آنچه باید در مورد BoJ و ین ژاپن بدانید

اعضای شورا اعلام کردند که هزینه‌های استقراض را در حالت تعلیق نگه می‌دارند، اما با تغییر غیرمنتظره‌ای در کنترل بازده اوراق قرضه که اجازه می‌دهد نرخ‌های بهره بلندمدت بیشتر افزایش یابد، بازارها را شگفت‌زده کردند. برخی از سیاستگذاران پیشنهاد کردند که این اقدام BoJ به پایداری بیشتر برنامه محرک کمک می کند تا گامی در جهت پایان دادن به سیاست پولی بسیار سست آن.

تحلیلگران صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) پیشنهاد کرد که BoJ باید اجازه دهد بازده اوراق قرضه با انعطاف بیشتری حرکت کند و افزود که در صورت تحقق ریسک‌های مهم، بانک مرکزی باید آماده باشد تا محرک‌های محرک خود مانند افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت را با شدت بیشتری خارج کند.

صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که درست قبل از عید نوروز منتشر شد، نشان داد که هیئت مدیره بانک اطلاعاتی را که تغییرات چشم‌انداز قیمت ژاپن را نشان می‌دهد، موشکافی کرده است. به گفته اقتصاددانان، این تغییرات می تواند نقطه شروعی برای کاهش محرک زمانی باشد که هاروهیکو کورودا، فرماندار فعلی این کشور برود.

سیاست کنترل منحنی بازده چیست؟

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا درست پس از پایان جلسه هیئت مدیره به بالاترین سطح 4 ماهه خود رسید.

BoJ سیاست کنترل منحنی بازده را در سال 2016 اتخاذ کرد و سعی کرد از کاهش بیش از حد نرخ بهره جلوگیری کند. بانک مرکزی ژاپن مقادیر زیادی از اوراق قرضه دولتی 10 ساله را برای کنترل بازدهی JGB در حدود 0 درصد خریداری می کند. تغییر سیاست دسامبر به بازده بلندمدت اجازه می دهد تا به علاوه و منهای 50 واحد پایه نوسان داشته باشد که از محدوده 25 واحد بر ثانیه قبلی دو برابر شود. برخی از اقتصاددانان معتقدند که تصمیم بانک مرکزی می تواند به عنوان افزایش نرخ بهره تلقی شود.

صحبت کردن با CNBC درست پس از نشست BoJ (18 ژانویه) و افت ین، یوجیرو گوتو، رئیس استراتژی FX Nomura، پیشنهاد کرد که “در میان مدت، طی 2 تا 3 ماه آینده، فکر می کنم روند ین باید ثابت باشد. در مسیر نزولی به سمت 125، حتی پس از ناامیدی امروز.” او همچنین تکرار کرد که ین ژاپن می تواند با امید به تغییر سیاست زمانی که جانشین هاروهیکو کورودا به قدرت برسد، تقویت شود.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

یکی از مأموریت های بانک ژاپن یا BoJ همانطور که اغلب در اخبار خواهید خواند، اجرای سیاست پولی است. در جلسه دسامبر 2022، هیئت مدیره BoJ برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره تشکیل جلسه داد.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/japanese-yen-and-the-boj-what-you-should-knowآیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

حرکت BoJ در دسامبر سرمایه گذاران و معامله گران را منتظر تصمیمات تهاجمی تر هیئت مدیره گذاشت. با این حال، سیاست گذاران BoJ تصمیم گرفتند که نرخ بهره و همچنین سیاست کنترل منحنی بازده بانک را بدون تغییر نگه دارند.

در چند هفته گذشته، سرمایه گذاران و معامله گران توجه خود را بر ین ژاپن و همچنین اقتصاد ژاپن متمرکز کرده اند. این بانک ژاپن در ماه دسامبر تحلیلگران بازار را شگفت زده کرد زیرا به طور غیرمنتظره بخشی از سیاست پولی خود را تغییر داد. در این وبلاگ توضیح خواهیم داد که چرا ین ژاپن تیتر اخبار مالی شد و تصمیمات بانک مرکزی ژاپن چگونه بر ارزش پول این کشور تاثیر گذاشته است.

بیایید در مورد ین ژاپن صحبت کنیم

وبینارهای تجاری رایگان

گزارشی از بانک آمریکا که در 24 ژانویه منتشر شد، می‌گوید: «از آنجایی که معتقدیم سیاست‌های غیر متعارف BoJ پایدار نیستند و پیش‌بینی تورم ما در ژاپن برای سال 2023 بسیار بالاتر از اجماع بازار است، افزایش‌های USD/JPY را می‌فروشیم. 3 درصد در مقابل 1.9 درصد.

برخی از تحلیلگران بازار از سیاست BoJ انتقاد کرده اند زیرا پیشنهاد می کنند این سیاست بر قیمت گذاری بازار تأثیر می گذارد و ین را ضعیف تر می کند و هزینه مواد وارداتی مورد نیاز برای صنایع مختلف را افزایش می دهد.

نشست BoJ در ژانویه بازارها را ناامید کرد

در نتیجه، ین ژاپن در کمتر از سه ساعت در 18 ژانویه 2.4 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. صورتجلسه ژانویه نشان داد که هیئت مدیره قصد دارد نرخ بهره بلندمدت را پایین نگه دارد و این نشان می‌دهد که BOJ عجله‌ای برای حذف تدریجی برنامه محرک خود ندارد. شاخص CPI اصلی ژاپن در دسامبر 4.0 درصد به صورت سالانه افزایش یافت و به بالاترین حد خود در 41 سال اخیر رسید.

ین ژاپن: چه انتظاری داریم؟

ین ژاپن پس از دلار آمریکا و یورو سومین ارز پرمعامله در جهان است. ین نیز پرمعامله ترین ارز در قاره آسیا است. نام آن در انگلیسی به «دایره» ترجمه می‌شود، و برای اولین بار در سال 1871 وارد گردش شد. معامله‌گران احتمالاً کد ارز را که ین‌پی است می‌دانند.

سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن و ین ژاپن

این شورا در بیانیه پس از جلسه خود خاطرنشان کرد: «بانک باید به کنترل منحنی بازده فعلی ادامه دهد، با توجه به این چشم انداز که برای دستیابی به ثبات قیمت زمان نیاز است. [inflation] هدف 2 درصد به شیوه ای پایدار و باثبات.»