اخبار و فهرست پیگیری روزانه فارکس: EUR/CHF

گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده را از 25 درصد به 35 درصد افزایش داد تا تأثیر بحران بانکی بالقوه بر رشد داشته باشد.

من روی یک نوسان دیگر برای این جفت فرانک خاص در اواخر امروز حساب می کنم، زیرا بانک مرکزی اروپا برای اعلام بیانیه سیاست پولی خود آماده می شود.

چندین مقام بانک مرکزی اروپا قبلاً خواستار تلاش‌های تهاجمی‌تر برای تشدید تحریم‌ها شده‌اند و به نیاز به انجام بیشتر برای اطمینان از کنترل فشارهای تورمی اشاره کرده‌اند.

اشتغال استرالیا در ماه فوریه 64.6 هزار افزایش یافت در مقابل افزایش تخمینی 49.7 هزار نفر و کاهش 10.9 هزار نفری قبلی، نرخ بیکاری را از 3.7 درصد به 3.5 درصد در مقابل 3.6 درصد کاهش داد.

قبل از حرکت، لیست پیگیری دیروز ICYMI به مقاومت کانال نزولی AUD/NZD قبل از انتشارهای سطح بالای نیوزلند و استرالیا نگاه کرد. حتماً بررسی کنید که آیا هنوز یک بازی معتبر است یا خیر!

انتظارات تورمی MI استرالیا از 5.1% به 5.0% در فوریه کاهش یافت

درخواست های بیکاری ایالات متحده در ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ آغاز می شود
شاخص فیلی فدرال آمریکا در ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در ساعت 1:15 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا در ساعت 1:45 بعد از ظهر به وقت گرینویچ

اقتصاد نیوزلند در سه ماهه چهارم سال 2022 در مقایسه با کاهش رشد 0.2 درصدی تخمین زده شده، 0.6 درصد در هر سه ماه منقبض شد، در قرائت قبلی از 2.0 درصد به 1.7 درصد کاهش یافت.

از جدید ما استفاده کنید نقشه حرارتی ارز برای مشاهده سریع یک نمای کلی بصری از عملکرد قیمت بازار فارکس! 🔥 🗺️

نمودار 15 دقیقه ای EUR/CHF فارکس

با اعلام برنامه های خود برای افزایش پیشگیرانه نقدینگی از طریق استقراض از SNB و فروش عمومی برخی از اوراق بدهی خود، قیمت فروش در اواخر جلسه ایالات متحده و در ساعات اولیه بازار آسیا کاهش یافت.

تحلیلگران نرخ بهره را 0.50 درصد افزایش داده‌اند، اما ناظران بازار ممکن است حتی چند اظهارنظر را دریافت کنند که اطمینان می‌دهد بخش مالی اروپا در بحبوحه ترس از سقوط بانک‌ها ناشی از سقوط SVB، پایدار است.

کسری تجاری فوریه ژاپن از 1.82 تریلیون ین به 1.19 تریلیون ین در مقابل کسری تخمینی 1.46 تریلیون ین کاهش یافت، زیرا صادرات 4.4 درصد در مترمربع افزایش یافت در حالی که واردات 3.0 درصد کاهش یافت.

خرده فروشی اصلی ایالات متحده همانطور که انتظار می رفت در ماه فوریه 0.1٪ کاهش یافت، رقم قبلی از 2.3٪ به 2.4٪ افزایش یافت.

این امر جفت فرانک را دوباره به محدوده بازگرداند، و کیوی بیشتر سود خود را پس از چاپ داده‌های تولید ناخالص داخلی نیوزلند کاهش داد.

پوشش جفت CHF 15 دقیقه

معامله گران یورو، سر به بالا!

اگر اینطور باشد، ممکن است شاهد افزایش قیمت EUR/CHF باشیم، زیرا برای جلب توجه صعودی بیشتر در اطراف منطقه مورد علاقه، درست بالای 0.9800، به عقب می رود.

حرکت صعودی پایدار حتی ممکن است آن را تا R2 نزدیک به برابری کند، اما شایان ذکر است که متوسط ​​نوسانات روزانه EUR/CHF 57.1 پیپ است.


منبع: https://www.babypips.com/news/daily-forex-watchlist-2023-03-16

آیا این اجازه می دهد EUR/CHF صعود خود را از سر بگیرد؟

و اکنون به عناوینی که در معاملات گذشته بازارها را تکان داد:

عناوین تازه بازار و داده های اقتصادی:

تصمیم بانک مرکزی اروپا به زودی اتخاذ می شود و افزایش دیگری در انتظار است.

نمودار 15 دقیقه ای EUR/CHF فارکس توسط TradingView

پس از معاملات در محدوده بسیار کم، نوسانات برای جفت فرانک در جلسات معاملاتی قبلی افزایش یافت، زمانی که عناوین مربوط به مشکلات کردیت سوئیس همچنان به ترس از سقوط بانکی دامن می زد.

قیمت‌های تولیدکننده اصلی ایالات متحده در ماه فوریه 0.1 درصد در مترمربع کاهش یافت در مقابل افزایش تخمینی 0.3 درصد، PPI اصلی به جای ثبت افزایش 0.4 درصدی ثابت ماند.

خرده فروشی سرفصل ایالات متحده در ماه فوریه 0.4% در مترمربع کاهش یافت که در مقابل انتظارات کاهش 0.3% کاهش یافت.

Credit Suisse تا 50B CHF از SNB وام می گیرد و پیشنهادات مناقصه عمومی را برای اوراق بدهی اعلام می کند، زیرا بانک برای تقویت پیشگیرانه نقدینگی اقدام می کند.

اخبار اقدام قیمت

پوشش جفت CHF 15 دقیقه

با کاهش قابل توجه سفارشات جدید، شاخص تولید ایالات متحده آمریکا از 5.8- به 24.6- در مقایسه با 7.9- برآورد شده در ماه مارس کاهش یافت.

اگر حمایت پابرجا بماند و بانک مرکزی اروپا خوش بین بماند، این جفت ارز می تواند از بالاترین سطح روز گذشته گذشته و به هدف صعودی بعدی در R1 (0.9930) از نقاط محوری استاندارد خود برسد.

سفارشات ماشین آلات اصلی ژاپن در ژانویه 9.5 درصد در مترمربع افزایش یافت در مقابل کاهش تخمینی از 1.6 درصد به 1.5 درصد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج