اگر به آن اجازه دهید بازار شما را فریب می دهد » تجارت در بازار را بیاموزید

بسیاری از معامله گران، نه تنها مبتدیان، تمایل زیادی به تمرکز بیش از حد روی ورودی های تجاری دارند و سعی می کنند سیستم معاملاتی “جادویی” یا نرم افزار معاملاتی مکانیکی پیدا کنند که به آنها امکان چاپ پول در خلبان خودکار را می دهد. این هم همه تقصیر تو نیست صنعت تجارت قطعاً ورودی‌ها و «سیستم‌ها» تجاری را بر خروجی‌های تجاری (زیرا این چیزی است که مردم را می‌فروشد و به تجارت ترغیب می‌کند)، مدیریت پول و روان‌شناسی، که جنبه‌های مهم‌تر تجارت هستند، فشار می‌دهد. واقعیت این است که خروج درست از یک معامله بسیار دشوارتر از ورود به آن است، بنابراین توجه شما باید بر روی آن متمرکز شود.

به غیر از بزرگترین توصیه‌ای که همیشه به دانش‌آموزانم می‌دهم (برای تمیز نگه داشتن نمودارها و ساده نگه داشتن همه چیز)، بزرگ‌ترین مسیری که می‌توانید در پیش بگیرید که تا حد امکان به یک میانبر نزدیک است این است که بتوانید یادگیری خود را تسریع کنید و خود را به سرعت از طریق آموزش بهبود بخشید. چه از این وبلاگ و دوره های من و چه از دوره های دیگر، مربیان می توانند به ردیابی سریع پیشرفت شما کمک کنند، با این حال، آنها هرگز حق امتیازی به شما نمی دهند تا بروید و پول چاپ کنید، و هرکسی که بگوید می تواند این را به شما بدهد، دروغ می گوید و فقط پول شما را می خواهد مربیان معتبر و صادقی را بیابید که واقعیت معاملات را نادیده می گیرند، هنگام انجام این کار از عقل سلیم استفاده کنید.

نتیجه…

تصویر ذهنی تاجر وال استریت که در حال رانندگی در یک لامبوی ساکن در پنت هاوس نیویورک است، همان چیزی است که ذهن بسیاری از معامله گران مبتدی را به خود مشغول می کند، زیرا آنها برای اولین بار توسط «قدرت ها» به معامله گری می افتند. داشتن اهداف، حتی اهداف بلند، خوب است، اما باید پای خود را در واقعیت آنچه برای رسیدن به آنها لازم است، ثابت نگه دارید. معامله در بهترین حالت، یک بازی پولدار-آهسته است، و هر چه بیشتر سعی کنید آن «پول سریع» را به دست آورید، بیشتر با مشکل مواجه خواهید شد و در نهایت بازنده خواهید شد. من در این درس به همه دلایل «چرا» نمی پردازم، زیرا در درس های دیگر به طور گسترده در این مورد نوشته ام. اما، فقط به خاطر داشته باشید که هیچ میانبری برای موفقیت در معاملات وجود ندارد، این یک بازی طولانی است و اگر می‌خواهید شانس موفقیت مداوم داشته باشید، باید به دلایل درست در آن باشید و به شیوه‌های معاملاتی مناسب متعهد باشید.

متأسفانه فریب های معاملاتی بسیار واقعی هستند و در صورت عدم آگاهی می توانند تأثیر منفی زیادی بر تجارت شما داشته باشند. چه مستقیم و چه غیر مستقیم، صنعت تجارت و حتی عمل واقعی معامله بسیار فریبنده است. کاری که فکر می‌کنید کار درستی است، اغلب اشتباه است و آنچه فکر می‌کنید باید روی آن تمرکز کنید، اغلب کم‌اهمیت‌ترین چیز است. این ترکیبی از صنعت است که شما را برای شکست آماده می کند و همچنین تجارت به سادگی یک چیز دشوار برای تسلط است.

همیشه به یاد داشته باشید، هیچکس بیشتر از شما به پول شما اهمیت نمی دهد. تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید، معامله کردن همه «آفتاب و رنگین کمان» نیست، و من اصلاً سعی نمی کنم منفی باشم، سعی می کنم واقعی باشم تا شما حقیقت را بفهمید و بدانید و بتوانید از آن درس بگیرید.

از این رو، من به سادگی دانش چند ساله شما را در درس امروز با پر کردن جاهای خالی و ارائه برخی از قطعات پازل گمشده که ممکن است حتی از گم شدن آنها هم ندانید، به سرعت پیگیری می کنم. قصد من این است که هم به شما هشدار دهم و هم به شما آموزش دهم که چگونه بر این مسائل غلبه کنید تا شغل تجاری شما را خراب نکنند.

لطفا نظر بدید… من دوست دارم بازخورد شما را در مورد چیزهایی که در طول مسیر یاد گرفته اید و می تواند به سایر معامله گران کمتر با تجربه کمک کند بشنوم! چه فریبکاری ها یا فریبکاری ها تاکنون بر شما به عنوان یک تاجر تاثیر گذاشته است؟ چه چیزی یاد گرفتید و چگونه بر آنها غلبه کردید؟

چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

دوره بازرگانی حرفه ای نیل فولر
کارگزار ترجیحی 2020 v1


منبع: https://www.learntotradethemarket.com/blog/market-will-deceive-you-if-you-let-it

تجربیات خودم از بیش از 18 سال تجارت با پول واقعی در بازارهای مالی جهانی، درس‌های بسیاری به من آموخته است. من همه پاسخ ها را ندارم و مطمئناً هیچ نکته ای برای موفقیت در تجارت وجود ندارد. با این حال، من بینش های بسیار قدرتمندی را در طول حرفه تجارت خود به دست آورده ام، و به عنوان یک معامله گر مبتدی، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید از آن آگاه و غلبه کرد، ماهیت فریبنده تجارت و صنعت پیرامون آن است.

صنعت تجارت، به عنوان مثال، کارگزاران، تامین مالی یک حساب معاملاتی را آسان می کنند، اما تاکید بسیار کمی بر نحوه کسب درآمد واقعی دارند و اینکه شما باید مقداری از سود خود را به طور منظم برداشت کنید. باید به خاطر داشته باشید که هیچ کس به جز شما (و من) به کسب درآمد شما به عنوان یک معامله گر اهمیت نمی دهد.

شما باید بیشتر یک معامله گر دفاعی باشید تا یک معامله گر تهاجمی. هدف شما باید این باشد که پول خود را حفظ کنید، نه اینکه فقط تا حد امکان معامله کنید (و آن را از دست بدهید). اکثر معامله گران با یک طرز فکر بسیار توهین آمیز شروع می کنند، چه آن را بپذیرند یا نه.

نکات زیر برخی از فریب‌دهنده‌ترین جنبه‌های تجارت همراه با راه‌حل‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند طعمه آن‌ها نشوید و از این رو سفر تجاری شما را تسریع می‌کنند…

ورود به آن آسان است، خروج از آن سخت است.

من 18 سال را صرف تجارت در بازارهای مالی زنده کرده ام، بنابراین دوست دارم فکر کنم که در این راه چیزهایی یاد گرفته ام و وظیفه خود می دانم نظرات و تجربیاتم را با شما در میان بگذارم تا به شما در موفقیت کمک کنم. دوره معاملاتی من تماماً در مورد آماده کردن شما برای “نبرد” بازارها است، به طوری که وقتی تجارت زنده را شروع می کنید، به جای اینکه وارد “جنگ” شوید، بیشتر شبیه یک سرباز زره پوش با یک استراتژی قوی و “سلاح” موثر باشید. معامله کاملاً ناآماده و بی اطلاع از ماهیت فریبنده آن، مانند اکثر معامله گران.

به همین دلیل است که درس امروز را نوشتم تا به شما در درک این ماهیت فریبنده تجارت کمک کنم و به شما بینشی در مورد چگونگی غلبه بر آن بدهم. جدای از نکاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، بزرگترین چیزی که به عنوان یک معامله گر خرده فروشی باید به خاطر بسپارید این است که آهسته و پیوسته برنده «مسابقه» است. تجارت یک دوی سرعت برای رسیدن به خط پایان نیست، بلکه بیشتر شبیه یک ماراتن است و باید به درستی برای آن آماده باشید. شما باید خودتان را درست مانند یک دونده مسافت طولانی سرعت دهید. اگر تمام پول خود را مستقیماً از دروازه بیرون بیاورید، آنقدر دور نمی‌مانید تا به «خط پایان» برسید.

یکی از دلایلی که معامله‌گران به راحتی فریب این موضوع ورود/خروج را می‌خورند این است که همه چیزهایی که واقعاً به صورت آنلاین و جاهای دیگر به فروش می‌رسد، سیستم‌های ورود تجارت هستند که به سادگی بر اهمیت خروج تأکید نمی‌کنند.

با نزدیک شدن به معاملات خود با هدف ایجاد حساب کاربری خود به آرامی و حفظ سرمایه تجاری خود، شانس بسیار بیشتری برای سود در بلندمدت خواهید داشت.

هدف شما به عنوان یک معامله گر همیشه کسب درآمد برای برداشت پول است تا بتوانید از آن استفاده کنید (یا پس انداز کنید). هدف از معامله فقط این نیست که به ریزش و از دست دادن ادامه دهید و جیب کارگزار خود را ببندید. وقتی به وب‌سایت کارگزاری مراجعه می‌کنید، چیزهای مثبت و درآمد بالقوه‌ای را می‌شنوید، اما به ندرت در مورد جنبه‌های منفی و خطرات آن، به جز در یک سلب مسئولیت چاپ شده بسیار دقیق در پایین، مطالعه خواهید کرد.

امیدواریم پس از خواندن این مطلب، به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، به خروج از معامله فکر کنید تا ورود آن، زیرا برخلاف تصور رایج، پول در هنگام خروج از معامله به دست می آید یا از دست می رود، نه در ورود.

تأمین مالی یک حساب آسان، ساختن آن سخت و برداشت سود دشوارتر است.

شاید بیش از هر موضوع دیگری که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است، موضوع فریب خوردن توسط صنعت تجارت در مورد “راه های کوتاه” برای موفقیت معاملات و “پول سریع” احتمالاً منحرف ترین و رایج ترین است.

کارگزاران و بازارسازان می دانند که برای یک معامله گر، بازار اساساً مانند یک کازینو است. همان وسوسه ها و پاسخ های احساسی اعمال می شود. بنابراین، به نفع آنها نیست که تصویری از واقعیت برای شما ترسیم کنند، آنها می خواهند تصویری از پول سریع و آسان ترسیم کنند. اخبار، چشمک زدن قیمت ها بر روی صفحه و نمودارهایی که به صورت زیگ زاگ بالا و پایین می روند، مانند یک «تثبیت» دائمی دوپامین برای یک معامله گر هستند، به عبارت دیگر، اگر اجازه دهید شما را فریب دهد، به راحتی می تواند به اعتیاد خطرناکی تبدیل شود. این برای صنعت تجارت در کل بسیار بسیار سودآور است، برای شما؟ نه چندان

هنگامی که مقداری از معاملات را به دست آوردید، باید متعهد شوید که از هر پول مقداری از آن را برداشت کنید، مثلاً 50٪ از سود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید این کار را انجام دهید، از جمله، ایمن کردن آن پول به گونه ای که آن را در بازار از دست ندهید، اما همچنین وقتی آن را برداشت می کنید، برای شما واقعی تر می شود نه اینکه فقط یک رقم روی صفحه باشد. .

هیچ راه کوتاهی برای موفقیت در معاملات وجود ندارد

بدون اینکه بخواهیم مانند یک بدبین سریالی به نظر برسیم، حقیقت در مورد معامله با آنچه در رسانه های مالی محبوب و بیشتر منابع آموزشی تجارت آنلاین به تصویر کشیده شده است بسیار متفاوت است. هی، به پیام رسان شلیک نکنید، من فقط سعی می کنم این خبر را منتشر کنم تا در انبوه 90 درصد معامله گرانی قرار نگیرید که به مرور زمان ضرر می کنند.

اگر اجازه دهید بازار شما را فریب می دهدحقیقت سخت در مورد معامله در بازارهای مالی این است که چیزهایی که شما به آن ها اعتقاد دارید که مهم هستند اغلب آنقدر که فکر می کنید مهم نیستند. به طور معمول، مهم‌ترین بخش‌های معاملات به ندرت به طور عمیق مورد بحث قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد که فقط در پس‌زمینه گفتگو «ترکیب» می‌شوند.

مسائلی که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند، چیزهایی هستند که وقتی برای اولین بار شروع به معامله می‌کنید، واقعاً به آنها فکر نمی‌کنید. آنها معمولاً یک یا دو سال پس از معامله با پول واقعی کشف می شوند، پس از اینکه اکثر مردم قبلاً بیش از آنچه که فکر می کنند پول از دست داده اند.

در این درس، من قصد دارم چندین مورد از فریبنده‌ترین جنبه‌های معامله را که اکثر معامله‌گران خرده‌فروشی فقط زمانی که خیلی دیر شده است، پس از اینکه حساب‌های متعددی را منفجر کرده‌اند و برای همیشه از کسب‌وکار خارج شده‌اند، کشف می‌کنند، کشف می‌کنند.

چگونه می توانم به شما کمک کنم فریب بازار را نخورید…

واقعیت تجارت در بازارها این است که تقریباً همه چیز در مورد آن فریبنده و ضد شهود یا به نوعی مخالف است. من تجارت را به بزرگترین مسابقه شطرنج که تا کنون اختراع شده تشبیه می کنم. شما در حال رقابت با هر معامله گر دیگری از جمله خودتان هستید که می تواند سخت ترین حریف آنها باشد.

به خاطر داشته باشید، وقتی می‌گویم “خروج تجاری”، به همه چیزهایی که در مورد یک خروج تجاری است اشاره می‌کنم. توقف ضرر، اندازه موقعیت، پاداش ریسک، سطوح حمایت و مقاومت، میانگین محدوده واقعی، و غیره. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای خروج از معامله در نظر گرفت، اما برای اکثر معامله گران به نظر می رسد که این یک فکر بعدی باشد.

  • چگونه فریب این موضوع را نخوریم

به ندرت اتفاق می افتد، اما برخی از کارگزاران بد (اغلب کارگزاران خارجی و غیرقانونی)، ممکن است علیه شما کار کنند، چه با قیمت گذاری و اجرای بد یا با دشوار کردن برداشت. منظورم بازارسازان نیست، (که همه آنها شرور نیستند، همانطور که مردم معتقدند) ما در مورد افراد بدی صحبت می کنیم که دارای ابزارهای دلالی بد هستند، که مسئولیت پذیری یا اخلاقیات صفر دارند. بنابراین، یک کارگزار مناسب را انتخاب کنید که به خوبی تنظیم شده باشد و مردم بتوانند او را تضمین کنند. برای علاقه مندان، من در حال حاضر با این پلت فرم بروکر اینجا معامله می کنم.

  • چگونه از فریب جلوگیری کنیم

همانطور که در مقاله خود با عنوان مطالعه موردی ورود تصادفی و پاداش ریسک اشاره کردم، با مدیریت صحیح پول و پاداش ریسک (خروج از تجارت)، یک معامله گر در واقع می تواند حتی با یک سیستم ورود کاملاً تصادفی پول دربیاورد. اکنون، این بدان معنا نیست که ورود مهم نیست، زیرا می‌توانید یک روش ورود با احتمال بالا را با خروجی‌های تجاری مناسب ترکیب کنید تا عملکرد معاملاتی خود را بسیار فراتر از یک روش ورود تصادفی بهبود ببخشید. نکته این است که سیستم خروج بسیار مهمتر از سیستم ورود شماست. بنابراین، هنگامی که در حال گشت و گذار در وب و مطالعه هزاران وبلاگ تجاری مختلف هستید، فقط این را در ذهن داشته باشید. من بخش های متعددی از دوره تجاری پیشرفته خود را به موضوعات مدیریت پول، پاداش ریسک و خروج از تجارت اختصاص داده ام.

به یاد داشته باشید، این صنعتی است که در یک سال خوب، 5 تا 10 درصد از کسانی که سعی می کنند با پول واقعی معامله کنند، در پایان سال واقعاً درآمد کسب می کنند. معامله گران حرفه ای کسانی هستند که بیشتر از آن پول می برند و رقیب شما هستند. از این رو، آنها نمی خواهند مطمئن شوند که همه از واقعیت تجارت و مهم ترین مهارت ها و مسائلی که باید روی آنها برای پیشبرد حرفه تجاری خود تمرکز کنند، آگاه باشند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج