احتمال افزایش نرخ بهره

سیاستگذاران بانک مرکزی در ماه ژانویه نرخ بهره را افزایش دادند و خاطرنشان کردند که این بانک تأثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد کشور را رصد خواهد کرد. آمارها نشان می دهد که اقتصاد کانادا در سه ماهه آخر سال 2022 رشد نکرده است، در حالی که تورم کل ژانویه به 5.9 درصد رسیده است که 0.4 درصد کمتر از رقم دسامبر است.

آیا رقم NFP دلار آمریکا را تکان می دهد؟

یکی از مهم ترین داده های منتشر شده از ایالات متحده، ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است که قرار است روز جمعه منتشر شود. برخی از تحلیلگران بازار پیشنهاد می کنند که رقم NFP در ماه فوریه می تواند به 210 هزار برسد، که بسیار متفاوت از رقم 517 هزار ثبت شده در ماه اول سال است. با این حال، لازم به ذکر است که در چند ماه اخیر شگفتی هایی در مورد ارقام NFP وجود داشته است.

را BoJ آخرین بانک مرکزی خواهد بود که تصمیم خود در مورد نرخ بهره را در این هفته اعلام می کند. اقتصاددانان انتظار هیچ تغییری در مورد نرخ بهره معیار BoJ ندارند. لازم به ذکر است که این آخرین جلسه هیئت مدیره با حضور هاروهیکو کورودا به عنوان فرماندار خواهد بود.

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه معامله در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تجزیه و تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/feds-powell-rates-likely-to-head-higher-than-expected

را BoCهیأت مدیره روز چهارشنبه برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره تشکیل جلسه می دهد. نرخ بهره معیار در حال حاضر 4.5 درصد است. بیشتر اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی کانادا برنامه تشدید سیاست‌های پولی خود را متوقف خواهد کرد. اقتصاددانان بانک آمریکا (BoA) پیشنهاد کردند که بانک مرکزی آمریکا باید بر اقدامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره نظارت کند. آنها در گزارشی خاطرنشان کردند: «کانادا برای کاهش تورم نیازی به افزایش بیشتر ندارد، اگرچه ممکن است اگر شکاف در نرخ‌های سیاست شروع به ایجاد ضعف عمده ارزی کند، ممکن است مجبور به افزایش قیمت شود».

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که نرخ بهره احتمالاً بالاتر از آنچه سیاست گذاران بانک مرکزی انتظار داشتند افزایش خواهد یافت. پاول در اظهارات خود خاطرنشان کرد: «آخرین داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار آمده است، که نشان می‌دهد سطح نهایی نرخ‌های بهره احتمالاً بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود. اگر مجموع داده‌ها نشان دهد که انقباضات سریع‌تر الزامی است، ما آماده خواهیم بود تا سرعت افزایش نرخ‌ها را افزایش دهیم.»

بانک کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره تصمیم می گیرد

وبینارهای تجاری رایگان

اداره ملی آمار (NBS) رقم اصلی تورم ماه فوریه را نشان می دهد. تحلیلگران بازار انتظار دارند تورم چین به صورت سالانه به 1.9 درصد برسد. اقتصاددانان مورگان استنلی به خبرنگاران گفتند که “ما معتقدیم تورم در سال 2023 نگرانی عمده ای برای چین نخواهد بود و این کشور قیمت های کلی را در محدوده معقولی ثابت نگه می دارد.” آنها همچنین افزودند که بازگشت اقتصادی چین به جای هزینه های زیرساختی، ناشی از مصرف خواهد بود. هدف دولت چین رساندن تورم به 3 درصد است.

تصمیم بانک ژاپن (BoJ) درباره نرخ بهره در روز جمعه

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

اگرچه برخی از اقتصاددانان پیشنهاد کردند که ممکن است هیئت مدیره بتواند کنترل منحنی بازده (YCC) را تغییر دهد، منابع رویترز گفتند که «با توجه به عدم اطمینان در مورد اینکه آیا دستمزدها به اندازه کافی افزایش می‌یابد تا تورم را در اطراف خود نگه دارد، BOJ احتمالاً از ایجاد تغییرات عمده در YCC خودداری می‌کند. هدف 2 درصد.”

دلار آمریکا در برابر رقبای خود به دلیل سخنرانی جنگ طلبانه جروم پاول در برابر کمیته بانکی سنا تقویت شد. پاول گفت که فدرال رزرو آماده است برای مدت طولانی تری بالاتر رود زیرا مجموعه ای از گزارش های اقتصادی نشان می دهد که بازار کار فشرده همراه با ارقام تورم بالا است.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

اداره آمار کار (BLS) همچنین انتظار می رود رقم نرخ بیکاری در ماه فوریه منتشر شود. تحلیلگران بازار پیش بینی کردند که این نرخ بدون تغییر در 3.4 درصد باقی مانده است.

گزارش تورم CPI چین

اقتصاددانان بلک راک پیشنهاد کردند که «ما فکر می‌کنیم که احتمال معقولی وجود دارد که فدرال رزرو مجبور باشد نرخ وجوه فدرال رزرو را به 6 درصد برساند و سپس آن را برای مدت طولانی در آنجا نگه دارد تا اقتصاد را کند کند و تورم را به نزدیک 2 درصد برساند.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو: احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد بود

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج