افزایش قیمت گاز طبیعی به بالاترین حد ماهانه در میان موج گرما، ترس از عرضه و کاهش دلار

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این جفت از بالاترین قیمت 20 ژوئن (و می) در 2.779 دلار شکسته است.

در شرایط شدید، فدرال رزرو همچنین می تواند دلار بیشتری چاپ کند و تسهیل کمی (QE) را اعمال کند. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد.
این یک اقدام سیاستی غیراستاندارد است که زمانی استفاده می‌شود که اعتبار خشک شود، زیرا بانک‌ها به یکدیگر وام نمی‌دهند (به دلیل ترس از نکول طرف مقابل). زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره بعید است به نتیجه لازم دست یابد، آخرین راه حل است. این سلاح منتخب فدرال رزرو برای مبارزه با بحران اعتباری بود که در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 رخ داد. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه دولتی ایالات متحده عمدتاً از موسسات مالی است. QE معمولاً منجر به ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا می‌شود.

انقباض کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

قیمت گاز طبیعی از زمانی که در آگوست 2022 به اوج 9.960 دلار MMBtu رسید، در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد. با این حال، شتاب نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ) نشانگر حرکت با قیمت، از ماه مه 2023 شروع می شود. همگرایی صعودی زمانی رخ می دهد که قیمت به پایین ترین حد خود برسد اما RSI نتواند کپی کند.

مهمترین عامل منفرد تأثیرگذار بر ارزش دلار آمریکا، سیاست پولی است که توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت (کنترل تورم) و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این دو هدف، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابند و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، فدرال رزرو نرخ ها را افزایش می دهد که به ارزش دلار کمک می کند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد که بر گرین‌بک تأثیر می‌گذارد.

تسهیل کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

XNG/USD با قیمت 2.838 دلار MMBtu، در زمان نگارش این مقاله، در جلسه روز جمعه ایالات متحده معامله می شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • داده‌های S&P Global PMI برای ایالات متحده نتیجه کمتر از حد انتظار را برای PMI ترکیبی نشان می‌دهد که در زمانی که 54.4 پیش‌بینی شده بود، به 53.0 رسید. PMI تولید انقباض نشان داد. به 46.3 در زمانی که 48.6 پیش بینی شده بود، هر چند خدمات، در 54.1، اندکی از برآورد 54.0 شکست. داده‌ها بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد که به نفع گاز طبیعی است که عمدتاً قیمت‌گذاری شده و به دلار معامله می‌شود.
  • بر اساس گزارش دنیای گاز طبیعی (NGW)، قیمت گاز طبیعی در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مورد استفاده برای تامین انرژی تهویه مطبوع در حال افزایش بوده است، زیرا بسیاری از کشورها هوای گرم‌تر از حد معمول را تجربه می‌کنند.
  • شکنندگی عرضه نروژ بیشتر زیربنای قیمت هاست. پایانه صادرات ال‌ان‌جی Hammerfest نروژ در 31 مه پس از نشتی بسته شد و کارهای تعمیر و نگهداری در کارخانه فرآوری Nyhamna یک ماه به جلو کشیده شد. به گفته Oilprice.com، کارخانه در Kollsnes نیز با مشکلاتی در عرضه دچار مشکل شده است.
  • “بازار گاز اروپا – و در نتیجه بازار جهانی گاز – [is] تام مارزک-منسر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل گاز در ICIS، به سی‌ان‌ان گفت: مطمئناً از نظر تطابق کافی عرضه با تقاضا، خارج از شرایط نیست.
  • با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت ممکن است کاملاً وخیم نباشد، زیرا یک بهار ملایم‌تر از حد انتظار باعث انباشت سهام شده است. طبق داده‌های زیرساخت گاز اروپا (که توسط CNN گزارش شده است) تأسیسات ذخیره‌سازی اروپا نسبتاً بالا باقی می‌مانند و تقریباً 73 درصد پر هستند – سطحی بسیار بالاتر از میانگین 56 درصدی که در همان زمان از سال در پنج سال گذشته ثبت شده است.
  • ژاپن و کره جنوبی اخیراً ذخایر گاز بسیار بالاتری را ثبت کرده اند و این به همراه نگرانی در مورد رشد چین نشان می دهد که تقاضای آسیایی ممکن است آنطور که انتظار می رود بالا نرود.
  • داده هایی که موقعیت معامله گران را در بازار آتی گاز طبیعی ایالات متحده نشان می دهد توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ساعت 20:30 به وقت گرینویچ روز جمعه منتشر می شود و ممکن است بینشی از تغییرات قیمت در آینده ارائه دهد. اگر موقعیت‌های تجاری عمدتاً به سمت بلند یا کوتاه تغییر کرده باشند، این اغلب نشانه تغییر روند است.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: صعود بازیابی در یک روند نزولی گسترده تر

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، شکستن به زیر 2.110 دلار MMBtu پایین‌ترین سطح سالانه تا به امروز، سیگنالی برای ادامه روند نزولی تا هدف 1.546 دلار MMBtu خواهد بود. این هدف، گسترش فیبوناچی 61.8 درصدی ارتفاع محدوده تحکیم تقریباً جانبی است که در طول سال 2023 آشکار شده است.

دلار آمریکا (USD) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا و واحد پول “عملی” تعداد قابل توجهی از کشورهای دیگر است که در آنها در کنار اسکناس های محلی در گردش است. این ارز پرمعامله ترین ارز در جهان است که بیش از 88 درصد از کل گردش ارز خارجی جهان یا به طور متوسط ​​6.6 تریلیون دلار در روز مبادلات را به خود اختصاص می دهد. داده ها از سال 2022
پس از جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا از پوند انگلیس به عنوان ارز ذخیره جهان خارج شد. در بیشتر تاریخ خود، دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شد، تا اینکه توافقنامه برتون وودز در سال 1971 که استاندارد طلا از بین رفت.

تصمیمات فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

با این حال، گاز طبیعی برای نشان دادن معکوس شدن روند گسترده‌تر، باید از آخرین بالاترین سطح پایین‌تر روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/natural-gas-price-in-step-recovery-due-to-heatwave-and-norwegian-supply-fears-202306231311

گاز طبیعی: نمودار چهار ساعته

گاوها به فشار خود ادامه می دهند و اگر میله چهار ساعته کنونی نزدیک به بالاترین حد خود بسته شود، شکست می تواند تعیین کننده باشد و منجر به صعود بیشتر به سمت سقف محدوده کلیدی 3.079 دلار در مارس شود، جایی که روند بلندمدت خواهد بود. تصمیم گرفت.

سوالات متداول دلار آمریکا

دلار آمریکا چیست؟

قیمت گاز طبیعی در روز جمعه با وجود اقتصاد کلان به بالاترین حد خود در ماه ژوئن رسیده است داده ها اقتصادهای بزرگ – به ویژه ایالات متحده – پایین تر از حد انتظار هستند و نگرانی ها را در مورد رشد جهانی افزایش می دهند. موج گرمای جهانی، که شاهد رکوردشکنی دما در برخی نقاط و افزایش تقاضا برای گاز برای تامین برق تهویه مطبوع است، همراه با مجموعه‌ای از حوادث در نیروگاه‌های گاز نروژ، عوامل کلیدی پشت این رالی هستند. عقب نشینی دلار در مرحله آخر، که احتمالاً توسط داده های ضعیف PMI ایالات متحده کاتالیز می شود، می تواند دلیل دیگری برای افزایش ناگهانی گاز طبیعی باشد.

در نمودار روزانه، می توان دید که قیمت تقریباً به سمتی حرکت می کند، اگرچه اکنون از میانگین متحرک ساده 50 و نه از میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA)، که یک علامت صعودی کوتاه مدت است، شکسته است.


اشتراک گذاری:

  • گاز طبیعی در اواسط ژوئن به بالاترین حد خود می رسد دمای جهانی گرمتر از حد متوسط، کاهش اطمینان در عرضه، اصلاح دلار آمریکا.
  • قیمت ها افزایش یافته است زیرا هوای گرمتر باعث افزایش تقاضا برای گاز برای تامین انرژی تهویه مطبوع شده است.
  • بسته شدن و قطعی پایانه های گاز در نروژ، تولیدکننده اصلی اروپا، قیمت ها را بیشتر حمایت کرد، همانطور که دلار عقب نشینی داشت.

انقباض کمی (QT) فرآیندی معکوس است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در سررسید نگهداری می‌کند، مجدداً سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولا برای دلار آمریکا مثبت است.


گاز طبیعی: نمودار روزانه

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج