افزایش ارزش دلار در بازارهای تعطیلات محدود توسط رویترز

در حالی که نگرانی ها برای کووید-19 همچنان افزایش یافته است، ارزش دلار حدود 0.3 درصد کاهش یافت و به 7.2071 رسید و برای دومین ضرر هفتگی پیش رفت.

هاروی گفت: “اولین اظهارات پاول از زمان نشست دوم نوامبر بسیار مهم خواهد بود. اگر او از کاهش اخیر در شرایط مالی عقب نشینی نکند، حمایت کوتاه مدت دلار ممکن است کاهش یابد.”

دلار در برابر هر ارز اصلی در سال جاری افزایش یافته است، که به دلیل افزایش نرخ بهره فوق العاده فدرال رزرو در مبارزه با تورم تقویت شده است. اما داده های اخیر کمتر از حد انتظار قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، شرط سرمایه گذاران را برانگیخته است که افزایش ارزش دلار ممکن است انجام شود.

در 30 نوامبر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مرکز هاچینز در مورد سیاست های مالی و پولی در مورد چشم انداز اقتصاد و بازار کار در حال تغییر سخنرانی خواهد کرد.

بانک مرکزی چین روز جمعه اعلام کرد که مقدار پول نقدی که بانک ها باید به عنوان ذخایر ذخیره کنند را برای دومین بار در سال جاری کاهش می دهد و حدود 500 میلیارد یوان (69.8 میلیارد دلار) نقدینگی بلندمدت را برای تقویت کندی اقتصاد آزاد می کند.


© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 100 دلاری آمریکا را نشان می دهد که در 2 اوت 2011 در توکیو گرفته شده است. رویترز/یوریکو ناکائو/عکس فایل

استرلینگ 0.21 درصد کاهش یافت و به 1.2084 دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران چشم انداز اقتصادی بریتانیا بودند.

سیمون هاروی، تحلیلگر ارشد FX در مونکس اروپا، گفت: «امروز همه شاخص‌های یک جلسه دیگر تحت سلطه تثبیت دلار به جای هر محرک عمده دارایی‌های متقابل است.

هاروی گفت: نقدینگی کاملاً محدود است و هیچ چیز مهمی در بازارهای دیگر منتشر نمی شود.

نیویورک (رویترز) – دلار در روز جمعه در یک جلسه آرام پس از تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده در سراسر جهان بالاتر رفت، اما به دلیل اینکه چشم انداز فدرال رزرو در تعدیل سرعت سیاست سختگیرانه خود بر ارز ایالات متحده تأثیر گذاشت، نزدیک به پایین ترین سطح چند ماهه خود باقی ماند. .

یورو 0.1 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 1.04015 دلار رسید، اما از بالاترین سطح چهار ماهه 1.0481 دلاری که در اواسط نوامبر ثبت شد، فاصله چندانی نداشت. برای هفته، واحد پول رایج در برابر دلار آمریکا 0.7 درصد افزایش یافت.

ارزهای رمزپایه که پس از فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX تحت فروش شدید قرار گرفتند، همچنان متلاطم باقی ماندند و بیت کوین 0.6 درصد کاهش یافت و به 16485 دلار رسید.


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-headed-for-weekly-loss-as-investors-brace-for-slower-fed-hikes-2951598

دقایقی از نشست نوامبر فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که اکثر سیاستگذاران در بانک مرکزی توافق کردند که به زودی کاهش سرعت افزایش نرخ بهره مناسب است.

دلار در برابر ین ژاپن 0.4 درصد بالاتر بود و به 139.14 ین رسید، پس از آن که داده ها نشان داد قیمت های مصرف کننده اصلی در پایتخت ژاپن، شاخصی پیشرو از روندهای سراسری، با سریع ترین سرعت سالانه خود در 40 سال اخیر در ماه نوامبر افزایش یافته است، که نشان دهنده افزایش فشار تورمی است.

از ثاقب اقبال احمد

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج