انعطاف پذیری پزو مکزیک ممکن است به دلیل خطرات داخلی و خارجی طولانی نباشد – MUFG

“افزایش بیشتر فدرال رزرو، هرچند آهسته تر، همراه با تورم اصلی انعطاف پذیر در مکزیک، منجر به انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره در مکزیک می شود. ما انتظار داریم در دیدار دسامبر 50 واحد در ثانیه افزایش یابد و به 10.50 درصد برسد و پس از آن نرخ نهایی به 11.00 درصد در اوایل سال آینده افزایش یابد. اگرچه چنین سناریویی ممکن است برای قدردانی MXN مطلوب باشد، ما مجموعه‌ای از عوامل خطر را می‌بینیم که ممکن است ارزش MXN مشاهده شده در ماه‌های اخیر را برگرداند.

سناریوی رکود اقتصادی در ایالات متحده بر مسیر رشد مکزیک تأثیر می گذارد.

پزو مکزیک در برابر دلار آمریکا در هفته های گذشته افزایش یافته است. تحلیلگران در بانک MUFG استدلال می کنند که انعطاف پذیری پزو مکزیک ممکن است در میان خطرات داخلی و خارجی زیاد دوام نیاورد. پیش بینی آنها این است که USD/MXN تا پایان سه ماهه اول سال 2023 به 19.80 و در سه ماهه سوم به 20.00 برسد.

نقل قول های کلیدی:

به دلیل ترس از رکود شدید اقتصاد جهانی و خطرات داخلی ناشی از سیاست‌های رادیکال بالقوه AMLO که منجر به افزایش عدم تعادل مالی می‌شود، پروفایل پیش‌بینی نزولی خود را برای MXN حفظ می‌کنیم. چنین ریسک‌هایی در شرایطی که رشد اقتصادی ضعیف‌تر در پیش است، بیشتر است که می‌تواند بر محبوبیت لوپز اوبرادور تأثیر بگذارد که در حال حاضر در سطوح بسیار بالایی است (میزان تایید 61 درصد).


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-mxn-mexican-peso-resilience-might-not-last-long-due-to-domestic-and-external-risks-mufg-202212021633

پزو مکزیک به مسیر تقویت خود در ماه نوامبر ادامه داد که با بهبود احساسات ریسک و کاهش ارزش دلار آمریکا همراه با انتظارات برای سرعت پایین‌تر افزایش فدرال رزرو کمک کرد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج