آموزش سئو تکنیکال – [ آموزش تخصصی Technical Seo ]

البته اخیرا خود گوگل نسخهای از سایت را برای نمایش جستجوگرها برای شما شناسایی و انتخاب میکند. SSL یا Secure Sockets Layer یک لایه محافظ بین سرور وب و یک مرورگر ایجاد میکند و از این طریق سایت شما ایمن میشود. یک وب سایت در کل دارای دو بخش است که به آن سمت سرور و سمت کاربر گفته می شود. بروند. این یکی از دو افزونهای است که به صورت پیشفرض در تمام وبسایتهای مبتنی بر وردپرس نصب شده و به شما در مقابله با نظرات اسپم یاری میرساند. این استاندارد از نظر فنی ES2015 نامیده میشود و هر نسخه سالانه پس از آن نیز بر اساس سال انتشار مشخص میشود.

تبلیغات پولی کاملاً مستقل از لیست های طبیعی است و در نتایج مشخص است که نام و صفحه سایت با پرداخت پول در نتایج قرار گرفته است. لینک هایی که توسط مدیران سایت یا متخصصین سئو با هدف سئو خارجی به وجود می آیند لینک های غیر طبیعی نامیده می شوند. با توجه به تفاوت ابعاد صفحه نمایش گوشی هوشمند، تبلت و دسکتاپ، طبیعی است که محتویات سایت به شکل متفاوتی نمایش داده شود. سرعت پایین سایت و داون شدن سرور به شکل مکرر بر روی نحوه کار ربات های گوگل با سایت شما تاثیر منفی می گذارد. تجزیه و تحلیل فایلهای log میتوانند به ردیابی خطاهایی مانند خطاهای سرور یا خطاهای درون سایت کمک کند. دانستن این خطاها به میزان کروال شدن سایت شما نیز کمک میکند زیرا خطاهایی مانند خطای 404 میزان دفعات کراول شدن را کاهش میدهد. یادگیری اصول اولیه سئو بسیار مهم می باشد و مهمترین اصل در این فرایند یادگیری برنامه ریزی می باشد.اگر چه ممکن است فکر نمایید چیزهای زیادی برای برنامه ریزی وجود ندارد ولی وقتی آنها را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد چیزهای زیادی وجود خواهد داشت. در همین رابطه سطح مورد نظر ما ممکن است صاف و هموار بوده و با کوچکرین اشاره ای به جسم مورد نظر بتوانیم آن را به محل دلخواهمان برسانیم .

به دلیل تغییر آدرس صفحات یا خرابی لینکها ممکن است با این خطا روبهرو شوید و برای حل این مشکل از ریدایرکت کردن و تغییر مسیر آدرس صفحات با استفاده از ابزارها استفاده میکنید. ممکن است گوگل آن را بعنوان کد بشناسد. شاید سایت شما از لحاظ محتوایی کاملا بی عیب و نقص باشد، اما برای اینکه موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند، باید از سئو تکنیکال استفاده کنیم که گوگل آن را به افراد بیشتری نمایش دهد. با کمک سئو افراد بیشتری از حضور ما و کسب و کار ما مطلع میشن و از سایت ما بازدید میکنن. بسیاری افراد سئوی فنی را نادیده میگیرند ولی نقشی که سئو تکنیکال برای دریافت ترافیک ارگانیک ایفا میکند، بسیاری بااهمیت است. 1- بهبود کیفیت ترافیک سایت: با بهینه سازی سایت شما می توانید کاربرانی را به سمت سایت خود جذب کنید که دقیقا به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. البته این موضوع توسط کارشناسان ما هم بررسی شده و دقیقا همینطور میباشد؛ یعنی ممکن است شما صفحهای را کنونیکال کنید ولی گوگل توجهی نکند و صفحه دیگری را نمایش دهد. البته این الگوریتمها قادر به تشخیص محتوای خود صفحه نیستند. قبل از پرداختن به دیگر موارد فنی وبسایت، این اصول را توضیح میدهیم.

در بخش دوم آموزش سئوی فنی به دیگر موارد هرم سئوی فنی میپردازیم و دیگر موارد مهم سئوی تکنیکال را شرح خواهیم داد. در این جلسه کلیات سئوی تکنیکال و اهمیت آن شرح داده شد و همچنین با کراول کردن سایت آشنا شدید. برای این کار باید به اصطلاح صفحات قدیم را به صفحات جدید ریدایرکت (redirect) کرد. سئوی داخلی یا On-Page، به لینکسازی داخلی بین صفحات سایت، کیفیت فنی وبسایت، محتوای منتشرشده، رفتار کاربر در سایت و … اقداماتی که شامل سئو داخلی برای بهینه سازی صفحات سایت و سئو خارجی که شامل ساخت بک لینک از منابع معتبر بوده و برای افزایش اعتبار دامنه انجام می گردد. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که متخصصین سئو انجام می دهند تا یک وب سایت را در موتور های جستجو ارتقاء بخشند.

Robots.txt یک فایل متنی است که در ریشه هاست (root) وبسایت شما قرار میگیرد. فایل robots.txt نوعی فایل متنی است که رباتهای پیش از ارزیابی سایت به آن مراجعه میکنند و طبق دستوراتی که در کدهای آن مشخص شده، عمل میکنند. در جلسات پیش بلوک سئو آموختید سئو چیست و الگوریتمهای گوگل که بر روی سئوی سایت اثر دارند بررسی شدند. اما در پیش نویس دوم ، آن را در 3 جمله مینویسید که بسیار موثرتر و مرتبتر است. نمونه کد آن در تصویر زیر قابل مشاهده است. که البته هر دو آنها هم قابل تغییر و ویرایش هستند. بعد از ان متوجه می شوید که کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” نیز هر ماه تعداد قابل توجهی از جستجوها را دریافت می کند. اگر هیچگونه تصویرِ اصلی ندارید که بتوانید در مقاله های خود بکار ببرید، بهتر است از روش هایی استفاده کنید که، می تواند به خلق تصاویر وب سایت شما کمک کند. شاید مسیر و روش بهینهسازی فنی ما کمی در سایتهایی با cms متفاوت کمی فرق کند اما استانداردهای گوگل برای موارد فنی وبسایتها در مورد هرنوع وبسایتی یکسان است. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا تقاضا برای کلمات کلیدی فردی را بهتر درک کنید و رقابت برای آن عبارات در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی چقدر سخت است.

به مجموعه ای از وبسایتها می گویند که به صورت مشترک به یکدیگر لینک میدهند یا با پرداخت پول به یک وبسایت، بهطور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت مینمایند. موتورهای جستجو هر URL را یک صفحه جداگانه محسوب میکند و در نهایت یک محتوا در سایت شما به اشتباه چندین بار کراول شده و در چند صفحه گوناگون نمایش داده میشود. بنابراین نباید این چند ثانیه ارزشمند صرف صبوری برای بارگذاری وبسایت شود. گوگل توانایی خواندن کلمه بهینه سازی تصاویر را روی این عکس با استفاده از ابزار های خود دارد . قبل از شروع به کار بر روی سئوی فنی سایت، چند اصل اساسی وجود دارد که باید آنها را اجرا کنید.

امروزه سرعت بالای بارگذاری سایت به یکی از مسائل کلیدی تبدیل شده است؛ زیرا کمتر کاربری حاضر است که برای لود صفحه، بیشتر از چند ثانیه صبر کند. در طی سال های اخیر سئو آنقدر در این زمینه فعالیت داشته که الان تبدیل به یک مجموعه همه جانبهی بازاریابی گشته است، چیزی خیلی بیشتر از بهینهسازی موتور جستجو. حجم زیاد تبلیغات در سایتها، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنها به مسئلهای آزاردهنده تبدیل شده و کاربران با دیدن بنرها و تصاویری که رنگ و بوی تبلیغاتی داشتهباشد، فورا آن را رد میکنند و حتی ممکن است زحمت خواندن آن را هم نکشند!

یکی از معایب این سیستم این است که هزینه اضافه کردن ویژگیهای جدید در آن می تواند گران باشد. دادههای ساختار یافته به کدهایی گفته میشود که شما در قالب وبسایت خود اضافه میکنید تا هر بخش از محتوای سایت را به موتورهای جستجو معرفی کنید. همچنین باید قوانین SEO داخلی و خارجی را رعایت کنید تا محتوای شما به راحتی در اولین نتایج گوگل ظاهر شود. همچنین از این که این صفحه توسط موتور جستجو کاملاً نادیده گرفته شود نیز جلوگیری می­کند و شانس گرفتن رتبه بهتر برای صفحه مورد نظر را هم بیشتر می­کند. اگر میخواهید سرعت لود صفحات سایت خود را ارزیابی کنید، ابزارهای زیادی برای این کار معرفی شدهاند. اگر رباتها نتوانند به درستی به صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند، در این صورت سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده نمیشود. این منو به کاربر کمک میکند متوجه شود که کجای وبسایت شما قرار گرفته است! مطالعه و پیاده سازی این نکات به شما در افزایش رتبه در گوگل و بالابردن سئو وردپرس کمک خواهد کرد. در واقع بیشتر اقدامات این روش با موتور جستجو، مسائل فنی، رباتها، کدهای برنامهنویسی و …

این جنبه سئو ممکن است چندان به چشم نیایند، اما نتایج آن بسیار باورنکردنی است. همچنین شاید کاربران از طریق دیوایسهای متفاوت این کار را انجام دهند و باید وبسایت شما انواع دیوایسها همخوانی داشته باشد. در واقع بکلینک به معنای لینکهایی است که شما از وبسایتهای دیگر دریافت میکنید. در این قسمت میخواهیم چک لیست سئو تکنیکال را که در واقع راهنمای کامل سئو تکنیکال برای انواع سایت ها است را به شما توضیح دهیم. در این مقاله از سایت مهدی عراقی قصد داریم بگوییم سئو سایت خبری چگونه است و در ادامه یکسری روشهای کاربردی برای این کار به شما ارائه کنیم. در ادامه بیشتر راجع به روشهای تحقیق کلمات کلیدی صحبت خواهیم کرد. Google Keyword Planner اولین ابزاری است که هر وبمستری برای تحقیق کلمات کلیدی به سراغ آن میرود. اگر همه فاکتورهای سئو را رعایت کرده باشید، ولی سایت شما سرعت پایینی داشته باشد، مسلما در گوگل رتبه نخواهید گرفت، زیرا سرعت پایین باعث نارضایتی مخاطبان میشود و میزان نرخ پرش سایت شما بالا میرود.

توسط این فایل میتوان به موتورهای جستجو دستور داد که چه صفحاتی را ایندکس کنند و چه مطالبی را نادیده بگیرند. این فقط نتایج تکراری را فیلتر می کند تا تجربه بهتری ایجاد کند و هدف جستجو را برآورده کند. Png: کیفیت تصویر بهتری فراهم میکند اما حجم تصاویر آن بیشتر است. در متون صفحه، جایگاه سایت را تعیین میکند. به همین دلیل، حتماً نوع SSL صفحه اصلی خود را به عنوان دامنه مورد نظر تعیین کنید. انواع کسب و کارها که در اینترنت فعالیت می کنند تنها از طریق سفارش تولید محتوا به شرکت های تولید محتوا می توانند خود را به دیگران معرفی کنند و در معرض دید کاربران قرار گیرند. همچنین با نکات سئوی خاص برای تجارت الکترونیک، جستجوی محلی، مخاطبان موبایل و سئوی بین المللی آشنا می شوید تا حوزه فعالیت خود را بهترین سئو کار اصفهان گسترش دهید. با پروتکل HTTPS دیگر کسی نمیتواند از طریق مرورگرها به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا کند و اطلاعات حساب کاربری مخاطبان محفوظ میماند، برای اینکار شما باید گوهینامه SSL دریافت کنید. دیتا انتری اطلاعات آماری شما در فایل اکسل یا هر برنامه و پلتفرم دیگری که نیاز داشته باشید را به ایران تایپیست بسپارید. این می تواند برای تمسخر مطالب یا سرفصل های جدید در صفحه برای نمایش به مشتریان یا سایر سهامداران شرکت شما بدون نیاز به نرم افزار ویرایش تصویر مفید باشد.

زمان گذشت و با پیشرفت این تکنولوژی که جز جدانشدنی پدیده های ساخت دست بشر می باشد ، اینترنت بی سیم جای خود را به منازل ، ادارات ، فرودگاه ها ، هتل ها و همه اماکنی که یک نفر ممکن بود به اینترنت نیاز داشته باشد باز کرده و با داشتن سود و فایده ای ده ها برابری نسبت به نسل های قبلی خود ، انسان را از دریای لایتناهی اطلاعات و داده ها آن سیراب می کرد . یک وبسایت ایدهال باید قادر به تضمین امنیت فنی سایت، امنیت اطلاعات کاربران و حسابهای آنها باشد. این صفحات برای نمایش مطالب یک دستهبندی مشخص کاربرد دارند که موجب افزایش گردش کاربر در سایت میشوند. به این ترتیب هنگام سرچ کردن یک موضوع، سایتی به عنوان اولین سایت بالا می آید که بهترین رتبه را کسب کرده است. از طریق سرچ کنسول، سایت وردپرسی خود را سئو کنید!

برای این کار می توانید از ابزارهای مختلف SEO (مانند SEMrush ، Ahrefs یا Screaming Frog) استفاده کنید. به این ترتیب می دانید مشکلات کجاست و می توانید به راحتی آنها را حل کنید. علت این مسئله نیز موضوع HTML دینامیک است. تا به رباتها اعلام نمایید که صفحه دیگری در ادامه آمده است. بسته به تعداد رنگهای آن کلاه، سایزهای مختلف و هر تفاوت جزئی دیگری که در محصولات مشابه شما وجود دارد، میتوان از URLهای کنونیکال مجزا استفاده کرد تا گوگل محتواهای مشابه شما را کپی یا تکراری تشخیص ندهد. توضیحات متا: توضیحات متایی بنویسید که کاربر نتواند در مقابل آن مقاومت کند و کلمه کلیدی اصلی خود را به آن اضافه کنید تا کاربران بدانند صفحه شما در مورد چیست و روی آن کلیک کنند. بنابراین، چگونه میتوان کلمه کلیدی اصلی را به تگهای عنوان اضافه میکنید؟

بسیاری از افراد سئو تکنیکال را به طور کلی نادیده میگیرند و از آن میگذرند، ولی یکی از روشهای تاثیرگذار برای افزایش ترافیک وبسایت شما است. سئو تکنیکال یکی از روشهای بهینهسازی سایت است که روی بهینهسازی مشکلات فنی سایت تمرکز دارد. سئو تکنیکال یک بخش بسیار مهم از مراحل سئو است که بیشتر به استاندارد بودن قالب و راحتی ایندکس صفحات برای موتورهای جستجو اشاره دارد. ایندکس و کراول شوند، این صفحات را میتوانید در robots.txt بلاک کنید و کاری کنید اصلا گوگل و سایر موتورهای جستجو آنها را نبینند! اگر شما از رتبه الکسا خود راضی نیستید چه کاری میتوانید انجام دهید؟ سئو بسیار به صرفه و جذاب است و فروش هر کسب و کاری را چند برابر میکند، اگر به صورت اصولی و کلاه سفید انجام شود. به عنوان مثال با ارزیابی چگالی کلمات کلیدی، محتوای چند رسانهای و … شبکه توضیع محتوا را با ذکر یک مثال توضیح میدهیم، فرض کنید شما در ایران هستید و باید از آمریکا هر روز یک سری اطلاعات دریافت کنید، انتقال این اطلاعات از کشور دوری مثل آمریکا به ایران ممکن است زمانبر باشد و خیلی دیر به مقصد برسد، اما اگر یک مرکز در ترکیه تاسیس کنند که همان اطلاعاتی که از آمریکا ارسال میشود از ترکیه دریاف کنید، مسیر خیلی نزدیکتر میشود و زودتر به مقصد میرسد.

در این زمان باید محتوای با ارزش تر را به عنوان محتوای اصلی شناخته و محتوای دیگر را به کمک تگ کنونیکال، به عنوان محتوای اصلی به گوگل معرفی کنیم. علاوه بر این ، شما باید اصول و تکنیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری را رعایت کنید و مراقب تکنیک های سئو کلاه سیاه خطرناک باشید. شما با بالا بردن امنیت سایت به حریم خصوصی کاربران احترام میگذارید، اگر مخاطبان، در سایت شما حساب کاربری دارند، باید مراقب امن بودن سایت خود باشید که به راحتی به اطلاعات کاربران سایتتان دسترسی پیدا نکنند. هنگامی که کاربر اطلاعاتی مانند اطلاعات پرداخت یا تماس را در وبسایت شما ثبت میکند، احتمال هک شدن سایت کاهش میابد، زیرا گواهی SSL برای محافظت از آنها دارید. به احتمال زیاد شما هم شنیده اید که جاوا اسکریپت و سئو با یکدیگر سازگار نیستند و بین این مدل سایت ها و سئو مشکلاتی وجود دارد. الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی مبتنی بر داده های ترافیک سایت دارد (که البته اصلا دقیق نیست) اما می تواند به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل آماری نیز استفاده شود.

وبسایت شما چندین صفحه دارد. وقتی شما قادر به اندازه گیری وضعیت فعلی سئو سایت نباشید نمی توانید آن را بهبود ببخشید! تعداد کلمات کلیدی که در آنها رتبه دارید هم یک شاخص برای بررسی وضعیت سئو سایت می باشد. چنانچه در بهبود وضعیت فنی سایت موفق عمل کنید، بهبود رتبه خود را در صفحه نتایج جستجوی گوگل تضمین کردهاید. تمامی این مراحل بصورت کاملا تخصصی و ارگانیک (سئو کلاه سفید) توسط تیم با تجربه مکانیک وردپرس که دارای چندین کسب و کار موفق در گوگل دارد انجام خواهد شد و در مقابل گزارش عملکردی کاملی رو تقدیمتون خواهیم کرد . در طول زمان، سئو کلاه سفید مزایای بیشتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد که به شرح زیر است.

اولین قدم در بهبود سئو تکنیکال این است که بدانید وضعیت فعلی سایت چگونه است. البته باید توجه داشته باشید، همانطور که سئو تکنیکال موجب بهبود وضعیت ایندکس شدن و ارتقای تجربه کاربری سایت میشود، عدم توجه به آن میتواند عواقب سنگینی داشته باشد. البته تخصیص زمانی به یادگیری باید بسیار هوشمندانه باشد. در سئو بکلینکها و لینک سازی همچنان بسیار حائز اهمیت هستند. لینک از صفحه اصلی شما به صفحه «الف» اهمیت بیشتری نسبت به لینک یک پست وبلاگ به صفحه «الف» دارد. ممکن است شامل قیمت باشند که نتیجه می گیریم که قیمت برای کاربران اهمیت دارد. سئو ممکن است انواع گوناگون جستجو را دربرگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. حال که با فایلهای log آشنا شدید، بهتر است کاربرد آن در سئو را نیز بدانید. با ما همراه باشید تا با آن بیشتر آشنا شوید. اگر گوگل متوجه شود که صفحه ای در وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده است ، این صفحات را به شما اطلاع می دهد.

سئو تکنیکال به بررسی مسائل فنی میپردازد که ساختار سایت را برای خزندهای گوگل راحتتر میکند و در نهایت باعث افزایش بازدید میشود. سئو قدرتی فوق العاده در ایجاد ترافیک بیشتر، افزایش نرخ تبدیل، افزایش آگاهی از برند و در نهایت پیشی گرفتن از رقبا به شما می دهد. همین مساله موجب افزایش نرخ خروج کاربران شده و از محبوبیت شما نزد گوگل کاسته خواهد شد. برخی آمارها نشان دادهاند که با افزایش سرعت بارگذاری سایت به بیش از ۵ ثانیه، نرخ پرش (bounce rate) به میزان ۹۰ درصد افزایش میابد. کد نامرتب میتواند بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. اما تیم دی ام روم تمایل دارد که تجربهای را با شما در همین قسمت در میان بگذارد.

اما، سایت شما بودجه کراول شدن دارد که بهتر است آن را برای صفحات کمارزش صرف نکنید. سئو تکنیکال به موارد فنی سایت شما اشاره دارد که بر روی ورودی گرفتن از جستجوی ارگانیک اثر دارند؛ مانند معماری سایت، بهینه بودن نسخه موبایل و سرعت سایت. اگر نمیدانید که وبسایت شما از نظر گوگل یک وبسایت واکنشگرا است یا خیر به ابزار mobile friendly test گوگل مراجعه کنید تا این ابزار وضعیت واکنشگرا بودن سایت شما را بررسی کند. برای اطلاع از وضعیت رسپانسیو بودن سایت خود میتوانید از ابزار Mobile Friendly Test استفاده کنید. حتی میتوانید بدانید کراولرها کدام صفحات را به طور معمول میبینند. در مرحله کراول کردن هر موتور جستجو از رباتهای خود استفاده میکند تا صفحات جدید و تغییرات جدید را شناسایی کنند. وقتی کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند، تحتتأثیر قوانین سئو، وقتی سرعت سایت به دلیل مشکل در انتقال یا ریدایرکت مناسب نیست، در نتیجه امتیاز پایینتری را دریافت میکند. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. اگر بیزینس شما مربوط به افراد یک کشور خاص می باشد و یا اگر هدف شما خدمات رسانی برای مردم یک کشور است برای پسوند دامنه، از پسوند های همان کشور استفاده کنید و اگر بیزینس شما بین المللی و مخاطب شما از کشور های مختلف هستند پیشنهاد ما به شما استفاده از پسوند دامنه های جهانی است.

این کدها بر اساس قراردادهایی نوشته میشوند که موتورهای جستجوی اصلی آن را درک میکنند. منظورم از کلمه خاص، همان کلمات یا مسائلی هست که افراد روزانه آنها را جستجو میکنند. با توجه به اینکه افراد صبر زیادی برای باز شدن صفحات ندارند، اگر بیشتر از چند ثانیه بالا آمدن سایت زمان ببرد، مخاطبان از سایت شما خارج میشوند و به همین دلیل، بازدید زیادی را از دست میدهید. سئوی تکنیکال چند بخش دارد که میتوان آن را جداگانه بررسی کرد. پس برای بودجه ماهانه نمیتوان مقدار مشخصی در نظر گرفت اما برای هر سایت، یک حداقل قیمت منطقی وجود دارد.

سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در افزایش بازدید در گوگل دارد و اگر به مشگلات فنی رسیدگی نشود، ممکن است موتورهای جستجو سایت شما را ایندکس نکند و کلا از صفحه نمایش حذف کند، البته سایت شما باید از لحاظ محتوایی هم بررسی شود تا با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنند و رضایت کاربران را جلب کند. سرعت سایت یکی از معیارهای مهم در رتبهبندی وبسایتها است که گوگل به آن توجه زیادی دارد. پایه کلیه تلاشهای سئو بر روی سئو درون صفحه قرار میگیرد، یعنی محلی که بیشترین کنترل را بر روی آن دارید. این فایل، برنامه های دستوری را شامل می شود که به وسیله آن می توان با ربات ها ارتباط برقرار کرد، آن ها را کنترل کرده و سفارش های مورد نیاز را به آن ها منتقل نمود.

این نوع تحقیق در مورد مشتری فقط برای اینکه بتونید بهترین محصول رو برای او ارائه بدهید نیست. بسیاری از افراد سئوی تکنیکال را نادیده می گیرند و تمرکزشان فقط بر روی سئو داخلی و خارجی است؛ شاید به این خاطر باشد که نسبت به عناوین دیگر سئو کمی پیچیده تر به نظر می رسد. ممکن است محتوای شما بهترین نوشته باشد اما اگر به درستی کراول نشود، افراد کمی آن را خواهند دید. در اینجا باید برای شما بگویم که هزینه برای تبلیغات و برند سازی هیچوقت عیب نیست و فقط ممکن است میزان سودی که میکنید نسبت به هزینهای که برای تبلیغات و برند سازی که بعد از سئو انجام میدهید کمتر باشد، اما همیشه برآیند آن مثبت خواهد بود.

دادههای ساخت یافته، که به عنوان اسکیما3 نیز شناخته میشود، روش دیگری برای افزودن جزئیات بکاند4 به یک تصویر برای کمک به موتورهای جستجو در درک آن است. روش نصب افزونه یوآست یا رنک مث هم به این صورت است که به بخش افزونه ها رفته، افزودن را بزنید و از بین افزونه ها یواست سئو را انتخاب، نصب و فعال نمایید در ضمن کار کردن با این افزونه ها بسیار آسان است. افزودن این کدها باعث میشود موتورهای جستجو بخشهای مختلف سایت شما را بهتر درک کنند. WP Rocket: باعث بهینهسازی کش سایت و کدهای HTMLو CSS میشود. نقشه سایت یا sitemap.XML همانند robot.txt نوعی فایل متنی است که کدهای XML در آن مشخص شده و در ریشه هاست سایت قرار میگیرد.

در این مقاله هفت روش از بهترین روشها برای بهینهسازی سایت خبری ارائه شده است که میتوانید آن را برای سایت خود اجرایی نمایید. اگر سایت شما یک وبسایت وردپرسی است و از قالبی استفاده میکنید که bread crump ندارد، میتوانید آن را به کمک افزونه yoast seo ایجاد کنید. بنابراین، شما ممکن است بخواهید صفحاتی را که به رباتهای جستجو برای شناخت موضوع شما کمک نمیکنند را حذف کنید. ممکن است خودتان بعضی از صفحات سایت را ایندکس نکرده باشید و یا کلا دسترسی کراولرهارو بسته باشید و برای اینکه بدانید کدام صفحات شما ایندکس نیستند به Rebot.txt مراجعه کنید و مشخص میشود چه صفحات در صفحات گوگل ایندکس شده است. به عنوان مثال با درج اشتباه اسلش در فایل robots.txt ممکن است اجازه دسترسی به سایت را از موتورهای جستجو سلب کنید. باید بدانید بسته به کلمه کلیدی رقبا، سئو سایت شما ممکن است هفتهها يا ماهها طول بکشد و در این مدت باید بسیار صبور بوده و سئو اصولی را پیاده سازی نمایید.

مثل لینک گرفتن از مشتریها به وبسایت یا درخواست از اینفلوینسرها برای لینک دادن و معرفی محتوای وبسایت. وقتی یک روبات وبسایت شما را کراول میکند، ابتدا فایل robots.txt را چک مینماید. اگر می خواهید از ایندکس شدن سایت های خود جلوگیری کنید، از یک متا ربات noindex استفاده کنید. ممکن است بخواهید برخی صفحات خود را ایندکس نکنید و دسترسی کراولر را به طور کلی مسدود کنید. گوگل دوست ندارد که کاربران با همچین خطایی روبهرو شوند و به همین خاطر ممکن است رتبه شما را در صفحات جستجو کاهش دهد. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند. کد نامرتب مثل نوشتن است؛ شاید در پیش نویس اول، در 6 جمله نظر خود را بیان کنید. برخی از این معیارها مربوط به بهینهسازی تجربه کاربری مانند افزایش سرعت سایت میباشند و سایر معیارها به خزندهها کمک میکنند که بهتر محتوا و هدف صفحات شما را درک کنند مثل استراکچر دیتای صفحات سایت. در واقع با استفاده از این فایل به خزندهها دستور میدهید که چه صفحاتی را ایندکس کنند و چه صفحاتی را نادیده بگیرند.

شما می توانید از یک آنالیزور ورود به سیستم منبع باز استفاده کنید تا تجزیه و تحلیل فایل log را به صورت رایگان انجام دهید، مانند OnCrawl ELK. وقتی کاربران صفحهای از سایت شما را باز میکنند و با خطای 404 مواجه میشوند، مطمئنا با احساس بدی از سایت شما خارج میشوند. CDN ها (Content Delivery Network) سرورهای توزیع وب هستند که نسخه کپی وبسایت شما را در مکانهای مختلف جغرافیایی ذخیره میکنند و سایت شما را بر اساس مکان جستجوگر نمایش میدهند. CDN یا شبکه توضیع محتوا تقریبا همچین کاری میکند و با ایجاد چندین سرور در نقاط مختلف دنیا، محتوای شما را بین سرورها تقسیم میکند و هر کاربری در هر نقطهای که باشد از نزدیکترین سرور به محتوای شما دسترسی پیدا میکند و سرور اصلی شما هرکجا که باشد، باعث کاهش سرعت بالا آمدن سایت شما نمیشود. AMP: باعث حذف کدهای java و css میشود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج