آیا پوند/دلار آمریکا آماده شکستن بالاتر است؟


GBP/USD، پوند بریتانیا – چشم انداز اساسی و فنی:

  • GBP/USD از منظر چند ماهه بیش از حد خرید به نظر می رسد، درست همانطور که مقاومت حیاتی را آزمایش می کند.
  • پوند/دلار آمریکاتجمع ‘s نشانه هایی از خستگی حتی در انگلستان نشان می دهد تورم در ماه گذشته کمتر از حد انتظار کاهش یافت.
  • GBP/USD در کوتاه مدت کدام راه است؟

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله GBP/USD

افزایش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا اخیرا متوقف شده است، و این احتمال وجود دارد که تثبیت می تواند برای مدتی بیشتر ادامه یابد تا اینکه در یک مرحله جدید صعودی قرار گیرد.

این به این دلیل است که اگرچه تورم بریتانیا در اوایل هفته نشان داد که فشارهای قیمتی سرسختانه بالا باقی می‌ماند، پویایی سیاست‌های پولی کوتاه‌مدت برای پوند و دلار آمریکا تقریباً مشابه است، پوند از منظر چند ماهه بیش از حد خرید شده است، و نشانه‌هایی از خستگی وجود دارد. نمودارهای فنی برای بحث بیشتر، به «تنظیم قیمت پوند بریتانیا: GBP/USD رالی برای یک توقف جزئی؟»، که در 17 آوریل منتشر شد، مراجعه کنید.

GBP/USD تغییر 6 ماهه

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از اکسل. منبع اطلاعات: بلومبرگ

تورم اصلی بریتانیا در ماه گذشته نتوانست همانطور که انتظار می‌رفت کاهش یابد و در 6.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل ثابت ماند و از تخمین‌های 6.0 درصد فراتر رفت، در حالی که رشد دستمزد انگلیس در ماه فوریه به طرز صعودی شگفت‌انگیز بود. تورم سرفصل سریعتر از حد انتظار رشد کرد و در ماه فوریه به 10.1 درصد رسید، در مقابل 9.8 درصد مورد انتظار، و فاصله چندانی با بالاترین رقم چهار دهه اخیر 11.1 درصدی در اکتبر ندارد. سرمایه گذاران اکنون به طور کامل در حال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره به ۴.۲۵ درصد در ۱۱ مه هستند و انتظار دارند که نرخ ها تا سپتامبر به ۵ درصد برسد.

نمودار هفتگی GBP/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در همین حال، بازار با احتمال حدود 90 درصدی افزایش یک چهارم واحدی دیگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نشست 2-3 مه قبل از توقف، قیمت گذاری می کند. با این حال، مقامات فدرال رزرو همچنان به لحن تندروانه خود ادامه می دهند – رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، روز پنجشنبه گفت که فدرال رزرو هنوز افزایش نرخ بهره بیشتری را در پیش دارد – که نشان می دهد محدودیت برای کاهش نرخ های فدرال رزرو در اواخر سال جاری بالاست در حالی که تورم بالاتر از نرخ است. هدف بانک مرکزی آمریکا 2 درصد

نمودار روزانه GBP/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

سرعت رشد پوند/دلار آمریکا در ماه‌های اخیر کاملاً شدید بوده است – این تغییر شش ماهه بالاترین میزان حداقل از سال 2014 است. در حالی که افزایش حرکت پیش‌بینی چشم‌انداز میان‌مدت است، در کوتاه‌مدت شانس این است که با توجه به ماهیت میانگین برگشتی سری (نمودار را ببینید).

نمودار روزانه GBP/USD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

توجه: در نمودار کد رنگی بالا، شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

در نمودارهای فنی، روند گسترده تر صعودی است. نمودارهای شمعدانی با کد رنگی بر اساس شاخص‌های روند/تکانه نشان می‌دهند که GBP/USD در نمودارهای روزانه در فاز صعودی باقی می‌ماند. با این حال، GBP/USD از پایان سال 2022 در حدود 1.2450 در تلاش برای شکستن بالاتر از انتهای کانال جانبی بوده است.

نمودار 240 دقیقه ای GBP/USD

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

اخیراً، یک واگرایی منفی (افزایش قیمت همراه با کاهش حرکت) در نمودارهای روزانه نشان می‌دهد که افزایش GBP/USD در حال از دست دادن است. این جفت می‌تواند در کوتاه‌مدت به سمتی تثبیت شود یا کمی عقب‌نشینی کند. در نمودارهای 4 ساعته، پشتیبانی فوری در پایین ترین سطح 10 آوریل 1.2345 وجود دارد. هر شکستی به پایین تر باعث افزایش دو برابری جزئی (بالاترین سطح این ماه) می شود که راه را به سمت 1.2200 باز می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish




منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-weekly-outlook-is-gbp-usd-ready-to-break-higher-20230423.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج