آینده بانک انگلستان و پوند انگلیس چیست

استراتژیست‌های ارز در JP Morgan گفتند که عقب‌نشینی طولانی‌تر می‌تواند در پاسخ به وخامت پایه‌های رشد اقتصادی در راه باشد، و افزودند که «فقدان افزایش ارزش پوند در پشت تورم تکان‌دهنده بالا در بریتانیا نشان می‌دهد که عملکرد واکنش استرلینگ ممکن است با توجه به پیامدهای رشد تغییر کند.”

اقتصاددانان در Credit Suisse در گزارشی خاطرنشان کردند که «انتظار ما این است که تورم اصلی به کاهش خود ادامه دهد و بخشی از قدرت تورم اصلی در چاپ های آینده معکوس شود. ما همچنین انتظار یک رکود خفیف را داریم که به BoE اجازه می دهد در ماه اوت (زودتر از قیمت گذاری بازار) توقف کند. تحلیلگران بانک سوئیسی همچنین تاکید کردند که «ما پیش‌بینی نرخ پایانه BoE خود را از 4.75 درصد به 5.0 درصد افزایش داده‌ایم. ما اکنون انتظار داریم دو افزایش 25 واحدی بیشتر از BoE (در ماه های ژوئن و آگوست)، در مقایسه با یک مورد قبلی و بدون کاهش نرخ در سال 2023. این به دلیل شگفتی صعودی در تورم بریتانیا است.

برعکس، قیمت‌های اصلی (بدون احتساب قیمت‌های نوسانات انرژی، غذا، الکل و تنباکو) در آوریل 6.8 درصد افزایش یافت که از 6.2 درصد در ماه مارس افزایش یافت. لازم به ذکر است که دولت بریتانیا قول داده است که تورم را به نصف کاهش دهد امسال در حالی که هدف بلندمدت BoE کاهش تورم کل به 2 درصد است.

پوند انگلیس در نیمه اول سال 2023 افزایش یافت، اما برخی از تحلیلگران بر احتیاط تاکید می کنند

ابزارهای مدیریت ریسک زیادی وجود دارد که معامله‌گران مبتدی می‌توانند در هنگام ساختن استراتژی‌های خود از آنها استفاده کنند. با وجود طیف گسترده ای از وبینارها، سمینارها، مقالات و کتاب های الکترونیکی که توسط کارشناسان بازرگانی تهیه شده است، هیچ بهانه ای برای غفلت از ارتقای دانش خود وجود ندارد. همچنین، یک حساب آزمایشی ارائه شده توسط یک کارگزار کاملاً تنظیم شده می تواند به شما این فرصت را بدهد که استراتژی های خود را با سرمایه های مجازی آزمایش کنید.

اقتصاددانان Commerzbank تاکید کردند که موضع مردد BoE می تواند برای پوند انگلیس منفی باشد. در یادداشتی که در 2 ژوئن منتشر شد، آنها گفتند: “بازار احتمالاً باید انتظارات نرخ بهره خود را کاهش دهد، به همین دلیل است که ما به پیش بینی خود مبنی بر تضعیف پوند در برابر یورو در ماه های آینده پایبند هستیم. از این گذشته، برخلاف BoE، بانک مرکزی اروپا در اظهارات خود مصمم تر به نظر می رسد که باید از یورو حمایت کند. ضعف پوند احتمالاً در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، زیرا BoE احتمالاً نرخ کلیدی خود را با توجه به اقتصاد ضعیف و تورم تا حدودی کاهش می‌دهد.

پوند انگلیس یکی از پرمعامله ترین ارزها در بازارهای مالی جهانی است. واحد پول بریتانیا اغلب در عناوین مالی رسانه ها قرار دارد. از آنجایی که اطلاعات فراوانی در مورد پوند انگلیس وجود دارد، برخی از معامله گران مبتدی ممکن است نیاز به گنجاندن ابزار معاملاتی در سبد خود احساس کنند.

در 22 ژوئن بانک انگلستان (BoE) انتظار می رود هیئت مدیره تشکیل جلسه داده و در مورد نرخ بهره تصمیم گیری کند. از دسامبر 2021، BoE هزینه های استقراض را 12 بار متوالی افزایش داده است که شدیدترین افزایش نرخ در 34 سال گذشته است.

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECDانتظار می‌رود که تورم CPI بریتانیا در سال جاری به 6.3 درصد برسد. رقم پیش‌بینی‌شده می‌تواند انگلیس را درست پشت سر آرژانتین و ترکیه قرار دهد، دو کشوری که به خاطر مشکلات تورمی و ارزهای ضعیف مانند لیر ترکیه و پزو آرژانتین شناخته شده‌اند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

با این حال، معامله گران مبتدی باید از گوش دادن به آشفتگی های بازار خودداری کنند و بدانند که معاملات مستلزم ریسک است. باز کردن یک حساب معاملاتی ممکن است دشوار نباشد، اما اگر به خوبی آماده نباشید، از دست دادن وجوه هنگام معامله نیز بسیار آسان است. مدیریت ریسک باید اولویت معامله گران مبتدی باشد.

استراتژیست‌های گلدمن ساکس (GS) می‌گویند که به نظر می‌رسد BoE تمایلی به افزایش نرخ بهره ندارد، اما به نظر می‌رسد که افزایش شدید تورم و بازار کار قوی آنها را مجبور به سخت‌تر کردن بیشتر سیاست‌ها کند. اقتصاددانان GS پیش بینی نرخ بانک پایانه خود را افزایش دادند و نشان دادند که ممکن است تا سپتامبر به 5.25 درصد افزایش یابد (پیش بینی قبلی: 5 درصد در ماه آگوست)، که به این معنی است که سه افزایش 25 واحد پایه دیگر ممکن است در راه باشد.

تجارت پوند انگلیس و مدیریت ریسک

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/whats-next-for-the-british-pound-and-the-boe

پوند انگلیس در برابر یورو و دلار آمریکا در سال 2023 تقویت شده است، اما برخی از تحلیلگران بر اساس گزارش های ضعیف مالی مربوط به اقتصاد انگلیس مطمئن نیستند که آیا می تواند افزایش بیشتری داشته باشد یا خیر. اگر می خواهید در مورد وضعیت اقتصاد بریتانیا، چگونگی تاثیرگذاری پوند انگلیس و نظر تحلیلگران بیشتر بدانید، وبلاگ ما را بخوانید.

BoE در 22 ژوئن در مورد نرخ ها تصمیم می گیرد

اقتصاد انگلستان احتمالاً رکورد خواهد داشت سومین قرائت بالاترین نرخ تورم CPI در میان اقتصادهای پیشرفته پس از آرژانتین و ترکیه در سال 2023. اگر این اطلاعات توجه شما را جلب کرد، می توانیم به شما اطمینان دهیم که بر اساس برخی فرضیه های تصادفی نیست. تنها دو هفته مانده به جلسه بعدی نرخ بهره هیئت مدیره BoE، چنین گزارش هایی از نظرات سیاست گذارانی حمایت می کند که مایلند در چند ماه آینده شاهد افزایش نرخ بهره باشند.

نظرسنجی رویترز در 31 مه منتشر شد نشان داد که 48 اقتصاددان از 50 اقتصاددان مورد بررسی، انتظار افزایش 25 واحد پایه پس از نشست ژوئن را داشتند و دو نفر انتظار افزایش 50 واحد پایه بیشتر را داشتند. در همین حال، 27 نفر از 47 نفر پیش بینی کردند که نرخ بانکی تا پایان سپتامبر به 5.00٪ یا بالاتر برسد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاددانان دیگر انتظار توقف در سیاست‌های پولی BoE را ندارند، همانطور که در ابتدای ماه می پیش‌بینی کرده بودند. این به عنوان آخرین گزارش دفتر آمار ملی تعجب آور نیست (روشن است) نشان داد که تورم CPI بریتانیا به 8.7 درصد به صورت سالانه کاهش یافت، اما این رقم همچنان 0.5 درصد بالاتر از حد انتظار بود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج