انتظار می رود فدرال رزرو 25 بیت در ثانیه افزایش یابد

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/03/fed-expected-to-hike-by-25bpsدر چند روز گذشته انتظارات برای آنچه فدرال رزرو فردا انجام خواهد داد به شدت افزایش یافته است. سرمایه گذاران در تلاش هستند تا پیامدهای ورشکستگی اخیر بانک ها را دوباره تنظیم کنند. یکی از موضوعات اصلی این است که افزایش ریسک گریزی، هزینه استقراض را در بین موسسات مالی بالا برده است. این به نوبه خود معادل افزایش نرخ توسط بانک مرکزی از نظر تأثیر بر تورم است.

بانک‌های مرکزی تاکنون تلاش کرده‌اند سیاست پولی و مداخله را برای نجات بانک‌ها جدا کنند. این بدان معناست که آنها می توانند به افزایش نرخ ها برای مبارزه با تورم ادامه دهند، در حالی که از مکانیسم های دیگر برای حمایت از بانک هایی استفاده می کنند که ممکن است تحت تأثیر نرخ های بالاتر قرار گیرند. مانند برنامه BTFP فدرال رزرو. بر اساس این منطق، پس از اینکه پاول پس از آخرین جلسه اعلام کرد که “دو” افزایش نرخ بیشتر در راه است، فدرال رزرو یک چهارم واحد افزایش خواهد یافت.

تصور این است که دلیل دیگری برای فدرال رزرو (و سایر بانک های مرکزی) برای افزایش ندادن، یا کاهش میزان افزایش قبل از رسیدن به نرخ پایانه فراهم می کند. بانک ها نیز به دلیل افزایش نرخ بهره تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.

جایی که نگرانی وجود دارد

در مورد خاص ایالات متحده، نگرانی های زیادی در مورد First Republic Bank وجود دارد که هنوز بیش از 50 درصد از قیمت عادی خود کاهش می یابد. یکی از دلایل این امر این است که احتمالاً نمی تواند به پشتیبان ارائه شده توسط فدرال رزرو برای بانک ها دسترسی داشته باشد. به این دلیل که فدرال رزرو مکانیزمی را ایجاد کرد که به بانک ها اجازه می داد از دارایی های MBS و خزانه داری خود به ارزش اسمی وام بگیرند و مشکل زیان های تحقق نیافته را که منجر به فروپاشی SVB شد و بر سایر بانک ها فشار آورد، برطرف کرد. مشکل این است که MBS یا اوراق خزانه زیادی ندارد. بر اساس تصور عمومی، این کشور دچار از دست دادن سپرده‌ها می‌شود، نه به این دلیل که مانند سایر بانک‌هایی که تعطیل شده‌اند، با مشکلاتی روبرو بوده است. از یک طرف، این بدان معنی است که در یک موقعیت منحصر به فرد قرار دارد و اگر سقوط کند، خطر سرایت کمتری وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، در خطر سقوط بسیار بالاتری قرار دارد که می تواند دوباره اعتماد سرمایه گذاران را در این بخش متزلزل کند.

فدرال رزرو چه کاری می تواند انجام دهد؟

اکنون بیش از 80 درصد معامله‌گران انتظار افزایش 25 واحدی در ثانیه را دارند، تقویت قابل توجه اجماع از همین چند روز پیش که نزدیک به 50-50 بود که افزایش نرخ وجود خواهد داشت. پس از یک هفته که بانک ها توانستند ادغام شوند و هیچ ورشکستگی بانکی جدیدی رخ نداد، به نظر می رسد بازار به انتظار افزایش بیشتر باز می گردد. بازارهای آتی در حال حاضر با نرخ پایانی 5.5 درصدی برای فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند که به معنای افزایش سه چهارم واحدی دیگر تا پایان سال است.

بخش بانکی همچنان در کانون توجه است

فدرال رزرو از زمان فروپاشی SVB در یک دوره خاموشی قرار داشته است و بنابراین هیچ اظهارنظر عمومی از سوی مقامات در مورد وضعیت بانکی وجود ندارد. بنابراین، انتظارات زیادی در کنفرانس مطبوعاتی پاول پس از نرخ بهره وجود دارد، زیرا بدون شک از او در مورد وضعیت بانکی سوال خواهد شد. و این می تواند فرصتی برای تغییر زبان در برنامه ها باشد که می تواند بازارها را نیز متزلزل کند.

تجارت اخبار مستلزم دسترسی به تحقیقات بازار گسترده است – و این کاری است که ما بهترین کار را انجام می دهیم.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج