آیا ترکیب معاملات مکانیکی و اختیاری برای شما مناسب است؟

همانطور که سیستم هیبریدی می تواند مشکل باشد، آماده سازی مورد نیاز بسیار ساده است.

مستندسازی اقدامات قیمت ممکن است در ابتدا خسته کننده و کار فشرده باشد، اما با تمرین عمدی زیاد، به شما کمک می کند در آینده مهارت پیدا کنید. از این گذشته، عبارت “تاریخ تکرار می شود” بی دلیل مشهور نشد.

البته، شناسایی تنظیمات مشابه فقط است نیم جنگ. از آنجایی که شما تجارت مکانیکی و اختیاری را با هم ترکیب می کنید، باید بخش ذهنی تصمیم گیری خود را نیز تمرین کنید.

اما در حالی که تجارت بدون احساس می تواند عالی باشد، زمان هایی وجود خواهد داشت که سیستم مکانیکی سیگنال های تجاری می دهد که با سوگیری اساسی فعلی یا محیط بازار سازگار نیست.

در حالت ایده‌آل، این سیستم شاخص‌ها و پارامترهایی را در خود جای می‌دهد که با آن راحت‌تر هستید و به طور شهودی درک می‌کنید.

برای کسانی که با سیستم های صرفاً مکانیکی راحت نیستند یا کسانی که با استفاده از یک رویکرد 100٪ اختیاری تحت تأثیر احساسات خود قرار می گیرند، یک سبک معاملاتی فارکس ترکیبی می تواند برای شما بهتر کار کند.

اگر به درستی اعمال شود، این نوع معاملات می تواند بهترین های هر دو دنیا را با هم ترکیب کند و روش بهتری برای معامله برای شما باشد.

به هر حال تفاوت بین سبک معاملاتی مکانیکی و اختیاری چیست؟

از آنجایی که تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر یک سیگنال معتبر باشید و معامله را انجام دهید، استفاده از یک سیستم مکانیکی می تواند جنبه روانی (ترس و طمع) را از تصمیم معاملاتی شما حذف کند.

معاملات ترکیبی قواعد معاملاتی عینی یک سیستم مکانیکی را با تصمیمات اختیاری معامله گر بر اساس موضوعات بازار غالب، احساسات ریسک فعلی، اقدام قیمت و رویدادهای اقتصادی اخیر ترکیب می کند.

همیشه به خاطر داشته باشید که بخش ذهنی یک سیستم ترکیبی به منظور تمجید از قوانین معاملاتی سیستم به منظور به حداکثر رساندن سود است – نه اینکه کاملاً آن را نادیده بگیرید!

هوم، این کار شدنی به نظر می رسد. پس از کجا شروع کنم؟

مزیت استفاده از سیستم ترکیبی این است که این سیستم بر اساس درک شما از بازار و شخصیت تجاری شما توسعه یافته است.

با این حال مراقب باشید، زیرا این جایی است که می تواند بسیار مشکل باشد. اگر قرار باشد به سادگی همه سیگنال‌های تجاری را بدون هیچ مبنایی نادیده بگیریم (مانند اقدامات قیمت گذشته)، اصلاً داشتن یک سیستم چه فایده‌ای دارد؟

با ترکیب یک سیستم هیبریدی، می توانید از توانایی خود برای انطباق با شرایط فعلی بازار برای غلبه بر سیگنال استفاده کنید، بنابراین سیستم خود را تقویت کنید و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

یکی از راه‌های خوب آماده‌سازی، پرسیدن سؤالاتی مانند «آیا محیط بازار همان تنظیمات قبلی است که من ضبط کردم؟ اگر قیمت به همان شیوه واکنش نشان ندهد، چه کار خواهم کرد؟

از سوی دیگر، الف رویکرد معاملاتی کاملا اختیاری شامل انجام معاملات بر اساس تجزیه و تحلیل خود شما از مبانی، اقدام قیمت یا احساسات ریسک است.

در حالی که این نوع معامله، محیط فعلی بازار را در نظر می گیرد، زمانی که توسط یک معامله گر به راحتی تحت تأثیر احساسات و/یا تعصبات شخصی اعمال شود، می تواند منجر به نتایج متناقض شود.

چگونه یک رویکرد ترکیبی می تواند همه اینها را حل کند؟

با استفاده از یک سیستم ترکیبی، می توانید معاملاتی را انتخاب کنید که بیشترین معنا را دارند. به یاد داشته باشید که یکی از اشکالات استفاده از یک سیستم کاملاً مکانیکی این است که نمی تواند بین محیط های متغیر بازار تمایز قائل شود.

فرض کنید بازار اخیراً در نوسان بوده است و شما سیگنالی دریافت می کنید که کوتاه بیایید. با این حال، سیستم شما یک سیستم پیروی از روند است و شما احساس می کنید که اگر سیگنال را دریافت کنید، فقط از بین خواهید رفت.

آ سیستم کاملاً مکانیکی معامله‌گر را ملزم می‌کند که به سیستم سیگنال‌های مبتنی بر شاخص‌های قیمت اعتماد کند تا نقاط ورود/خروج معتبری برای تولید سود در بلندمدت ارائه دهد.

می‌توانید با ثبت واکنش قیمت به گزارش‌های خبری، موضوعات مختلف بازار و ساختارهای بازار شروع کنید.

با تأیید صلاحدید خود با اقدامات قیمت گذشته، می توانید احتمال تصمیم گیری تجاری خوب را با رویکرد معاملاتی ترکیبی خود افزایش دهید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/is-combining-mechanical-discretionary-forex-strategies-for-you-2023-04-26

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج