افزایش نرخ جدید یا توقف؟

بر کسی پوشیده نیست که اکثر بانک های مرکزی اقدامات فدرال رزرو را بررسی می کنند و گاهی اوقات سیاست های خود را با در نظر گرفتن داده های مربوطه تنظیم می کنند. فدرال رزرو یکی از مهم ترین بانک های مرکزی جهان محسوب می شود. از آنجایی که دلار آمریکا پرکاربردترین ارز در معاملات بین المللی است، با خواندن این سطور، تصمیمات فدرال رزرو بر ارزش آن در برابر سایر ارزهای اصلی تأثیر می گذارد.

مدیریت ریسک در معاملات می تواند به شما آرامش دهد و شانس شما را برای دستیابی به اهداف مالی بدون اضطراب و استرس افزایش دهد.

«تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ سیاستی ما در جلسه آینده نباید به این معنا تفسیر شود که ما به اوج نرخ برای این چرخه رسیده‌ایم. در واقع، نادیده گرفتن افزایش نرخ در جلسه آتی به کمیته این امکان را می دهد که قبل از تصمیم گیری در مورد میزان تحکیم بیشتر سیاست، داده های بیشتری را ببیند.

مودیز: سیاست های پولی سخت تر روی میز است

تحلیلگران مودیز هشدار دادند که چرخه نرخ ها خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد می کند، همانطور که در نوسانات اخیر در بخش بانکی ایالات متحده دیده می شود. آنها خاطرنشان کردند که بازار کار قوی ایالات متحده ممکن است رکود را به تعویق بیندازد، اما این خطر وجود دارد که این امر به افزایش تورم منجر شود و فدرال رزرو را مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

نرخ بهره در برخی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان در چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. برخی از بانک‌های مرکزی هزینه‌های استقراض را افزایش داده‌اند، زیرا تلاش می‌کنند با ارقام بالای تورم مقابله کنند که بر بودجه‌های مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته است. بانک فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) با سیاست های پولی سختگیرانه و افزایش متوالی نرخ بهره، پیشتاز بوده است.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

تنها چند روز مانده به کمیته بازار آزاد فدرال بعدی (FOMC) در جلسه 14 ژوئن، وبلاگ ما بینش های ارزشمندی را در مورد نرخ بهره و سیاست های پولی اعمال شده توسط فدرال رزرو به اشتراک خواهد گذاشت.

همه نگاه ها به فدرال رزرو است

رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، با خبرنگاران فایننشال تایمز در مورد نرخ بهره صحبت کرد و گفت که هیچ دلیل قانع کننده ای برای انتظار برای افزایش نرخ جدید وجود ندارد.

افزایش نرخ بهره برخی از کسب و کارها را مجبور به تغییر برنامه های خود و افراد ساده را مجبور به کاهش هزینه های خود کرده است. از آنجایی که بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو، BoE و ECB نرخ های بهره را افزایش می دهند و سیاست های تسهیل کمی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهند، ارزش ارزهای اصلی در نوسان است، گاهی اوقات تقویت می شود و برخی دیگر ضعیف می شوند.

در مارس 2022، هیئت مدیره فدرال رزرو تصمیم گرفت تا سیاست های پولی را تشدید کند، زیرا اولین نشانه های افزایش تورم آشکار می شد. تنها در 3 ماه، تورم کل به 9.1 درصد به صورت سالانه رسید که بالاترین رقم در چهار دهه بود.

مقامات فدرال رزرو چه می گویند و چه پیش بینی هایی دارند؟

همانطور که مصرف کنندگان آمریکایی سعی می کنند با افزایش هزینه های زندگی کنار بیایند، مشاغل نیز با مشکلاتی با نرخ بهره بالا مواجه می شوند که وام ها را گران تر می کند. سوال بزرگ این است که آیا فدرال رزرو می تواند سیاست های پولی انقباضی را متوقف کند یا افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است.

بانک مرکزی ایالات متحده از مارس 2022 به منظور مبارزه با بالاترین نرخ تورم ثبت شده در 40 سال اخیر، 10 بار متوالی نرخ بهره را افزایش داده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در سال 2018 جایگزین جانت یلن شد، احتمالاً انتظار چنین فشارهای تورمی شدیدی را درست پس از همه گیری ویروس کرونا که فعالیت اقتصادی در سراسر جهان را مختل کرد، نداشت.

به گفته کارشناسان، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود نرخ های بهره بالا را برای مدت زمان طولانی تر از حد انتظار حفظ کند تا تورم پایدار را کاهش دهد.

بهترین راه برای معامله گران مبتدی برای ایجاد یک برنامه معاملاتی کارآمد، یادگیری استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک است. یادگیری نحوه استفاده از آنها ضروری است، به خصوص اگر یکی از اولین بارهایی باشد که در معاملات شرکت می کنید. اگر تعجب می کنید که چگونه در مورد آنها بیشتر یاد می گیرید، پاسخ ساده است. کارگزاران به معامله‌گران این فرصت را می‌دهند تا با ایجاد مطالب آموزشی مانند مقالات و کتاب‌های الکترونیکی به ابزارهای مدیریت ریسک عادت کنند یا به آنها اجازه می‌دهند در وبینارها و سمینارهای تهیه شده توسط کارشناسان تجارت ثبت نام کنند.

من واقعاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای مکث نمی‌بینم – یعنی صبر کنید تا شواهد بیشتری به دست آورید تا تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید. من یک مورد قانع کننده بیشتر برای آوردن می بینم [rates] بالا و سپس برای مدتی نگه دارید تا زمانی که در مورد اینکه اقتصاد به کجا می رود نامطمئن شوید. تنها دلیل نادیده گرفتن افزایش نرخ زمانی که مشخص است انقباض بیشتر ضروری است، نوسان شدید بازار یا شوک دیگری است. من فقط فکر می کنم که ممکن است مجبور باشیم جلوتر برویم. در این مرحله، من واقعاً لزوماً دلیل قانع‌کننده‌ای نمی‌بینم که نخواهیم گام کوچک دیگری برای مقابله با برخی از آن فشارهای تورمی واقعی و سرسختانه برداریم.» او به خبرنگاران FT گفت.

برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره محتاط هستند

او در سخنانی در کنفرانس تحقیقاتی فدرال رزرو اشاره کرد که «ما با عدم اطمینان در مورد تأثیرات تأخیر انقباض خود تا کنون و در مورد میزان انقباض اعتبار ناشی از فشارهای اخیر بانکی مواجه هستیم. بنابراین امروز، راهنمایی‌های ما محدود به شناسایی عواملی است که تحت نظارت قرار می‌دهیم، زیرا ارزیابی می‌کنیم که تا چه حد سیاست‌گذاری اضافی ممکن است برای بازگرداندن تورم به ۲ درصد مناسب باشد. خطرات انجام زیاد یا کم کاری متعادل تر می شود و سیاست ما برای منعکس کردن آن تنظیم شده است.

“شاهین” فدرال رزرو خواهان افزایش بیشتر نرخ بهره هستند

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/fed-interest-rates-new-hike-or-pause

برعکس، فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو که توسط جو بایدن به عنوان معاون رئیس فدرال رزرو معرفی شد، به نظر نمی رسد با نظر لورتا مستر موافق باشد. جفرسون پیشنهاد کرد که توقف در افزایش نرخ، فضا و زمان مورد نیاز را فراهم می کند برای تجزیه و تحلیل داده های بیشتر قبل از تصمیم گیری در مورد میزان سفت شدن اضافی، اضافه می کند که مکث به معنای پایان سفت شدن نیست.

سرد شدن فعالیت‌های اقتصادی و ضعیف‌تر شدن بازار کار، شرایط لازم برای کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد است. در این گزارش آمده است که انعطاف‌پذیری بیش از حد برای مدت طولانی نیازمند سیاست‌های پولی سخت‌تر است.

معاملات و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

معامله گران مبتدی ممکن است فاقد تجربه ای باشند که به آنها در انتخاب ابزار معاملاتی مناسب و ایجاد یک استراتژی کارآمد کمک کند. انتخاب های اشتباه می تواند منجر به از دست دادن سرمایه شود که می تواند اهداف مالی شما را به خطر بیندازد.

چند روز پیش، جروم پاول خاطرنشان کرد که هنوز مشخص نیست که آیا نرخ بهره آمریکا نیاز به افزایش بیشتر دارد یا خیر.

البته، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که چه مسیری می‌تواند در آینده فدرال رزرو باشد. هیئت مدیره فدرال رزرو بر اساس ارقام تورم، آمار بازار کار، بهره وری، نرخ بیکاری و سایر عوامل از این دست تصمیم می گیرد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج