اخبار نادیده تجارت و سرمایه گذاری

معامله گران چگونه می توانند برای مداخلات بانک مرکزی آماده شوند؟ پاسخ در دو بخش است:

  • در جریان حرکت ارز و تحولات اقتصادی باشید
  • ریسک را با توقف ضرر مدیریت کنید و سفارشات سود بگیرید.

به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی ناشی از سیاست‌های پولی متفاوت بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو، دلار آمریکا در برابر ین به سطوح بالایی رسید که BoJ مجبور شد برای تقویت ین و آرام کردن احساسات مداخله کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

تحقیقات اخیر دفتر تحقیقات مالی (OFR) تایید کرد که سرمایه گذاری های صندوق های تامینی می تواند روند قیمت دارایی ها را مانند اوراق خزانه تقویت کند.

این نوع مداخلات ارزی از قبل اعلام نشده اند، بلکه بیشتر به آشنایی با حرکات مورد انتظار بازار، رصد در طول رویداد و تجزیه و تحلیل اعلامیه پس از آن برای درک دلیل تقویت ین است.

انبوهی از مقالات منتشر شده هر روز در رسانه های مالی باعث بهبود شفافیت بازار می شود، با این حال، تازه واردان باید آگاه باشند که اخبار نادیده معاملات و سرمایه گذاری می تواند تأثیر زیادی بر روند قیمت داشته باشد.

یک مثال خوب از این مداخلات بانک ملی سوئیس (SNB) در بازار فارکس در سال 2010 است که در یک روز 17 میلیارد یورو خرید تا فرانک سوئیس را در برابر ارز مشترک اروپا تضعیف کند. یک ارز قوی می تواند صادرات را فلج کند و اقتصاد کلی را تضعیف کند، به این معنی که قدرت یا ضعف پول داخلی در برابر سایر ارزها عامل اصلی بانک های مرکزی و دولت ها است.

آمادگی برای مداخلات بانک مرکزی

نمونه کلاسیک نفوذ صندوق های تامینی در بازارهای ارز، فروش کوتاه GBP توسط صندوق کوانتوم جورج سوروس در سال 1992 بود. در طول فروش، پوند به زیر نرخ ثابت در برابر مارک آلمان کاهش یافت و سیستم پولی آن زمان را بی ثبات کرد. اساساً، این رقابتی بود بین دو شرکت سنگین وزن، بانک مرکزی انگلستان و یک صندوق تامینی خصوصی. پس از آن بانک‌های مرکزی نسبت به تثبیت ارز محتاط‌تر شدند.

نمونه معروف مداخله بانک مرکزی

سهم اخبار این گروه های سنگین نسبت به سایر اخبار بازار مانند درآمدها یا اطلاعیه های اقتصاد کلان کمتر است. بانک‌های مرکزی تمایل دارند تا بیانیه‌های پیچیده‌ای درباره فعالیت‌های بازار خود منتشر کنند و مگر اینکه یک صندوق تامینی یک نهاد سهامی عام باشد، سرمایه‌گذاری‌های روزانه این بخش نسبت به سایر عوامل بازار کمتر شفاف است.

وضعیت بازار ثانویه اوراق بهادار خزانه داری بر سایر دارایی ها مانند تلاقی دلار و احساسات بازار سهام اثر موجی دارد و فعالیت صندوق های تامینی را به یک عامل کلیدی تبدیل می کند.

نمونه معروف نفوذ صندوق های تامینی

در یک بازار نزولی یا گاوی، صندوق‌های تامینی این قدرت را دارند که هر روند مشخصی را از طریق فروش کوتاه یا خرید انبوه تقویت کنند. این می تواند منجر به اختلال قابل توجهی در بازارها شود و حتی در مورد ارزها و اوراق قرضه بر اقتصاد گسترده تر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اقتصاد اتحادیه اروپا قبل از اینکه قوانین سخت گیرانه تری را وضع کند، در برابر موج های فروش کوتاه بدهی های دولتی آسیب پذیر بود.

“ارتباط بین بازده و تقاضای صندوق های تامینی از نظر اقتصادی و آماری معنادار است.” مقاله OFR “تأثیر قیمت بازار صندوق های تامینی و خزانه داری: شواهدی از قرار گرفتن در معرض مستقیم”.

قدرت مخارج عظیم بانک‌های مرکزی و صندوق‌های تامینی به این معنی است که تأثیر آنها بر بازارها قابل توجه است. این دو شرکت کننده در بازار، تریلیون ها دلار برای سرمایه گذاری برای تعمیق یا معکوس کردن روند بازار دارند که گاهی اوقات میلیون ها معامله گر دیگر را با نتایج گیج می کند.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

خلاصه این خبر این است که اخبار پس از وقایع می آید و می تواند معامله گران را غافلگیر کند.

در طول اوج معاملات، تحلیل سردرگم ممکن است دور از دسترس باشد، که بر اهمیت مدیریت ریسک برای هر معامله گر و سرمایه گذار تاکید می کند. اقدامات مدیریت ریسک مانند دستور توقف ضرر می تواند معامله گران را برای تحرکات غیرمنتظره بازار ناشی از سرمایه گذاری های سنگین وزن آماده کند.

تاثیر صندوق های تامینی بر اوراق قرضه خزانه داری

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/the-unseen-trading-and-investing-news

آماده شدن برای فعالیت صندوق های تامینی خصوصی دشوار است، زیرا به ندرت اطلاعیه ها یا اظهاراتی در مورد سرمایه گذاری های آنها وجود دارد. مدیریت ریسک مستحکم و مشاهده زمانی که روندها به دلیل فروش های بزرگ و ناگهانی عمیق تر می شوند، می تواند برای این شرایط آماده شود.

آگاهی از امکان و غیرقابل پیش بینی بودن فعالیت صندوق های تامینی و بانک مرکزی اولین گام در مدیریت ریسک است. از آنجا، ارزش مطالعه سرمایه گذاری های نهادی و یادگیری از معامله گران با تجربه را دارد.

شرایط اقتصادی و ارزی محرک های قوی فعالیت بانک مرکزی هستند، بنابراین به روز نگه داشتن موقعیت های آنها کلید آماده سازی است. پیش‌بینی حرکت‌های غیرقابل پیش‌بینی بانک مرکزی به بهترین وجه با مدیریت ریسک دقیق، به‌ویژه برای تازه‌واردها پشتیبانی می‌شود.

آمادگی برای فعالیت صندوق تامینی

بانک های مرکزی با خرید یا فروش مقادیر زیادی از ارزهای داخلی و ارزهای خارجی خود در بازار ارز مداخله می کنند. دلایل زیادی برای این وجود دارد که با کاهش ناگهانی ارزش پول داخلی به دلیل سفته بازی یا مشکلات اقتصادی شروع می شود. بانک‌های مرکزی نیز برای محافظت در برابر ریسک‌های اقتصادی، ذخایر ارز خارجی ایجاد می‌کنند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج