حرکت قیمت یک دارایی در زمانی است که کف ها و اوج ها دائماً نزولی هستند و هر کف/اوجی پایین تر از کف/اوج قبلی اش است.

معمولاً در هنگام شکل گیری این الگو، حجم معامله کاهش پیدا می کند که منجر به افزایش شتاب قیمت در بالا یا پایین الگوی گُوِه خواهد شد. در بازار آزاد امروز دلار (USD) با 28,907 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت بسته شده، به عدد 28,907 تومان رسید. همۀ ابزارهای تحلیل تکنیکی که یک تحلیلگر از آنها استفاده می کند یک هدف واحد دارند که عبارت است از کمک به تشخیص روند بازار. روند صعودی جاری را می توان با ترسیم خط حمایت در نقاط کف تشخیص داد: قیمت همراه با کف ها بالا می رود گویی اینکه قیمت در حال کشیدن خط حمایت به سمت بالا است. نمودار می تواند قیمت سهام Alphabet و حجم معامله را نشان دهد. به عنوان مثال یک معامله گر می تواند از تحلیل تکنیکی در معاملۀ سهام (S-GOOG) Alphabet Inc استفاده کند و دربارۀ خریدن یا نخریدن در سال 2021 تصمیم بگیرد. معایب – اگرچه در روندهای افقی مورب، گریزهای قیمت نسبتاً سریع رخ می دهند اما گاهی اوقات ماه ها یا سال ها طول می کشد که رخ دهند که کار را برای معامله گران دربارۀ پیش بینی زمان دقیق وقوع گریز قیمت دشوار می کند. جزئیات بیشتر دربارۀ هر کدام از روش های تحلیلی در زیر موجود است.

واگرایی/همگرایی میانگین متحرک (MACD) – این یک اندیکاتور شتاب دنباله روی روند است که ارتباط بین دو میانگین متحرک در قیمت یک سهام را نشان می دهد. هرچند متداول ترین اندیکاتورها عبارتند از میانگین متحرک ها در دوره های زمانی مختلف (MA)، خطوط بولینگر، اندیکاتور تمساح (Alligator)، ابر ایچیموکو (Ichimoku)، کانال های کلتنر (Keltner)، اندیکاتورهای ADX و MACD، همچنین نمونه های پیشرفتۀ اندیکاتورهای کلاسیک. این نوع کانال می تواند مستطیل شکل یا وسیع یا باریک باشد. روند افقی مورب – قیمت درون یک کانال روند شیب دار، ریزش و رشد دارد. نوسانگر Stochastic – یک اندیکاتور شتاب است که قیمت بسته شدن سهام را با مجموعه ای از قیمت ها در یک زمان معین مقایسه می کند. معامله گر بسته به اطلاعاتی که به آن توجه می کند و اطلاعاتی که در اختیار دارد می تواند راحت ترین نمودار برای تحلیل را انتخاب کند. قادر به کنترل معاملات خود از زمان شروع تا بسته شدن آن خواهید بود. فنجان و دسته – یک الگوی ادامۀ صعودی است که در آن روند صعودی متوقف شده است اما در صورت کامل شدن الگو، حرکت صعودی ادامه خواهد داشت.

معامله گران برای درک استراتژی معاملۀ حمایت و مقاومت باید با مفهوم یک سطح افقی آشنا باشند. شاخص دلار یک ابزار بسیار قدرتمند است زیرا در یک لحظه قدرت یا ضعف دلار را با ۶ ارز قدرتمند دیگر بررسی می کنید. دوم اینکه از آنها عبور کند و جهت حرکتش را ادامه دهد تا اینکه به سطح حمایت یا مقاومت بعدی برسد. سطوح حمایت – پایین ترین قیمتی را نشان می دهد که سهام تمایل دارد در آن معامله شود. یعنی اگه روند ما در تایم بالاتر صعودی بود اما در تایم پایینتر ما چند مرتبه پولبک و حرکتR%به بالا و پایین 80 داشتیم میتونیم پوزیشن های متعدد بگیریم؟ هرچند، معامله گرهای غیرحرفه ای موقعیت های معاملاتی شان را در انتهای یک روند صعودی بیشتر از حد نیاز نگه می دارند و امیدوارند که روند ادامه داشته باشد که معمولاً نیز در چنین مواقعی روند تبدیل به یک روند نزولی می شود و این معامله گرها سرمایه شان را از دست می دهند. از طریق این استراتژی به راحتی میتوانید روند کلی را تشخیص داده و با آن همراه شوید.

الگوهای وارونه – الگوی قیمت که علامت دهندۀ یک تغییر در روند غالب است و به عنوان یک الگوی وارونه شناخته می شود. سر و شانه – این الگو می تواند در اوج ها و کف های بازار به عنوان یک مجموعه متشکل از سه نقطه ایجاد شود. این معاملات خارجی در بازار مبادلات خارجی که با نام بازار فارکس نیز شناخته می شود، صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم بهترین استراتژی های معاملاتی آسان فارکس را برای معامله گران فارکس بررسی کنیم. هر معامله گر می تواند مبتنی بر خصوصیات دارایی ای که آن را معامله می کند و ترجیحات شخصی اش و سایر عوامل، مجموعه ای از اندیکاتورها، خطوط، چهارچوب های زمانی و غیره را مورد استفاده قرار دهد. معامله گران برای تعیین آن باید به میله های حجم معامله توجه کنند که در کف نمودار مشخص هستند.

اگر بخواهید از شبکه های اطلاعاتی اشتراک بخرید یا اجاره ای را بابت آن پرداخت کنید، برای پرداخت هزینه های آن می توانید از ارز دولتی استفاده کنید. در کنار این استراتژی، دئوس در ماه آوریل نیز فرآیندهایی را راهاندازی کرد که طی آنها ثبات این شبکه تقویت شده است. خطوط بولینگر – ابزاری است که از مجموعه ای از خطوط روند تشکیل شده است و دو انحراف استاندارد (مثبت و منفی) دارد که از یک میانگین متحرک ساده (SMA) در قیمت سهام فاصله دارند. برای این نسخه از متقاطع میانگین متحرک ما از سه میانگین متحرک در نمودار ساعت استفاده خواهیم کرد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج