اسرار باندهای بولینگر! – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 25 آوریل 2023

باندهای بولینگر یک شاخص عقب مانده هستند که برخی آن را یک نقطه ضعف می دانند. این بدان معنی است که آنها به جای پیش بینی حرکت های آینده بازار به دنبال تأیید روند هستند. شاخص هایی که به دنبال پیش بینی حرکات آتی بازار هستند به عنوان شاخص های پیشرو شناخته می شوند و این شاخص ها عبارتند از شاخص قدرت نسبی (RSI) یا نوسانگر تصادفی

با این حال، اندیکاتورهای عقب مانده مانند باندهای بولینگر را می توان برای تأیید روند قبل از ورود به یک موقعیت استفاده کرد، اگرچه این کار به طور مؤثر در ارتباط با سایر شاخص های فنی انجام می شود. این بدان معنی است که یک معامله گر ممکن است شروع یک روند را از دست بدهد، اما زمانی که از یک اندیکاتور عقب ماندگی یا مجموعه ای از اندیکاتورهای عقب مانده برای تأیید روند استفاده کند، همچنان سود خواهد برد.

انحصاری بولینگر برای متاتریدر 5:

بیشتر بدانید تجارت اسکالپینگ و سایر موضوعات مرتبط با تجارت با اشتراک در کانال ما.


منبع: https://www.mql5.com/en/blogs/post/752559

بسیاری از معامله گران استفاده می کنند باندهای بولینگر برای نشان دادن نواحی نوسانات بازار – و آنها فرض می کنند که هرچه باندها از SMA بیشتر منحرف شوند، بازار اصلی نوسان بیشتری دارد. در مقابل، اگر باندها باریک باشند، بسیاری از معامله گران این را برای نشان دادن ثبات قیمت پایه بازار می گیرند.

روش دقیق برای محاسبه باندهای مختلف بولینگر به شرح زیر است:

  • باند بالایی = SMA 20 روزه + (انحراف استاندارد 20 روزه ضربدر 2)
  • باند پایین = SMA 20 روزه – (انحراف استاندارد 20 روزه ضربدر 2)
  • SMA با جمع کردن قیمت های بسته شدن در یک دوره تعیین شده و تقسیم آن بر تعداد کل دوره ها محاسبه می شود.

اگر استاندارد را دوست ندارید باندهای بولینگر، می توانید امتحان کنید انحصاری بولینگر.

اولین مورد، میانگین متحرک ساده (SMA) قیمت دارایی در یک دوره معین – معمولاً 20 روز است. باند بالا SMA به علاوه دو انحراف استاندارد است که در دو ضرب شده است، در حالی که باند پایین SMA منهای دو انحراف استاندارد است که در دو ضرب شده است.

باندهای بولینگر یک شاخص نوسان است که توسط معامله گران برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت و مناطقی که در آن دارایی ممکن است افزایش یا کاهش نوسان داشته باشد استفاده می شود. باندهای بولینگر از سه خط ترسیم شده بر روی نمودار قیمت محاسبه می شوند.

هنگامی که باندها گسترده می شوند، معامله گران از آن به عنوان جهش بولینگر یاد می کنند و معتقدند که این نشان دهنده یک اصلاحی آینده است. باندهای باریک به عنوان فشردن بولینگر شناخته می‌شوند و این برای نشان دادن شکست آتی در دارایی اصلی در نظر گرفته می‌شود.

انحصاری بولینگر برای متاتریدر 4:

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج