اخبار و فهرست پیگیری روزانه فارکس: USD/CAD

آیا تصمیم BOC و سخنرانی آتی پاول USD/CAD را در یک مرحله دیگر بالاتر خواهد برد؟

همپوشانی جفت USD 15 دقیقه

لو، فرماندار RBA تکرار کرد که آنها در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستند که باید پیاده روی را متوقف کنند، به خصوص اگر داده ها حاکی از ضروری بودن توقف هستند.

شهادت لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت 10:00 صبح به وقت گرینویچ
تغییر اشتغال غیر کشاورزی ADP ایالات متحده در ساعت 1:15 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
بیانیه نرخ بهره BOC در ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
شهادت پاول رئیس فدرال رزرو در ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
فرصت های شغلی JOLTS در ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
کتاب فدرال بژ در ساعت 7:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ
CPI چین در 1:30 بامداد به وقت گرینویچ (9 مارس)

اردن، رئیس SNB می گوید که تورم هنوز بالاتر از هدف ثبات قیمت است، بنابراین آنها نمی توانند احتمال تشدید بیشتر را رد کنند.

فروش خرده‌فروشی آلمان در ژانویه 0.9% در مترمربع کاهش یافت در مقابل افزایش تخمینی 2.3%، کاهش قبلی 4.9%

اخبار اقدام قیمت

همپوشانی جفت USD 15 دقیقه

USD/CAD نمودار 15 دقیقه ای فارکس توسط TradingView

به نظر می رسد که این جفت در حال حاضر در الگوی تثبیت پرچم صعودی گیر کرده است، زیرا معامله گران ناخن های خود را می جوند تا ببینند کاتالیزورهای آینده چگونه خواهند بود.

تولید صنعتی آلمان در ژانویه به میزان 3.5 درصد در مترمربع در مقابل افزایش 1.4 درصدی پیش بینی شده، پس از کاهش 2.4 درصدی قبلی افزایش یافت.

شکستن بالاتر از اوج های امروز در 1.3773 می تواند برای علامت دادن به ادامه آن کافی باشد، که ممکن است جفت را تا حد خود بالا ببرد. متوسط ​​نوسانات روزانه از 89 پیپ و تا R2 از Pivot Pointهای استاندارد آن.


منبع: https://www.babypips.com/news/daily-forex-watchlist-2023-03-08

در نتیجه، دلار در سراسر جهان افزایش یافت و دارایی‌های ریسکی مانند سهام و کالاها را رها کرد. دلار استرالیا ضعیف‌ترین دلار در بین این دسته بود، زیرا زمانی که لو، رئیس RBA اظهارات نابخردانه خود را تکرار کرد، ارزش این ارز افزایش یافت.

و اکنون به عناوینی که در معاملات گذشته بازارها را تکان داد:

عناوین تازه بازار و داده های اقتصادی:

بازده اوراق قرضه دو ساله ایالات متحده بیش از 10 واحد پایه افزایش یافت و به بالای 5 درصد رسید، در حالی که بازدهی 10 ساله زیر 4 درصد باقی ماند که منجر به بزرگترین وارونگی منحنی بازده در تقریباً 40 سال گذشته شد.

او نه تنها تصدیق کرد که آخرین مجموعه از ارقام اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار بوده است، بلکه در را برای اقدامات سخت‌گیرانه‌تر (معروف به نرخ‌های بهره بسیار بالاتر) در صورت بالا نگه داشتن اطلاعات باز نگه داشت.

از جدید ما استفاده کنید نقشه حرارتی ارز برای مشاهده سریع یک نمای کلی بصری از عملکرد قیمت بازار فارکس! 🔥 🗺️

نمودار فنی روز: USD/CAD

نمودار فارکس 15 دقیقه ای USD/CAD

پاول، رئیس فدرال رزرو: اگر داده های اقتصادی مستلزم انقباض سریعتر باشد، آنها آماده هستند تا سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهند.

پاول اذعان کرد که آخرین داده‌ها قوی‌تر از حد انتظار بوده است، اما خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری‌ها همچنان بر اساس هر جلسه خواهد بود.

مرد اصلی فدرال رزرو دلار را در سراسر جهان افزایش داد در حالی که جریان های مخاطره آمیز Loonie را به پایین کشاند.

شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو، بازارها را تکان داد که اظهارات وی آشکار شد وای شاهین تر از چیزی که خیلی ها انتظار داشتند.

مازاد حساب جاری ژاپن از 1.18 تریلیون ین به 0.22 تریلیون ین در ماه فوریه به دلیل افزایش قیمت سوخت و صادرات ضعیف به چین در سال نو قمری کاهش یافت.

شاخص احساسات ناظران اقتصاد ژاپن از 48.5 به 52.0 در برابر پیش بینی 49.1 در فوریه بهبود یافت که نشان دهنده تغییر به سمت خوش بینی است.

از آنجایی که تصمیم BOC در کنار سخنرانی دیگری توسط پاول رئیس فدرال رزرو در حال انجام است، این جلسه به یک جلسه شلوغ برای گرین بک و لونی تبدیل شده است!

اکنون بانک مرکزی کانادا قبلاً اشاره کرده است که آنها در حال برنامه ریزی برای زدن دکمه مکث با افزایش نرخ خود هستند، بنابراین ممکن است برخی اظهارات محتاطانه را بشنویم که تصمیم آنها را برای ایستادگی توضیح می دهد.

قبل از حرکت، فهرست پیگیری دیروز ICYMI، AUD/USD را پس از افزایش شدید RBA بررسی کرد. حتماً بررسی کنید که آیا هنوز یک بازی معتبر است یا خیر!

از طرف دیگر، اگر پاول تصمیم بگیرد دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه‌اش را از سخنرانی قبلی‌اش تکرار کند و شاخص‌های مشاغل پیشرو در ایالات متحده قوی شوند، ممکن است شاهد افزایش دیگری برای USD/CAD باشیم.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج