آیا سال 2023 شیرین خواهد بود یا تلخ؟

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – کاکائو ایالات متحده (1 متریک تن)، نمودار ماهانه USD که در 9 مارس ثبت شد 2023. محدوده تاریخ: 1 مارس 2018 – مارکساعت نهم 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

داده های منتشر شده توسط GEPEX، گروهی شامل 6 تا از بزرگترین آسیاب های کاکائو در جهان، اعلام کرد که آسیاب کاکائو در ساحل عاج 16 درصد نسبت به سال قبل در فوریه 2023 افزایش یافته و به 58452 تن رسیده است.

آ گزارش Investing.comکه در 15 فوریه منتشر شد، گفت که آسیاب کاکائو در آمریکای شمالی، معیاری از تقاضا، 8.13 درصد به صورت سالانه در سه ماهه چهارم 2022 کاهش یافت. بر اساس این داده ها، تحلیلگران بازار پیشنهاد می کنند که قیمت کاکائو ممکن است برای 3 سال آینده بالا بماند. تا 4 ماه با این حال، معامله گران مبتدی باید در نظر داشته باشند که بازار کاکائو بی ثبات است، زیرا عوامل خارجی مختلف، مانند شرایط آب و هوایی می تواند بر عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد.

ساحل عاج خرید دانه های کاکائو را محدود می کند

Cargill Inc و Barry Callebaut بزرگترین آسیاب کاکائو در کشور و بزرگترین خریداران دانه های کاکائو تولید شده در ساحل عاج هستند. این دو شرکت اعلام کردند که با شورای قهوه و کاکائو وارد مذاکره شده اند.CCC).

کل آسیاب شده از شروع فصل 2022/23 در اکتبر به 292195 تن لوبیا تا پایان فوریه رسید که تقریباً 12 درصد بر اساس سالانه افزایش داشت.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – کاکائو ایالات متحده (1 متریک تن)، نمودار روزانه USD که در 9 مارس ثبت شد 2023. محدوده تاریخ: 7 اکتبر 2022 – 9 مارس 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/trading-cocoa-sweet-or-bitter-in-2023

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

ساحل عاج (ساحل عاج)، غنا و اندونزی کشورهایی هستند که بیشترین دانه های کاکائو را در جهان تولید می کنند. به طور کلی، دانه های کاکائو از مناطق کاملا مرطوب و بسیار نزدیک به خط استوا می آیند. ایالات متحده، هلند و بریتانیا تولید کنندگان عمده کالاهای کاکائو هستند.

تجارت کاکائو: نوسانات قیمت

حتی اگر کالاهایی مانند فلزات، انرژی ها و سایر موارد ممکن است گاهی اوقات در مقایسه با جفت ارز، ابزار معاملاتی کمتری باشند، اما نباید فراموش کنید که معاملات مستلزم ریسک است. معامله گران مبتدی ممکن است از هیجان تجارت لذت ببرند زیرا نوسان می تواند آدرنالین را افزایش دهد. اغلب، معامله گران مبتدی تمایل به معامله دارند و به دلیل آمادگی ناکافی وجوهی که به سختی به دست آورده اند را از دست می دهند. دستیابی به اهداف مالی شما نباید به معاملات بیش از حد مرتبط باشد، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید.

مهاجمان اسپانیایی با دانه های کاکائو هیجان زده شدند و آنها را به اروپا آوردند، جایی که این نوشیدنی در قرن هفدهم بسیار محبوب شد. اسپانیایی ها در طول تسخیر قبایل بومی شروع به ایجاد مزارع کاکائو کردند تا کاکائو در اختیار اروپا قرار دهند و یک شرکت تجاری بسیار پرسود راه اندازی کنند.

تحقیقات باستان شناسی نشان داده است که درخت کاکائو برای اولین بار در آمریکای جنوبی استوایی اهلی شده است. باستان شناسان پیشنهاد می کنند که اولمک ها در آمریکای مرکزی بین 1500 تا 1400 قبل از میلاد دانه های کاکائو مصرف می کردند. دانه های کاکائو به عنوان ارز در فعالیت های تجاری بین قبایل در آمریکای مرکزی و جنوبی قبل از ورود فاتحان اسپانیایی به خشکی استفاده می شد.

آ گزارش رویترز که در 23 فوریه منتشر شد، نشان داد که تنظیم کننده کاکائو در ساحل عاج، 20 تاجر بزرگ، از جمله Cargill و Barry Callebaut، را از خرید لوبیا برای صادرات پس از رسیدن به محدودیت های خرید خود، محدود کرده است.

منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتقاء دانش تجارت خود استفاده کنید. کارگزاران امکان دسترسی به وبینارها، سمینارها، کتاب های الکترونیکی، آموزش های تهیه شده توسط کارشناسان و گاهی اوقات بدون هیچ هزینه اضافی را ارائه می دهند. اختصاص زمان به بهبود دانش معاملاتی آنها یک مسیر عالی برای معامله گران مبتدی خواهد بود.

قیمت کاکائو به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آنها شرایط آب و هوایی و آب و هوا، عدم قطعیت ژئوپلیتیکی، بیماری های محصول و مسائل مربوط به نیروی کار است.

تولید کاکائو به دلیل شرایط آب و هوایی آسیب دیده است؟

عوامل زیادی بر عرضه و تقاضای کاکائو تأثیر می گذارد. در این وبلاگ اطلاعات لازمی که معامله گران مبتدی باید در رابطه با تجارت کاکائو در اختیار داشته باشند را به اشتراک می گذاریم.

اصول کاکائو را بیاموزید

در 26 اکتبرهفتم 2022، ایالات متحده سیاوکوآ با قیمت 2252 دلار در هر متریک تن معامله شد. کالای کشاورزی به نظر می رسد در چند ماه گذشته جایگاه خود را به دست آورده است، در اواسط فوریه 2023 رکوردی چند ماهه را به ثبت رساند.

همانطور که در نمودار زیر می بینید، سال 2018 یک سال پرتلاطم برای تجارت کاکائو بود. در اول آوریل 2018، کاکائو ایالات متحده با قیمت 2821 دلار به ازای هر متریک تن معامله شد که در 1 سپتامبر 2018 به 2009 دلار در هر متریک تن رسید. از آن زمان، نوسانات زیادی بسته به عرضه و تقاضا وجود داشته است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

چند بار در مورد تجارت کاکائو مطالعه کرده اید؟ پاسخ احتمالاً زیاد نیست. کالاهای کشاورزی بخش بزرگی از فعالیت تجارت جهانی را تشکیل می دهند. کاکائو یک کالای مهم است که در سراسر جهان خرید و فروش می شود، زیرا یکی از مواد اساسی رژیم غذایی روزمره ما است.

منابع رویترز پیشنهاد کردند که این اقدام ممکن است هنوز کافی نباشد زیرا بارندگی کمتر از حد متوسط ​​و شرایط بد آب و هوا در چند ماه گذشته به تولید آسیب رسانده است. با این حال، به نظر می رسد شرایط آب و هوایی در ماه فوریه بهبود یافته است زیرا گزارشی از ساحل عاج گفته است که «بارندگی شدید غیرقابل فصل در بیشتر مناطق کشت کاکائو در ساحل عاج در هفته گذشته به بهبود اندازه و کیفیت محصول میانی آوریل تا سپتامبر کمک خواهد کرد. “

تجارت خود را با آموزش تقویت کنید

معامله گران مبتدی چگونه می توانند عملکرد خود را بهبود بخشند؟ پاسخ آموزش است. معامله گران باتجربه و تحلیلگران تجارت بر اهمیت مطالعه نحوه عملکرد معاملات تاکید می کنند. تکنیک های معاملاتی مختلفی وجود دارد که معامله گران مبتدی باید درباره آنها بدانند. مهمتر از آن، ابزارهای مدیریت ریسک وجود دارد که می تواند احتمال اشتباه در معاملات را کاهش دهد و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج