آیا دلار کانادا برای جهش در حال رسیدن است؟ اقدام قیمت USD/CAD، EUR/CAD، GBP/CAD


دلار کانادا در مقابل دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو – چشم انداز:

  • CAD توسط یک نرخ غیرقانونی بانک کانادا پشتیبانی می شود.
  • USD/CAD در حال تلاش برای شکستن زیر یک الگوی جانبی اصلی است.
  • چگونه صلیب GBP/CAD و USD/CAD نگاه کن

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

به نظر می رسد دلار کانادا به لطف بانک مرکزی کانادا (BoC) که هنوز هم دست و پا افتاده است و ایجاد پایه بالقوه در قیمت نفت، افزایش خود را در برابر برخی از همتایان خود از سر می گیرد.

BoC هفته گذشته نرخ کلیدی یک شبه خود را 25 واحد پایه افزایش داد و به بالاترین حد طی 22 سال گذشته یعنی 5.0 درصد رساند و درها را برای انقباض بیشتر باز گذاشت زیرا انتظار ندارد تورم به هدف 2 درصدی خود قبل از اواسط سال 2025 بازگردد. تورم اصلی در ژوئن به 2.8 درصد در سال قبل از 8 درصد کاهش یافت.

با این حال، معیارهای ترجیحی BoC برای تورم هسته، میانه CPI و CPI-trim به ترتیب در 3.8% و 3.9% ثابت باقی می مانند. بازارها با احتمال حدود 20 درصد افزایش نرخ بهره در نشست بعدی خود در ماه سپتامبر قیمت گذاری می کنند.

CAD در افزایش اخیر ارزهای کالایی عقب افتاده است، اما امکان افزایش را دارد. علاوه بر این، با شروع کاهش تولید اوپک پلاس، CAD که هنوز هم شاهین است، توسط یک پایه بالقوه در قیمت نفت حمایت شده است. در نتیجه، موقعیت یابی سوداگرانه در CAD برای اولین بار از اواخر سال 2022 به سودهای طولانی تبدیل شده است. علاوه بر این، نمودارهای فنی موافق هستند.

نمودار روزانه USD/CAD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

USD/CAD: شکست نزولی در انتظار

همانطور که در به روز رسانی قبلی مشخص شد، به نظر می رسد که بازگشت جزئی USD/CAD در حال تمام شدن است. رجوع کنید به “تجارت برتر سه ماهه سوم: دلار کانادا ممکن است در برابر دلار آمریکا در سه ماهه سوم افزایش بیشتری پیدا کند”، که در 5 ژوئیه منتشر شد. سقوط هفته گذشته زیر پایین ترین سطح اوایل ژوئیه، در را برای کاهش بیشتر دلار/کادر کانادا باز کرده است. به این دلیل که سقوط این جفت ارز در ماه ژوئن به زیر سطح حمایت همگرای حیاتی در حدود 1.3220-1.3320، در ابتدا دروازه ها را به سمت 1.3000 روانی باز کرده است، به طور بالقوه به سمت پایین ترین سطح آگوست 1.2725.

نمودار روزانه GBP/CAD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

GBP/CAD: سد سختی در پیش است

رالی GBP/CAD در برابر مقاومت در اوایل سال 2022 یعنی 1.7375، کمی بالاتر از مقاومت اصلی در میانگین متحرک 200 هفته ای، تسلیم شد. علاوه بر این، عقب نشینی به زیر سطح حمایت فوری در اوج 1.7140 ماه می نشان می دهد که فشار صعودی در کوتاه مدت کاهش یافته است. احتمال افت به سمت پایین ترین سطح ژوئن 1.6620 در حال افزایش است.

نمودار روزانه EUR/CAD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/CAD: حرکت ضعیف در بازگشت

بازگشت EUR/CAD از ژوئن فاقد بخار است – شاخص واگرایی میانگین متحرک (MACD) به سختی تکان خورده است، حتی در حالی که این متقاطع نزدیک به بالاترین سطح 18 ماهه خود یعنی 1.5100 است. عدم حرکت صعودی نشانه آن است که رالی چند ماهه کراس نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد. این به دنبال تلاش ناموفق برای عبور از یک مانع سخت در بالاترین سطح 1.5100 در اواخر سال 2021 است. عقب نشینی به سمت پایین ترین نرخ ژوئن 1.4280 را نمی توان رد کرد.

پیشنهاد مانیش جرادی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish




منبع: https://www.dailyfx.com/news/is-canadian-dollar-getting-ripe-for-a-bounce-usd-cad-eur-cad-gbp-cad-price-action-20230720.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج