استرالیا پس از توقف افزایش نرخ بهره و افزایش ارزش دلار توسط RBA سقوط کرد

یورو با 0.11 درصد کاهش به 1.0891 دلار رسید و در روز دوشنبه 0.56 درصد افزایش یافت. دلار در برابر ین ژاپن با 0.29 درصد افزایش به 132.84 رسید.

ویشنو واراتان، رئیس بخش نفت گفت: «علاوه بر تأثیر هزینه مستقیم جهش 6 تا 7 درصدی قیمت نفت، دورنمای تورم چسبنده که چرخه انقباض جهانی را طولانی می‌کند (و) تشدید معاوضه‌های سیاستی را به همراه دارد، بادهای معکوس اقتصادی نیز ایجاد می‌کند. اقتصاد و استراتژی در بانک میزوهو


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-slides-on-sluggish-us-data-aussie-steadies-ahead-of-rba-3048218

اقتصاددانان در این باره می گویند: «گزارش تولید ISM در ماه مارس احمقانه بود ولز فارگو (NYSE:). نزدیک‌ترین چیزی که در این گزارش به خبرهای خوب می‌رسیم این است که کندی در بخش کارخانه‌ها قیمت‌ها را پایین می‌آورد و زنجیره‌های تامین به بهبودی ادامه می‌دهند و از این کسادی سود می‌برند.

قیمت‌گذاری آتی نشان می‌دهد که بازارها انتظار دارند فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را از سپتامبر تا پایان سال آغاز کند و نرخ‌ها تا دسامبر کمی بالاتر از 4.3 درصد باشد.

در تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا (RBA) در روز سه‌شنبه نرخ نقدی خود را بدون تغییر در 3.6 درصد باقی گذاشت و این روند 10 افزایش متوالی را پشت سر گذاشت زیرا سیاست‌گذاران اعلام کردند برای ارزیابی تأثیر افزایش نرخ به زمان بیشتری نیاز است. نرخ بهره تا به امروز و چشم انداز اقتصادی».

این امر باعث کاهش شدید دلار شد و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده را دنبال کرد، زیرا سرمایه گذاران انتظارات را در مورد مدت زمان بیشتری برای ماندن نرخ های بهره در قلمرو محدودکننده برای مهار تورم کاهش دادند.

سنگاپور (رویترز) – پس از اینکه بانک مرکزی نرخ بهره را ثابت نگه داشت، دلار استرالیا روز سه‌شنبه کاهش یافت، در حالی که وقتی داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده کاهش یافته است، دلار آمریکا بخشی از زمین از دست رفته را دوباره به دست آورد.

“مگر اینکه RBA با افزایش غیرمنتظره در چاپ تورم سه ماهه ارائه شود، من فکر می کنم RBA با 3.6 درصد برای دو تا سه ماه آینده خوشحال خواهد شد.”

استرلینگ آخرین بار با 0.05 درصد کاهش به 1.2410 دلار رسید که بالاترین میزان خود از اواخر ژانویه در اوایل جلسه، در 1.2425 دلار بود.

پس از اینکه گروه اوپک پلاس با برنامه‌هایی برای کاهش تولید بیشتر بازارها را متزلزل کرد، که باعث شد شاخص‌های نفت در روز دوشنبه 6 درصد جهش کنند، داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده بر نگرانی‌های جدید از تورم سایه انداخت.

توسط Rae Wee


© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

در بازار گسترده‌تر، دلار پس از سقوط روز دوشنبه که به دلیل داده‌های حاکی از کند شدن بیشتر اقتصاد ایالات متحده بود، در جریان معاملات آسیایی مقداری از موقعیت‌های از دست رفته را پس گرفت.

فراتر از آن، بقیه موضوعات موضوعاتی بودند که اغلب مقدم بر رکود اقتصادی هستند.

پس از این تصمیم تا 0.4% کاهش یافت و آخرین 0.3% کاهش در 0.6766 دلار بود.

نظرسنجی موسسه مدیریت تامین (ISM) در روز دوشنبه نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال اخیر سقوط کرد، زیرا سفارش‌های جدید همچنان به انقباض ادامه می‌دهند و تمام اجزای زیرمجموعه PMI تولیدی آن زیر آستانه 50 برای اولین بار از زمان انقباض هستند. 2009.

قیمت 0.2 درصد افزایش یافت و به 0.6310 دلار رسید که بالاترین میزان از اواسط فوریه بود و آخرین بار در 0.6301 دلار بود.

در برابر سبدی از ارزها، 0.17 درصد افزایش یافت و به 102.20 رسید و برخی از سقوط بیش از 0.5 درصدی روز دوشنبه را معکوس کرد.

بازدهی دو ساله خزانه داری که معمولاً مطابق با انتظارات نرخ بهره حرکت می کند، آخرین بار در 3.9738 درصد بود که در روز دوشنبه نزدیک به 10 واحد کاهش یافت. [US/]

پوند انگلیس و دلار نیوزلند در معاملات اولیه آسیا در روز سه شنبه به بالاترین حد چند هفته ای رسیدند، اما متعاقباً عقب نشینی کردند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، گفت: به نظر می رسد (RBA) از اینکه تورم به اوج خود رسیده است راضی است و تصمیم گرفته است که ماشه صعود را قبل از گزارش تورم سه ماهه در چند هفته دیگر انجام ندهد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج