آیا مس یک کالای ضعیف است؟

احتمالاً خوانده اید که تجارت مستلزم ریسک است. استراتژی های معاملاتی همیشه آنطور که ما می خواهیم عمل نمی کنند. اگر بازارها به سمت اشتباه حرکت کنند، ممکن است ضررهای قابل توجهی متحمل شوید که می تواند بر اهداف مالی شما تأثیر بگذارد. به عنوان یک معامله گر مبتدی، احتمال اشتباهات و محاسبات اشتباه افزایش می یابد.

گزارشی که توسط بانک آمریکا در پایان دسامبر نشان داد که تحلیلگران کالایی آن محتاطانه خوشبین هستند. آنها در گزارش خود خاطرنشان کردند که «ما نگاه محتاطانه‌ای نسبت به سال 2023 داریم و انتظار داریم قیمت‌ها در سه ماهه اول به 7500 دلار در هر تن (3.40 دلار در پوند) برسد، قبل از اینکه به میانگین 10000 دلار در تن (4.53 دلار در پوند) در Q423 صعود کنند. ”

راه هایی برای کاهش ریسک در هنگام معامله وجود دارد

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/trading-copper-an-underdog-commodity

قیمت مس از نظر تاریخی ناپایدار بوده است. با شروع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و اعمال محدودیت‌هایی توسط دولت‌ها، قیمت آن به 2.2 دلار در هر پوند کاهش یافت که پایین‌ترین حد در 4 سال گذشته بود. با این حال، ماه‌های بعدی برای این کالا مثبت بود، به طوری که قیمت آن در اول مارس 2022 صعود کرد و به بالاترین سطح چند ساله خود رسید و با قیمت 4.7 دلار در هر پوند معامله شد.

اگر می خواهید از هرگونه غافلگیری منفی غیرضروری جلوگیری کنید، باید دانش خود را در مورد تجارت افزایش دهید و یاد بگیرید که چگونه از ابزارهای مدیریت ریسک در اختیارتان استفاده کنید. احساس اطمینان در مورد اقدامات و استراتژی های خود باید یکی از اهداف اصلی شما باشد. با استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک مانند دستورات توقف/زیان و حداکثر برداشت، اطمینان حاصل می‌کنید که وجوه بیش از نیاز را به خطر نمی‌اندازید.

قبل از معامله مطالعه کنید

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

هدف وبلاگ ما این است که به شما این فرصت را بدهد که اطلاعات مفیدی در مورد تجارت مس بیاموزید و به شما امکان دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این گزینه را کشف کنید یا خیر.

اصول مس

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره تجارت بین المللی وزارت بازرگانی ایالات متحده، شیلی بزرگترین تولید کننده مس در جهان است، با تقریباً یک سوم سهم جهانی. ایالات متحده و اندونزی از نظر حجم تولید پس از شیلی در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

استفاده از مس در زندگی روزمره

مس در حالت فلزی آزاد در طبیعت یافت می شود. باستان شناسان آثار ساخته شده از مس را در بسیاری از مناطق جهان یافته اند که قدیمی ترین آنها به 8000 سال قبل از میلاد باز می گردد. در دوران روم، عرضه مس از جزیره قبرس تامین می شد. مجسمه آزادی، یکی از محبوب ترین نمادهای ایالات متحده، حاوی بیش از 170000 پوند است. از مس

مس را می توان در سیم کشی برق، لوله کشی و لوازم خانگی معمولی یافت که در مجموع حدود 400 پوند است. یک خودروی معمولی 60 پوند مس دارد. مس 100 درصد قابل بازیافت است و برخی کارشناسان معتقدند 80 درصد مسی که تا به امروز تولید شده هنوز در حال استفاده است.

در حالی که معاملات مس و نوسانات قیمت آن ممکن است در تیتر اخبار محبوب ترین اخبار مالی قرار نگیرد، تعداد کمی از تحلیلگران می توانند قدرت اساسی این کالا را انکار کنند. بله، مس بعد از طلا و نقره از نظر ارزش در رتبه سوم قرار می گیرد، اما گاهی اوقات افراد ضعیف می توانند شگفتی های جالبی را پنهان کنند.

آلیاژهای فلزی از فرآیند اختلاط انواع مختلف فلزات ایجاد می شوند. برنز و برنج دو مورد از شناخته شده ترین آلیاژهایی هستند که از مس ساخته می شوند. مس در رایانه ها به منظور بهبود عملکرد ریزتراشه ها استفاده می شود. مس در این تراشه ها برای کمک به انتقال سیگنال های الکتریکی و حرارتی استفاده می شود. مس به دلیل توانایی برتر در هدایت الکتریسیته بدون گرم شدن بیش از حد، انتخابی عالی برای استفاده در مدارهای الکتریکی است.

عملکرد مس به عنوان یک کالا در بازارها چگونه است؟

با این حال، تحلیلگران دیگر پیشنهاد می کنند که قیمت ها اخیراً با وجود بازگشایی چین از محدودیت های COVID-19 ضعیف باقی مانده است. اقتصاددانان در موسسه مالی بین المللی، صحبت کردن با بیزینس اینسایدروی گفت: «هرچه در چین می‌گذرد، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پایان صفر کووید، بر اساس قیمت کالاها، رشد جهانی را تقویت کند. قیمت نفت هرگز بالا نرفت و قیمت مس پس از محو شدن هیجان اولیه بازگشایی چین در حال کاهش است. رکود جهانی در راه است.»

نشان داده شده: Admirals MetaTrader 5 – مس (1000 پوند) / نمودار روزانه USX در 9 فوریه 2023 ثبت شد. محدوده تاریخ: 1 اکتبر 2022 – 9 فوریه 2023. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

نشان داده شده: Admirals MetaTrader 5 – مس (1000 پوند) / نمودار ماهانه USX در 9 فوریه 2023 ثبت شد. محدوده تاریخ: 1 دسامبر 2017 – 9 فوریه 2023. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

تحلیلگران بازار در گفتگو با CNBC تاکید کرد که بازارهای جهانی احتمالاً در سراسر سال 2023 با کسری مس مواجه خواهند شد. این کسری می تواند با چالش های فزاینده جریان های عرضه از آمریکای جنوبی و همچنین فشارهای تقاضای بیشتر تشدید شود.

با توجه به پیش بینی های انجام شده توسط گلدمن ساکسقیمت مس در سال 2023 روی 9750 دلار در هر تن خواهد بود، قبل از اینکه در سال 2024 به طور متوسط ​​به 12000 دلار در هر تن افزایش یابد.

پیش بینی قیمت مس

اگر با استفاده از چنین ابزارهایی اعتماد به نفس ندارید، بهتر است بررسی کنید که چگونه کار می کنند و چگونه می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند. تعداد زیادی سمینار، وبینار و کتاب الکترونیکی که توسط متخصصان تهیه شده است در دسترس شماست. قبل از شروع استفاده از وجوه واقعی، فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسرار تجارت را از دست ندهید.

با وجود دوره پرتلاطم در نوامبر و دسامبر 2022، قیمت مس در ژانویه 2023 افزایش یافت و در 26 ژانویه به 4.2 دلار در هر پوند رسید. قیمت مس در سه ماه گذشته 8.3 درصد رشد داشته است در حالی که طبق آمار ارائه شده از سوی این شرکت تا به امروز 7.1 درصد رشد داشته است. ناظر بازار.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج