بازگشت گاوهای یورو به دلیل کاهش CPI آمریکا

ثاقب اقبال یک تحلیلگر بازار، تاجر صندوق سرمایه گذاری و مربی است که از سال 2011 با تجزیه و تحلیل و محتوای آموزشی خود به صنعت خدمت می کند. نویسنده در معرض بازارها و موسسات مالی مختلف قرار دارد. او به‌خاطر بررسی‌های معاملات روزانه‌اش و تحلیل‌های بازه زمانی متعدد شهرت دارد.

مشاهده همه پست های ثاقب اقبال


منبع: https://www.forexcrunch.com/eur-usd-weekly-forecast-euro-bulls-return-on-easing-us-cpi/

ثاقب اقبال

67٪ از حساب های سرمایه گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه دهنده ضرر می کنند. باید در نظر داشته باشید که آیا می توانید ریسک بالای از دست دادن پول خود را بپذیرید یا خیر.

  • یورو پس از ارقامی که نشان دهنده کاهش تورم ایالات متحده است، افزایش یافت.
  • سرمایه گذاران امیدوارند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.
  • سرمایه گذاران منتظر آمار تورم منطقه یورو هستند.

آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از ایالات متحده کاهش 0.1 درصدی را در ماه گذشته نشان داد که اولین کاهش از ماه می 2020 است، زمانی که اقتصاد به دلیل موج اول آلودگی های COVID-19 در آشفتگی قرار داشت.

روز پنجشنبه، به دنبال ارقامی که نشان دهنده کاهش تورم ایالات متحده بود، ارزش دلار در برابر یورو به کمترین میزان در 9 ماه اخیر رسید و این گمانه زنی را تقویت کرد که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.

هنگامی که قیمت در سطح مقاومت 1.0701 متوقف شد، خرس ها سعی کردند با فشار دادن آن به زیر 22-SMA، آن را تصاحب کنند. با این حال، گاوها کنترل خود را حفظ کردند و بالاتر از مقاومت شکستند. اگرچه قیمت به بالاترین حد خود رسید، اما RSI به سختی از بالاترین قیمت قبلی فراتر رفت.

گزارش تورم آمریکا در هفته گذشته بر احساسات بازار حاکم بود. سرمایه گذاران از ابتدای هفته با نگرانی منتظر بودند و زمانی که این گزارش منتشر شد، نوسانات زیادی وجود داشت.

اگر گاوها در هفته آینده قوی‌تر نشوند، ممکن است شاهد تلاش خرس‌ها برای شکستن دوباره زیر 22-SMA باشیم. موفقیت باعث خواهد شد که قیمت سطح کلیدی 1.0403 را مجددا آزمایش کند.

در نمودار روزانه، پس از اینکه خرس‌ها نتوانستند آن را زیر SMA نگه دارند، شاهد معامله EUR/USD بالاتر از 22-SMA هستیم. اگرچه این جفت در یک روند صعودی قرار دارد، اما این حرکت متلاطم بوده است و قیمت بیشتر نزدیک به 22-SMA باقی مانده است. این نشانه آن است که گاوها در تلاش برای بالا بردن قیمت هستند.

پس از گزارش CPI، دلار در برابر یورو تا 1 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد آن در برابر یورو از 21 آوریل است.

رویدادهای کلیدی هفته آینده برای EUR/USD

آیا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگزاران فارکس کم پراکنده هستید؟ راهنمای دقیق ما را بررسی کنید-

فراز و نشیب EUR/USD

پیش بینی هفتگی EUR/USD صعودی است زیرا کاهش تورم ایالات متحده می تواند به معنای افزایش کوچکتر فدرال رزرو باشد. بهبود تمایل به ریسک ممکن است بر دلار تاثیر بگذارد.

آیا شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیگنال های فارکس هستید؟ راهنمای دقیق ما را بررسی کنید-

اکنون به دنبال تجارت فارکس هستید؟ در eToro سرمایه گذاری کنید!

فشارهای قیمتی با کاهش تقاضا به دلیل سریعترین کمپین سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده از دهه 1980 کاهش می یابد.

هفته آینده برای یورو مهم خواهد بود زیرا داده های تورم از ایالات متحده و منطقه یورو وجود دارد. سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ تورم مرکزی منطقه یورو از 5% به 5.2% افزایش یابد. ایالات متحده داده های PPI را منتشر خواهد کرد که نشان دهنده تورم در سطح تولید است.

پیش بینی فنی هفتگی EUR/USD: گاوها بالاتر از سطح کلیدی 1.0701 ضعیف هستند

پیش بینی هفتگی EUR/USD
پیش بینی هفتگی EUR/USD

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج