آنچه معامله گران مبتدی باید در سال 2023 بدانند

این وبلاگ قصد دارد اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند به شما کمک کند تا در بازار نفت در سال 2023 حرکت کنید و استراتژی های خود را مطابق با اهداف مالی خود بسازید.

چند واقعیت جالب در مورد نفت

در ایالات متحده، قبیله بومی Iroquois از روغن برای ساختن رنگ جنگی و دافع پشه استفاده می کردند. سالها بعد (1859)، شرکت نفت سنکا اولین چاه نفت تجاری آمریکا را در پنسیلوانیا حفر کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، 3 کشور برتر تولید کننده نفت در جهان آمریکا، عربستان سعودی و روسیه هستند.

نفت خام WTI و نفت خام برنت: تفاوت در چیست؟

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/trading-oil-for-beginners-in-2023

وبینارهای تجاری رایگان

هیثم الغیس، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، در کنفرانس انرژی در مصر سخنرانی کرد.اوپک)، گفت که این کارتل “انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال 2023 از سطح قبل از همه گیری فراتر رود.”

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

نفت خام برنت یک معیار نفتی برای بیش از 65 درصد از قراردادهای نفتی جهان بر پایه نفتی است که عمدتاً در دریای شمال استخراج می شود. نفت خام برنت در اوایل دهه 1960 کشف شد و اکنون عمدتاً از بریتانیا، نروژ، دانمارک، هلند و آلمان تامین می شود. نفت خام برنت به اندازه نفت خام WTI سبک نیست، اما رایج تر است.

مطابق با قیمت لحظه ای نفت خام WTI، قیمت نقدی نفت خام برنت در 8 دسامبر 2022 به 76.82 دلار در هر بشکه کاهش یافت. پس از افزایش اندکی در اواسط ژانویه 2023، قیمت آن دوباره در 3 فوریه کاهش یافت و به 79.69 دلار در هر بشکه معامله شد. از آن زمان، قیمت نقدی آن افزایش یافت و در 16 فوریه به 85.57 دلار رسید.

قیمت نفت در سال 2023: افزایش یا کاهش؟

هزینه های حمل و نقل نفت خام برنت به طور قابل توجهی کمتر از نفت خام WTI است زیرا WTI در مناطق محصور در خشکی تولید می شود. در سال های اخیر، به دلیل پیشرفت در تکنیک های حفاری و شکستگی در ایالات متحده، نفت خام WTI ارزان تر از نفت خام برنت شده است. پیش از این، نفت خام برنت ارزان تر از نفت خام WTI بود.

اقتصاددانان دویچه بانک انتظار دارند قیمت نقدی نفت خام برنت سال را در حدود 80 دلار به پایان برساند. در گزارشی که در 14 فوریه منتشر شد، آنها خاطرنشان کردند که «ما قیمت برنت را 75 دلار در هر بشکه برای نیمه اول 2023 می بینیم، قبل از اینکه موجودی در نیمه دوم سال 2023 به 80 دلار در هر بشکه برسد. ما شاهد کاهش رکود هستیم که رشد تقاضا را کند می کند، اما از آنجایی که خروج چین از کووید صفر زودتر از حد انتظار رخ داد، زمینه کمتری برای بازگشت “تیرکمان بچه گانه” در سه ماهه دوم 2023 وجود دارد. تا نیمه دوم، تقاضای جهانی باید به 1 میلیون مگابایت در روز بالاتر از سطح H2-2019 برسد. . پیش از بهبود تقاضا در نیمه دوم سال 2023، ما شاهد افزایش عرضه مازاد هستیم که فشار نزولی را برای نیمه اول سال 2023 ایجاد می کند و تنش هایی را با سوگیری سیاست اوپک ایجاد می کند.

نفت خام WTI عمدتاً از ایالت تگزاس تامین می شود و یکی از با کیفیت ترین نفت های جهان است که به راحتی تصفیه می شود. نفت سپس از طریق خطوط لوله به غرب میانه ایالات متحده و خلیج مکزیک می رود و در آنجا پالایش می شود. کوشینگ، اوکلاهما، جایی است که بیشتر تبادل فیزیکی و تسویه قیمت برای WTI انجام می شود. تحلیلگران بازار نفت از کوشینگ به عنوان “چهارراه خط لوله جهان” یاد می کنند.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نفت خام WTI (100 بشکه)، دلار آمریکا ماهانه نمودار گرفته شده در Feب 16تیساعت 2023. محدوده زمانی: 1 مارس 2023

قیمت نقدی نفت خام WTI در 9 دسامبر 2022 کاهش یافت و در 71.63 دلار معامله شد و به پایین ترین حد یک سال اخیر رسید. اگرچه از آن زمان تا حدی رشد کرده است، اما قیمت نقدی نفت خام WTI بین 73 تا 81 دلار در هر بشکه در شش هفته اول سال 2023 در نوسان است.

نفت خام برنت چیست؟

برعکس، تحلیلگران بازار در UBS نسبت به قیمت نفت در سال 2023 بسیار خوش بین هستند. گزارش UBS که در 14 فوریه منتشر شد، می گوید: “ما معتقدیم که دو سوم رشد تقاضای نفت در سال جاری از آسیای نوظهور و در راس آن بازگشایی چین خواهد بود. – که ما فکر می کنیم تقاضای جهانی نفت را در نیمه دوم سال به بالای 103 بشکه در روز خواهد رساند. ما انتظار داریم کشورهای غیراوپک پلاس در سال جاری تنها رشد اندکی عرضه داشته باشند و 1.3 میلیون بشکه در روز عمدتاً از تولید نفت ایالات متحده اضافه کنند، اما پس از رشد تقاضای نفت 1.6 میلیون بشکه در روز در سال جاری. ما چشم انداز مثبت خود را در مورد نفت حفظ می کنیم زیرا همچنان انتظار داریم که برنت تا 110 دلار و WTI به 107 دلار در سال جاری افزایش یابد.

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی در سال 2023 افزایش یابد

هم نفت خام (نفت) و هم اجزای پالایش شده آن که به عنوان پتروشیمی شناخته می شوند، نقش مهمی در اقتصادهای صنعتی امروزی دارند. مردم در بین النهرین باستان از نفت به عنوان ملات در ساخت و ساز استفاده می کردند، در حالی که دیگران از آن برای ضد آب کردن قایق های خود بیش از چهار هزار سال پیش استفاده می کردند.

دانش رمز موفقیت است. از دسترسی رایگان به اطلاعات موجود در وب استفاده کنید و آن را فیلتر کنید تا بدون به خطر انداختن اهداف خود، روی اهداف خود متمرکز بمانید.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نفت خام برنت (100 بشکه)، دلار آمریکا ماهانه نمودار گرفته شده در Feb 16tساعت 2023. محدوده زمانی: 1 مارس 20 2023

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

معامله گران مبتدی که تجربه لازم را ندارند باید به دنبال تقویت دانش خود باشند تا استراتژی هایی مطابق با انتظارات مالی خود ایجاد کنند. راه های زیادی برای یادگیری برخی از اسرار تجارت و بهبود توانایی تصمیم گیری وجود دارد. برخی از کارگزاران مطالب آموزشی جامعی از وبینارها و سمینارها تا کتاب های الکترونیکی و مقالات نوشته شده توسط کارشناسان بازار را ارائه می دهند.

مانند تمام ابزارهای مالی، تجارت نفت مستلزم ریسک است. معامله نفت بدون اطلاع از اصول آن می تواند منجر به اشتباه شود. اشتباهات می تواند منجر به از دست دادن سرمایه های سخت به دست آمده شود. اگرچه تجارت ممکن است بخشی از برنامه ریزی مالی شما باشد، اما دلیلی وجود ندارد که خود را در معرض خطرات مالی قرار دهید، به خصوص اگر تازه تجارت را شروع کرده اید.

برخی می گویند نفت جهان را می چرخاند. اگر این اغراق به نظر می رسد، احتمالاً نمی توانید انکار کنید که نفت از فعالیت و رشد اقتصادی در سراسر جهان حمایت می کند. اگرچه تغییر به سمت راه حل های انرژی زیست محیطی وجود دارد، به نظر می رسد شرکت های نفت و گاز در حال بازیابی زمین های از دست رفته در دوران همه گیری هستند.

وی همچنین افزود: «ما شاهد افزایش تقاضا به 110 میلیون بشکه در روز تا سال 2025 هستیم و دلیل آن نیز بهبود چشم انداز اقتصادی در چین با بازگشایی مجدد آن است. صنعت نفت چندین سال دچار کمبود سرمایه گذاری مزمن شده بود. صنعت نفت تا سال 2045 سالانه به 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

تجارت نفت: آیا ریسک دارد؟

با اسکن لیستی از کالاها، ممکن است به نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت خام برنت برخورد کرده باشید. این دو مورد از محبوب ترین معیارهای نفت در جهان هستند. بیایید ببینیم چه تفاوت هایی وجود دارد.

نفت خام WTI چیست؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج