افزایش قیمت نفت خام در میان طوفان های زمستانی در آمریکا

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگاندر بحبوحه افزایش تقاضا برای سوخت گرمایشی و طوفان های شدید زمستانی در ایالات متحده و کانادا، قیمت نفت خام به 80 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

در دیگر اخبار مالی، فصل درآمد در ژانویه نزدیک است. سهام‌های مالی با سقف حداکثری قرار است درآمدهای سه ماهه چهارم را از 13 ژانویه گزارش کنند، از جمله JPMorgan، Bank of America، Wells Fargo & Co و Citigroup. بازارهای سهام جهانی بسته به عواملی مانند لفاظی فدرال رزرو، چشم انداز شرکت های بزرگ و اخبار تورم ممکن است در اوایل ژانویه دوره های پرنوسانی را تجربه کنند.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

در روز پنجشنبه، اداره اطلاعات انرژی (EIA) قرار است گزارش تغییر ذخایر نفت خام خود را برای هفته منتهی به 23 دسامبر منتشر کند. پیش از این در سطح منفی 5.894 میلیون بشکه، آخرین نتیجه منفی 1.575 میلیون بشکه بود. اگر قرعه کشی بیش از حد انتظار باشد، می تواند از قیمت نفت خام حمایت کند. سپس دوباره، رقم نهایی می تواند مطابق با انتظارات باشد یا کمتر از حد انتظار باشد و روند نزولی ممکن است بر قیمت ها تاثیر بگذارد.

سوال بزرگ این است که آیا تورم ایالات متحده در ماه دسامبر افزایش یافت یا کاهش یافت و پاسخ آن در 12 ژانویه زمانی که نتایج منتشر خواهد شد، خواهد آمد. قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر 7.1 درصد افزایش یافت که نسبت به ماه قبل که در سطح 7.7 درصد قرار داشت، کاهش داشت. این با افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو انجام شد که نسبت به دوره های قبلی کمتر تندروانه بود.

با نزدیک شدن به ژانویه، کدام نیرو در بازارهای نفت خام غالب خواهد شد – ترس از رکود، تقاضای آب و هوای زمستانی یا چشم انداز رشد روشن تر چین؟ در کوتاه مدت، تقاضا برای سوخت گرمایشی باید از قیمت نفت خام در طول ماه های زمستان حمایت کند. چشم‌انداز میان‌مدت به دلیل فشارهای طرف عرضه ناشی از جنگ در اوکراین و احتمال رکود جهانی کمتر روشن است.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/crude-oil-prices-inch-up-amid-winter-storms-in-us

یکی از محرک های اولیه ترس از رکود، تصمیم بعدی فدرال رزرو برای نرخ بهره است. نگرانی های بازار ممکن است تا ژانویه پیش از نشست دو روزه فدرال رزرو که از 31 ژانویه تا 1 فوریه برگزار می شود، ادامه یابد.

انتظارات بازار از رکود اقتصادی در سال 2023 بر قیمت نفت خام در بیشتر ماه دسامبر تأثیر گذاشته است. اینها با طوفان های زمستانی مقابله شد و چشم انداز رشد جهانی را بهبود بخشید اکنون که چین قرار است مرزهای خود را دوباره به روی بازدیدکنندگان باز کند. در جدیدترین تحولات، هنگ‌کنگ محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی COVID-19 را تا پایان دسامبر حذف می‌کند، اقدامی که احتمالاً از احساسات بازار حمایت می‌کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج