با بالا ماندن تورم ایالات متحده، قیمت نقطه طلا در حال افزایش است

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/gold-spot-prices-rise-what-you-need-to-know

طلا در مقایسه با سایر انواع دارایی، احتمال بیشتری برای حفظ ارزش خود در مدت زمان طولانی‌تری دارد. در نتیجه می توان از آن به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده کرد، تورم زمانی رخ می دهد که قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت کالاها و خدمات کاهش می یابد. با این حال، معامله گران مبتدی باید در نظر داشته باشند که گاهی اوقات بازارها می توانند برخلاف انتظارات آنها حرکت کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، معامله گران مبتدی باید بازارها را مطالعه کنند، تحقیقات کاملی انجام دهند و با احتیاط پیش بروند و از ابزارهای مدیریت ریسک در اختیار خود استفاده کنند.

قیمت‌های نقدی طلا افزایش می‌یابد، اما آیا این شتاب را حفظ می‌کنند؟

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

به عنوان مثال، گزارشی که توسط Credit Suisse منتشر شده است، افزایش قیمت به 2300 دلار را رد نمی کند. گزارش بانک منتشر شده در 10 ژانویه اشاره می‌کند که «اگر رالی بالاتر از رکوردهای 2020 و 2022 در 2070/2075 دلار باشد، به نظر می‌رسد که این یک شکست قابل توجه و بلندمدت بالاتر باشد، و ما فکر می‌کنیم 2300 دلار و احتمالاً افزایش می‌یابد. فراتر.”

اقتصاددانان در Commerzbank خاطرنشان می کنند که داده های تورم ایالات متحده نقش مهمی در قیمت های نقدی طلا بازی می کند. از آنجایی که فعالان بازار انتظار انتشار داده های CPI ایالات متحده در دسامبر در 12 ژانویه را دارند، تحلیلگران کالایی Commerzbank پیشنهاد می کنند که این امر می تواند باعث افزایش قیمت فلز زرد شود. بازار انتظار دارد که نرخ تورم از 7.1 درصد به 6.5 درصد کاهش یابد – اقتصاددانان ما حتی کاهش به 6.4 درصد را پیش بینی می کنند. آخرین باری که کمتر از یک سال پیش بود. با توجه به اینکه کاهش تورمی که از تابستان مشاهده شده احتمالا در ماه گذشته نیز ادامه خواهد داشت، داده‌های تورم ایالات متحده می‌تواند به قیمت طلا منجر شود.»

وبینارهای تجاری رایگان

وقتی صحبت از تجارت و سرمایه گذاری می شود، خطراتی وجود دارد. اگر قیمت دارایی بر خلاف انتظارات شما حرکت کند، ممکن است استراتژی شما شکست بخورد و منجر به از دست دادن سرمایه شود. ایجاد استراتژی معاملاتی شما باید شامل تحقیقات بازار باشد. علاوه بر این، باید بدانید که چگونه از ابزارهای مدیریت ریسک ارائه شده توسط کارگزار خود استفاده کنید.

طلا در طول تاریخ طولانی خود به عنوان پول طبیعی و ذخیره ارزش مورد استفاده قرار گرفته است. در زمان آشفتگی بازار، سرمایه‌گذاری یا معامله طلا می‌تواند به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک، کاهش زیان پرتفوی کمک کند. طلا در بسیاری از بازارهای بزرگ مانند ایالات متحده، انگلستان و سایرین به عنوان یک محافظ تورم عمل می کند.

هنگامی که ریسک خود را به طور موثر مدیریت می کنید، با محدود کردن کل مبلغی که ممکن است از دست برود، کنترل مقدار پولی که ممکن است در یک معامله یا گروهی از معاملات از دست برود را به دست می گیرید. مدیریت ریسک ها به شما این توانایی را می دهد که آن خطرات را کاهش دهید، حتی اگر بدترین سناریو اتفاق بیفتد.

قیمت نقدی طلا در 12 ژانویه حدود 1884 دلار در هر اونس بود. قیمت‌های نقدی طلا 8.3 درصد بیشتر از 6 ماه پیش است، زیرا این کالا در ماه آگوست و سپتامبر 2022 مجدداً زمین از دست رفته را به دست می‌آورد. اکنون سوال این است که آیا این روند صعودی ادامه خواهد داشت یا اینکه آیا هرگونه تغییر در محیط اقتصادی جهانی می‌تواند آن را متوقف کند.

طلا در مقابل ارزهای فیات: آنچه که تحلیلگران باتجربه معتقدند

زمانی که دلار و یورو و یوان و رینگیت صرفا خاطره باشند، طلا خواهد بود، طلا پول خواهد بود. مسئول این نقل قول ریچارد راسل، نویسنده “نامه های تئوری داو” است که در سال 1958 منتشر شد.

نشان داده شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه XAUUSD در 12 ژانویه 2023 ثبت شد. محدوده تاریخ: 8 سپتامبر 2022 تا 12 ژانویه 2023. تاریخ ضبط: 12 ژانویه 2023. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

برخی بانک ها انتظار دارند که قیمت نقدی طلا در سال 2023 حتی بیشتر افزایش یابد

به نظر می رسد قیمت نقدی طلا در سال 2023 شتاب سال گذشته را حفظ کرده است. در 5 ژانویه، قیمت نقدی طلا به 1839 دلار رسید، در حالی که یک هفته بعد (12 ژانویه) قیمت نقدی طلا به 1884 دلار رسید. برخی تحلیلگران پیشنهاد می کنند که قیمت نقدی این فلز گرانبها ممکن است از سطح ثبت شده در اواسط سال 2020 فراتر رود.

نشان داده شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار ماهانه XAUUSD که در 12 ژانویه 2023 ثبت شد. محدوده تاریخ: 1 سپتامبر 2015 تا 12 ژانویه 2023. تاریخ ثبت: 12 ژانویه 2023. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

چند بار خوانده یا شنیده اید که طلا پناهگاه امن سرمایه گذاران و معامله گران است؟ تعداد زیادی احتمالاً پاسخ است. به نظر می رسد با افزایش تقاضا، ارقام بالای تورم ثبت شده در بیشتر اقتصادهای بزرگ، قیمت نقدی طلا را افزایش داده است.

سایر تحلیلگران چندان خوشبین نیستند، اگرچه آنها انتظار دارند که قیمت نقدی طلا در سه ماهه اول سال 2023 در حدود 1890 دلار باشد. آخرین گزارش تحقیقاتی Erste Group، که در 9 ژانویه منتشر شد، نشان می دهد که “با وجود فدرال رزرو، بازده واقعی در سه ماهه اول 2023 در محدوده منفی باقی می ماند. افزایش نرخ این عاملی است که به افزایش قیمت طلا کمک می کند. کاهش پیش‌بینی‌شده رشد اقتصادی جهانی و کاهش نرخ رشد درآمد شرکت‌ها، جریان‌های امن طلا را تقویت می‌کند. ما انتظار داریم در سه ماهه اول سال 2023 قیمت کمی به حدود 1890 دلار افزایش یابد.

مدیریت ریسک در تجارت ضروری است

طلا یکی از کالاهای مهم و پرمعامله است. بازار طلا به دلیل اهمیت تاریخی آن ارزشمند است و برای تجارت و مبادله کالا استفاده می شود. در حال حاضر ارزش آن نزدیک به 2.4 تریلیون دلار است. ارزش طلا دائماً در نوسان است زیرا در مبادلات عمومی با قیمتی که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود معامله می شود.

ریچارد راسل فردی است که در سال‌های 1946-1966، بازار گاوی را به عنوان اولین بازار گاوی و آغاز بازار گاوی بزرگ نامید که در دسامبر 1974 آغاز شد، بنابراین شاید نظر او اهمیت خاصی داشته باشد. در این وبلاگ، اطلاعات مهمی در مورد طلا به اشتراک می گذاریم که معامله گران مبتدی می توانند مفید باشند و برخی از بینش های ارائه شده از موسسات بانکی و تحلیلگران برتر.

طلا: پناهگاه امن و دارایی ارزشمندی برای تنوع استراتژی تجاری؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج