آیا سال 2023 سال خوبی خواهد بود؟

پلاتین نقطه ای در سال 2022 با حدود 957 دلار در هر اونس شروع شد. جنگ در اوکراین قیمت پلاتین را افزایش داد که در 27 فوریه به 1121 دلار در هر اونس رسید. کشورها تحمیل شد تحریم ها علیه روسیه، دومین تامین کننده بزرگ جهان پس از آفریقای جنوبی.

تحلیلگران بازار در بانک استاندارد ICBC در گزارشی اشاره کردند که در بررسی LBMA 2023 از طرف عرضه، تولید معدن پلاتین در سال 2023 به دلیل قطع برق و تعمیر و نگهداری در معادن در آفریقای جنوبی محدود خواهد ماند. بازار جهانی پلاتین در سال جاری به سمت کسری تغییر خواهد کرد.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – پلاتین نمودار ماهانه (100 اونس) در مقابل دلار آمریکا ثبت شده است 2 مارس 2023. محدوده تاریخ: 1 ژانویه 2018 – 2 مارس 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

پلاتین فلزی نادر و پایدار است که به دلیل ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی متنوع و متمایز، اغلب در جواهرات و همچنین کاربردهای پزشکی، الکتریکی و شیمیایی استفاده می‌شود.

طیف وسیعی از منابع آنلاین برای شما وجود دارد. منابعی مانند وبینارها، سمینارها، کتاب های الکترونیکی و مقالات تهیه شده توسط کارشناسان صنعت توسط برخی کارگزاران ارائه می شود. هدف اصلی شما باید خواندن و درک نحوه عملکرد معاملات و چگونگی کاهش خطرات با استفاده از ابزارهای پیشرفته مدیریت ریسک باشد. روی بهبود دانش معاملاتی خود تمرکز کنید. سپس، ساختن یک استراتژی و استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک برای کاهش احتمال به خطر انداختن بودجه و اهداف مالی شما آسان تر خواهد بود.

وبینارهای تجاری رایگان

معاملات پلاتین و نوسانات قیمت این فلز اغلب به تیتر اخبار مالی تبدیل می شود. پلاتین یکی از محبوب ترین کالاها در بین معامله گران است. پلاتین از گروه فلزات گرانبها است. معامله گران مبتدی ممکن است تعجب کنند که چرا اخیراً بحث پلاتین در شهر مطرح شده است. هدف این وبلاگ این است که اطلاعات معنی داری در مورد پلاتین به شما بدهد و بدین ترتیب افق های تجاری شما را گسترش دهد.

اصول پلاتین

پلاتین یکی از عناصر کمیاب در پوسته زمین است. ممکن است در برخی از سنگ‌های نیکل و مس، علاوه بر برخی ذخایر بومی، که اکثریت آن‌ها در آفریقای جنوبی واقع شده‌اند، یافت شود و حدود 80 درصد از تولید جهان را به عهده دارد. در نتیجه نادر بودن آن در پوسته زمین، تنها چند صد تن در سال تولید می شود. به دلیل کاربردهای قابل توجهی که دارد، ارزش آن بسیار بالاست و یکی از مهمترین کالاهای فلزی گرانبها است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – پلاتین (100 اونس) در مقابل نمودار روزانه USD گرفته شده در ماه مارس 2 2023. محدوده زمانی: 7 اکتبر 2022 – مارس 2 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

تحلیلگران Commerzbank در گزارشی نوشتند: «ما فقط پتانسیل صعودی محدودی را در کوتاه مدت می بینیم. پلاتین باید تا اواسط سال آینده با قیمت 1050 دلار معامله شود. با افزایش قیمت طلا، پلاتین باید در نیمه دوم سال به رشد خود ادامه دهد و در پایان سال با قیمت 1150 دلار معامله شود. در این صورت تفاوت قیمت با طلا 700 دلار خواهد بود که به این معنی است که پلاتین تا حدی با طلا برابری می کند.

شرکت میتسوبیشی: پلاتین برای انتقال انرژی سبز ضروری است

ایجاد یک استراتژی تجاری جامع باید شامل مدیریت ریسک باشد. با این حال، اگر تازه شروع به کشف دنیای تجارت کرده اید، چگونه می توانید استراتژی معاملاتی مناسبی را طراحی کنید؟ بهترین ایده مطالعه اصول است. شما باید شرایط اولیه تجارت و اینکه چگونه شرایط معاملاتی می تواند بر استراتژی شما تأثیر بگذارد را بیاموزید.

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/platinum-will-it-shine-in-2023

طبق پیش‌بینی قیمت پلاتین TD Securities برای سال 2023، قیمت پلاتین ممکن است در سه ماهه اول سال 2023 به 875 دلار کاهش یابد، اما در پایان سه ماهه چهارم به 1100 دلار افزایش یابد.

آموزش و پرورش و معامله گران مبتدی

مشارکت در معاملات با ریسک همراه است. معامله‌گران مبتدی باید بدانند که بازارهای مالی می‌توانند بسیار نوسان داشته باشند و قیمت‌ها گاهی اوقات سریع‌تر از حد انتظار در نوسان هستند. چنین نوسان‌هایی ممکن است فرصت‌هایی را ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند ریسک بالایی ایجاد کند. از آنجایی که معامله گران مبتدی بی تجربه هستند، احتمال اشتباه به طور چشمگیری افزایش می یابد. اشتباهات می تواند منجر به از دست دادن سرمایه های سخت به دست آمده شود.

بیش از نیمی از پلاتین استخراج شده در مبدل‌های کاتالیزوری استفاده می‌شود، که بخشی از خودروها هستند که گازهای خطرناک را به گازهای سمی کمتر تبدیل می‌کنند. طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) ارقام، بیش از 30 درصد از 8.53 میلیون اونس پلاتین تولید شده در سطح جهان هر سال از منابع بازیافتی حاصل می شود.

معاملات پلاتین: نوسانات قیمت

با این حال، قیمت پلاتین در چند ماه آینده کاهش یافت و در 28 آگوست (837 دلار در هر اونس) به کمترین میزان در سال 2022 رسید. در ماه های پایانی سال 2022، قیمت پلاتین تا حدودی بهبود یافت و سال را در حدود 1068 دلار در هر اونس به پایان رساند.

Commerzbank: پتانسیل صعودی محدود در کوتاه مدت

پلاتین یک فلز حیاتی است که در الکترولیز، فرآیند جداسازی هیدروژن از مولکول‌های آب استفاده می‌شود. به گفته برخی از تحلیلگران انرژی، تقاضای هیدروژن به عنوان بخشی از انتقال انرژی سبز می تواند حمایت طولانی مدت از پلاتین را فراهم کند. تحلیلگران فلزات گرانبها در شرکت میتسوبیشی در پیش بینی چشم انداز سال 2023 خود نوشتند: “پلاتین به جذب خریدهای جدید و احتمالاً سرمایه گذاری در بخش هیدروژن ادامه خواهد داد.”

کسری عرضه پلاتین در سال 2023؟

قیمت پلاتین در 16 مارس 2020 تقریباً 27 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد در 18 سال گذشته رسید، زیرا سرمایه‌گذاران فلزات گرانبها را در ازای پول نقد تخلیه کردند پس از دومین کاهش اضطراری نرخ بهره فدرال رزرو در فرونشاندن ترس از ویروس کرونا در سراسر بازارها ناکام ماند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج