استراتژی 90/10: تعریف، نحوه کارکرد، مثال‌ها – تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی – 2 فوریه 2023


استراتژی 90/10 چگونه کار می کند

یک کاربرد معمولی از استراتژی 90/10 شامل استفاده کوتاه مدت است اسناد خزانه (اسناد) برای بخش 10 درصدی با درآمد ثابت پورتفولیو. سرمایه گذاری 90 درصد باقی مانده در صندوق های با ریسک بالاتر (اما کم هزینه) است.

به عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار با سبد ۱۰۰۰۰۰ دلاری که استراتژی ۹۰/۱۰ را انتخاب می‌کند، ممکن است ۹۰۰۰۰ دلار در صندوق شاخص S&P 500 سرمایه‌گذاری کند. 10000 دلار باقیمانده ممکن است به سمت اسناد خزانه داری یک ساله که در سناریوی فرضی ما 4 درصد در سال بازده دارند، مصرف شود.

البته، قانون “90/10” صرفاً یک پیشنهاد است معیار، که ممکن است به راحتی اصلاح شود تا تحمل سرمایه‌گذار معین در برابر ریسک سرمایه‌گذاری را منعکس کند. سرمایه‌گذارانی که سطوح تحمل ریسک پایین‌تری دارند، می‌توانند سهم کمتری از سهام را به معادله تعدیل کنند.

به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری که در انتهای پایین‌تر طیف ریسک قرار دارد، ممکن است مدل تقسیم 40/60 یا حتی 30/70 را اتخاذ کند. تنها شرط این است که سرمایه گذار بخش قابل توجهی از وجوه پرتفوی را برای سرمایه گذاری های مطمئن تر، مانند اوراق قرضه کوتاه مدت که دارای A- یا امتیاز بهتر

محاسبه بازده سالانه استراتژی 90/10

برای محاسبه بازده در چنین سرمایه گذار باید تخصیص را در بازده ضرب کند و سپس آن نتایج را اضافه کند. با استفاده از مثال بالا، اگر S&P 500 در پایان یک سال 10% بازدهی داشته باشد، محاسبه (0.90 x 10% + 0.10 x 4%) است که منجر به بازدهی 9.4% می شود.

با این حال، اگر S&P 500 10% کاهش یابد، بازده کلی پرتفوی پس از یک سال با استفاده از محاسبه (0.90 x -10 + 0.10 x 4%) – 8.6٪ خواهد بود.

مثالی واقعی از استراتژی 90/10

بافت نه تنها از طرح 90/10 در تئوری دفاع می کند، بلکه به طور فعال این اصل را همانطور که در برکشایر هاتاوی نامه 2013 به سهامداران. مهمتر از همه، بافت از این اصل به عنوان یک دستورالعمل برنامه ریزی امانت و دارایی برای همسرش استفاده می کند، همانطور که در وصیت نامه او آمده است:

پول من، باید اضافه کنم، جایی است که دهان من است: آنچه من در اینجا توصیه می کنم اساساً مشابه دستورالعمل های خاصی است که در وصیت نامه خود آورده ام. یکی از وصیت‌نامه‌ها مقرر می‌دارد که پول نقد به نفع همسرم به متولی تحویل شود. (من باید از پول نقد برای وصیت های فردی استفاده کنم، زیرا تمام سهام برکشایر من در طی ده سال پس از بسته شدن دارایی من به طور کامل در بین سازمان های بشردوستانه خاصی توزیع می شود.) توصیه من به متولی نمی تواند ساده تر باشد: 10٪ را بگذارید. از وجه نقد در اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت و 90 درصد در صندوق بسیار کم هزینه شاخص S&P 500. (من پیشنهاد می کنم Vanguard’s.) من معتقدم که نتایج درازمدت تراست از این سیاست نسبت به نتایج بدست آمده توسط اکثر سرمایه گذاران – اعم از صندوق های بازنشستگی، موسسات یا افراد – که مدیران با هزینه های بالا را استخدام می کنند، برتر خواهد بود.1

ملاحظات ویژه

استراتژی سرمایه گذاری 90/10 بافت تغییراتی دارد که سن و سال سرمایه گذار را در نظر می گیرد. ریسک پذیری. زمانی که یک سرمایه گذار به دوران بازنشستگی نزدیک می شود، اغلب ایده خوبی است که یک پرتفوی را مجدداً متعادل کنید تا رویکرد محافظه کارانه تری نسبت به سرمایه گذاری منعکس شود. نیاز سرمایه گذار به محافظت از تخم لانه خود به طوری که آنها بودجه ای برای زندگی در دوران بازنشستگی داشته باشند بیش از نیاز به رشد مداوم اهمیت دارد. به همین دلیل، درصدها در استراتژی سرمایه گذاری ممکن است به طور قابل توجهی تغییر کند.

یک رویکرد این است که سرمایه گذار تخصیص ها را تغییر دهد به طوری که 90 درصد وجوه در اوراق قرضه دولتی کم ریسک و 10 درصد در صندوق های شاخص سرمایه گذاری شود. علاوه بر این، سرمایه گذارانی که نزولی هستند ممکن است این مبالغ تخصیص را به عنوان بخشی از یک انتخاب کنند استراتژی حفاظت از تصادف

سایر رویکردها، درصدها را برای هر نوع سرمایه گذاری بسته به میزان تحمل ریسک سرمایه گذار همراه با عوامل دیگر، مانند تمایل آنها به واگذاری دارایی به وارثان خود یا در دسترس بودن سایر دارایی هایی که می توانند در دوران بازنشستگی از آنها استفاده کنند، تغییر می دهند.

تفاوت بین ربات معامله گر و استراتژی معاملاتی چیست؟

در واقع هیچ چیز، این همان استراتژی معاملاتی است که فقط با کد نوشته شده است. این ربات عاری از احساسات و تعصبات است، بنابراین قطعا استراتژی را دنبال می کند. مزیت دوم این است که می توانید استراتژی را روی تاریخ اجرا کنید و دقیقاً ببینید که آیا کار می کند یا نه و چه نوع درآمدی به همراه دارد و چه خطراتی دارد. اگر می‌خواهید استراتژی معاملاتی خود را به دست آورید، یکی از استراتژی‌های ما را از قبل در قالب ربات نوشته شده دریافت کنید. استراتژی های معاملاتی ما در قالب روبات ها تجسم یافته است:

EA بلند مدت MT4 https://www.mql5.com/fa/market/product/92865
EA بلند مدت Mt5 https://www.mql5.com/fa/market/product/92877

اسکالپر ICE CUBE MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77108
اسکالپر ICE CUBE MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77697

اسکالپر را بخوانید – https://www.mql5.com/fa/market/product/90776
اسکالپر گلدن گیت – https://www.mql5.com/fa/market/product/87986

EA Impulse Pro MT4- https://www.mql5.com/fa/market/product/72402
EA Impulse Pro MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72335

پمپ و تخلیه EA MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/73165
پمپ و تخلیه EA MT5 –


منبع: https://www.mql5.com/en/blogs/post/751620

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج