آموزش سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال (راهنمای کامل و قدم به قدم)

برای انجام معاملات در بازار فارکس داشتن استراتژی های منظم مانند سبک آقای ویلیامز میتواند تبدیل به یک راهنمای سایت goldmanforex عالی شود. بنابراین ارزش ارزهای دیجیتال کوچکتر بسته به اینکه شانس آنها برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال “موفق” چگونه دیده می شود، افزایش یا کاهش خواهد یافت. البته در ابتدایی ترین مفهوم آن، که افراد یک ارز را برای سود اقتصادی به ارزی دیگر تبدیل میگردند، از زمان شروع ضرب ارز در کشور ها فارکس وجود داشته است. برای اینکه مفهوم معاملات CFD را در بازار فارکس بهتر متوجه شوید، لازم است با یک مثال ساده در این باره را با شما مرور کنیم.

هر چقدر کورولیشن یا ضریب به دست آمده میان دو جفت ارز به ۱- نزدیکتر باشد، نشان از این دارد که جفت ارزهای مورد نظر همبستگی خوبی با هم نداشته و تقریباً عکس یکدیگر حرکت مینمایند. به عنوان نمونه اگر ضریب برابری یک جفت ارز برابر با ۱.۲۳۴۵ باشد، عدد چهارم بعد از اعشار نشان دهنده پیپ است. قطعا شما قبل از ورود به دنیای بورس نیاز به یک دوره آموزشی در این زمینه دارید که بتوانید فعالیت و سرمایهگذاری خود را استارت بزنید. محیط معاملاتی موردنظر خود را انتخاب کرده و برای نحوه ثبت نام در فارکس و همچنین برای ورود به فارکس اقدام نمایید. در ابتدا قوانین ورود برای معاملات خرید بررسی و معرفی می شود. همانطور که گفتیم پیش از این برای خرید دلار سهمیه ای تنها ارائه کارت ملی، دو کارت بانکی و یک سیم کارت کافی بود. هنگامی که یک روند به پایان میرسد و جهت معکوس حرکت به یک روند جدید تبدیل می شود ، منطقه بین دو روند باعث ایجاد الگوی بازگشتی می شود . امروزه خرید و فروش دلار میان افراد بسیار بالا گرفته است و در هر جمعی که وارد می شوید توصیه برای خرید دلار یا تبدیل سرمایه به آن است.

در این زمان است که برای متعادل کردن اقتصاد جهانی و این جریانات بهترین راه، افت قیمت دلار است. میتوان گفت اقتصاد آمریکا بایه دلار است و اگر دلار سقوط کند اقتصاد آمریکا و همینطوری اقتصاد جهانی سقوط می کند. به طور کلی بهترین زمان معاملاتی در بازار فارکس، سشنی است که بازار لندن و امریکا با هم تطبیق می شوند. همانطور که پیش از این گفتیم دلار آمریکا شناخته شده ترین ارز جهان است که معاملات تجاری در جهان به وسیله آن انجام می شود. علت سخت شدن قوانین خرید و فروش دلار سهمیه ای به علت تقلب برخی افراد و اجاره کارت ملی است.

۲ – یک روند قوی صعودی یا نزولی را پیدا کنید. به قیمت هایی که بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار داشته و احتمال تغییر روند صعودی به نزولی در آنها بسیار زیاد است، اصطلاحاً مقاومت گفته میشود. از آنجایی که بسیاری از اقتصاد های موجود در جهان بی ثبات است، سرمایه گذاری بر روی دلار یک سرمایه گذاری تقریبا امن محسوب می شود زیرا دلار آمریکا توانسته است به خوبی از پس بحران ها برآید. افزایش 10 درصدی قیمت یک ارز در روز، حباب محسوب نمیشود و یک اتفاق عادی در بازار ارزهای رمزنگاری شده است. داد و ستد در این بازار، به معنی تبدیل یک ارز به ارزی دیگر با نرخی مشخص است.

البته تغییر قیمت لحظه ای دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به این عوامل خواهیم پرداخت. این حساب چند برابر موجودي اوليه به شما اعتبار مي دهد که این به شرایط کارگزار بستگي دارد معمولا از ۲۰ الي ۱۰۰۰ برابر متغیر است. اکنون با بیش از 7 میلیون کاربر در بیش از 210 منطقه در سراسر جهان، به یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با صادرات کالا از آمریکا، کشور وارد کننده مجبور است که ارز کشور خود را به دلار تبدیل کند در این صورت است که تقاضا برای دلار بالا خواهد رفت. این مسئله به طور مستقیم و غیرمستقیم تقاضا برای ارزهای خارجی را بالا میبرد.

صدور اوراق قرضه از آن جهت موجب افزایش تقاضا می شود که سرمایه گذاران خارجی برای تهیه اوراق قرضه باید ارز داخلی کشور خود را به دلار تبدیل کنند. اما اخیرا اگر قصد خرید دلار را داشته باشید باید علاوه بر موارد ذکر شده اصل و کپی بلیط، ویزا، پاسپورت و عوارض خروج از کشور را ارائه دهید تا ارز سهمیه ای به شما تعلق گیرد. امروزه با پیگیری هایی که از صرافی ها به عمل آمد تنها با کارت ملی و دو کارت بانکی نمی شود به خرید و فروش دلار اقدام کرد و سخت گیری های جدیدی در این زمینه وضع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نفت و دلار دو جز جدانشدنی از یکدیگر هستند که بر روی یکدیگر بسیار تاثیر می گذارند.

منظور از سفارش توقفی (Stop Orders)، اقدام به خرید یا فروش در هنگام گذر نمودار قیمت از یک نرخ مشخص است. این اندیکاتور از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که هر یک از بخشهای آن میتوانند اهمیت حمایتی و مقاومتی داشته و مسیر و جهت بازار را مشخص نمایند. مشکل دیگری که وجود دارد این است که در مواقعی اندیکاتور های مختلف سیگنال های مختلفی را نشان می دهند . تراکنش های روزانه فارکس چیزی بالغ بر 7 تریلیون دلار است که شامل تقریبا 150 ارز بین المللی کشورهای مختلف می باشد. در این روش میتوان با باز و بسته کردن مکرر پوزیشنهای مختلف در طول یک روز، سوددهی اندکی داشت. پس پیشنهادت ما به شما این است که حجم معاملاتی را در نظر داشته باشید و طبق یک الگو و سبک از پیش تعیین شده حرکت کنید. بنابراین می توان گفت که قدرت اقتصادی آمریکا وابسته به وضعیت ذخایر جهانی است و هرچه آمریکا به ذخایر جهانی تسلط بیشتری داشته باشد، قدرتمند تر خواهد شد. در کارگزاری بازار های جهانی با استفاده از سیستمی آن ها می توانند سود های ۱۰۰ برابری، ۲۰۰ برابری یا حتی ۵۰۰ برابری کسب کنند. البته تحلیل تکنیکال به صورت مختصر و ویژه برای بازار فارکس به وجود نیامده و از آن در سایر بازارهای مالی نیز استفاده میشود.

هر چه دلار قوی تر باشد، به ازای هر بشکه نفت دلار کم تری دریافت می شود اما با یک دلار می توان کالای بیشتر یا حتی ارز بیشتری خرید. همچنین اگر قصد خرید دلار را داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که انواع دیگری از دلار نیز وجود دارد. روندها در بازار فارکس کمتر مشاهده می شوند ولی در بازار کریپتوها به دلیل نوسانات بالا، بیشتر دیده می شوند. برخی از افراد در بازار وارد هستند و می دانند که چه زمانی اقدام به خرید یا فروش آن کنند. از آنجایی که اختلاف قیمت دلار آزاد و دلار سهمیه ای زیاد شده است، بیشتر افراد برای خرید دلار سهمیه ای اقدام می کنند. بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ برای پیش بینی قیمت دلار آمریکا از این روش که روش بسیار مناسبی است، بهره می برند. برای مثال، اگر شما مدتها است که مازاد درآمد خود را به شکل طلا نگهداری میکنید، میتوانید از این پس آن را در بازار فارکس و بر مبنای قیمت جهانی مبادله نمایید. البته غیر از این دو حالت، حالت سومی نیز وجود دارد که می تواند بر قیمت دلار و نفت خام تاثیرگذار باشد بدون آنکه این دو بر روی هم تاثیر بگذارند و آن وضعیت اقتصاد جهانی است.

البته این دو استراتژی کاملا شبیه هم نیستند و معاملات سوئینگ هم برای بازارهای ترند و هم برای بازارهای رنج قابل اجراست. اگرچه بازار نقدی در حال حاضر این چنین شناخته شده که با تراکنشهای حال حاضر ارتباط دارد نه آینده، اما این تریدها در واقع دو روز برای تصفیه زمان میبرند. در حقیقت دو طرف معامله برای سرگیری معامله نیاز به دلار خواهند داشت. اگر بخواهیم این مسئله را با مثالی بیان کنیم میتوانیم بگوییم هنگامی که آمریکا کالایی را از کشور به کشور دیگری صادر می کند، در حقیقت با این کار موجب افزایش تقاضای دلار می شود. زیگزاگ حرکت کردن باعث بروز شکستگیهایی در نمودار میشود که این شکستگیها در واقع همان پیوت ها هستند. می بینید که اصلا نیازی به تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال ندارید و فقط کافی است که کمی در معامله کردن مدیریت به خرج دهید تا سود خوبی از فارکس کسب کنید.

پس مبادلات بدین صورت است که گاهی فکر می کنیم ارزی بالا می رود و آن را خریداری می کنیم و گاهی حدس می زنیم ارزی پایین می آید و آن را می فروشیم. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که ارزش نفت خام تغییری نکرده است بلکه قیمت نفت خام بر اساس دلار تغییر کرده است. البته دلار فردایی ویژه بازار های غیر رسمی است و به نوسانات و اتفاق های مختلفی بستگی دارد. این اتفاق زمان روی داد که تولید نفت شیل در آمریکا افزایش پیدا کرد و دیگر این کشور مانند قبل به واردات نفت خام اقدام نمی کرد در نتیجه دلار کمتری از کشور خارج میشد. چین از مدت ها قبل تصمیم داشت که ارزش پولی کشور خود را پایین بیاورد و به جای آن با تولید محصولات انبوه و صادرات فراوان آن توانسته است سبب رونق اقتصادی کشور شود.

اقدامی که چین چندین سال است آن را انجام می دهد و توانسته است بازار جهانی را با محصولات خود در دست بگیرد. همانطور که می دانید دلار یکی از مهم ترین ارز های جهان است و رشد آن می تواند بر قیمت بسیاری از کالا تاثیر بگذارد و اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد. البته توجه داشته باشید که این موضوع تنها از لحاظ لفظی و واحد پولی صدق می کند و ارزش پولی این کشور ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال حالتی را در نظر می گیریم که دلار موجب تفاوت قیمت در نفت خام خواهد شد. برای مثال در جفت ارز EUR/USD یورو که در سمت چپ قرار دارد بهعنوان ارز پایه در نظر گرفته میشود. در نرم افزار استراتژی تستر می توان اسپرد و سواپ ها را برای هر جفت ارز تعریف کرد.

علاوه بر صرافی ها شما می توانید از بانک مرکزی نیز به خرید دلار آنلاین اقدام کنید. علت این تغییرات همسایه بودن کشور افغانستان با ایران و مهاجرت بخشی از صرافی ها به مشهد باعث شده است که این اتفاق روی دهد. این اتفاق نیز توسط اسپانیایی ها رخ داد. زیرا وقتی تاریخ سررسید میرسید، معامله فسخ میشد و شخصی که در آخر معامله کرده بود باید تسویه را انجام میداد، که این موضوع زیاد مطلوب نبود. آموزش و یادگیری رمز ارزهای دیجیتال باید صفر تا صد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی را شامل شود. به همین دلیل افرادی هستند که در این بازار توانسته اند معاملات بسیار خوبی انجام دهند و سود بسیار خوبی را بدست آورند. با توجه به اینکه اطلاعات مختلفی درباره حساب کاربری در بازار فارکس وجود دارد از این رو بایستی دقت کنید که بالانس حساب شما دقیقاً بعد از اتمام هر معامله و بسته شدن کامل آن رخ می دهد. داوطلبین معمولاً به دنبال دور زدن چنین نقص ها و ناکارآمدی هایی در بازار هستند. بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام خرید دلار از چنین اقداماتی خودداری کنید و به مکان های معتبر برای انجام این کار مراجعه کنید. شما برای سرمایه گذاری در بازار دلار آمریکا باید از نرخ دلار لحظه ای، نرخ خرید و فروش دلار، نمودار قیمت دلار و آخرین قیمت دلار اطلاعات کافی و جامعی داشته باشید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج