با معروف ترین و بهترین رستوران های شهر تهران آشنا شوید

درضمن برعکس سایر رستوران های ایتالیایی، حجم غذاهای این کافه رستوران اونقدر زیاده که حتی می تونه دو نفر رو سیر کنه. این کافه برای قرارهای بیش از دو نفر مناسب است. ناگفته نماند که ظرفیت این رستوران سنتی در حدود 800 نفر است. رستوران باربد در دو طبقه با غذاهای اصیل و دکوراسیون سنتی یادآور ریشه های ایرانی است. به دلیل کروی بودن فضا، جایگذاری آشپزخانه و اجاق ها یکی از چالش های طراحی بود. چوب اش: درخت درخت اش یکی از چوبهای سختی است که میتوان از آن در ساخت نرده های چوبی برای بخشهای مختلف منزل استفاده کرد. به عنوان نمونه: در ظاهر قضیه، قرار گیری مبلمان و تزئینات مدرن در جوار دیوار های آجری فضا دارای ارتباط و هماهنگی نیستند، ولی می توان حس خوب و رضایت را به طور واضح در این فضا درک نمود. رستوران های سنتی هر کشوری بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور ایجاد می شوند که این موضوع می تواند در کشور های دیگر نیز طرفداران خاص خود را داشته باشد. طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ هتل با ایده های خاص می توانید مخاطبین زیادی را با نام هتل آشنا کند.

دکور کافی شاپ طبیعی: این سبک از دکور نیز طرفداران خاص خود را دارد و میتواند محیطی دنج و دوست داشتنی را برای علاقه مندان به طبیعت ایجاد کند، فقط کافیست خلاقیت بخرج داده و ایده های نو ارائه کنید. این رستوران یک فرق عمده با سایر رستوران های شهر دارد. اینکه الان مشغول مطالعه این مطلب هستید، به معنای اینست که تصمیم به تحولی در دیزاین کافی شاپ خود گرفته اید ، با ما همراه باشید تا همه چیز را برای راه اندازی کافی شاپ با دکور شیک بیاموزید و از پیشنهادات عالی بهره مند شوید. 1. سعی کنید با انتخاب مبل و صندلی راحت؛ احساس خوبی را در مشتریان خود هنگام صرف اسپرسو یا شیک یا هر نوشیدنی دیگری که برگزیدند ایجاد کنید. دکور کافی شاپ حیاط دار: یک مدل از دکوراسیون بسیار جذاب که دست شما را باز گذاشته و احتمالا افراد زیادی تمایل دارند در حیاط زمان خود را سپری کنند؛ شما میتوانید یک دکور شیک و بی نظیر را رقم بزنید.

دکور کافی شاپ ساده و مینیمال : دکور ساده و مینیمال ؛ محیطی خلوت و دنج است که با استفاده از رنگ های خاص طراحی شده و محیطی جذاب را رقم میزند. این طرح ها می تواند به مناسبت های خاص مثل اعیاد مذهبی و ملی، افتتاح کافه، جشنواره ها و … این مورد، از مهم ترین مسائل در برندسازی رستوران ها و افزایش میزان فروش است. جیم سالیوان از Pearl Group تاکید می کند که شناخت خود چقدر برای موفقیت رستوران مهم است. در واقع تواناییهای یک مدیر است که می تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه باشد.

فضاها و حس و حال طراحی داخلی یکدیگر را تقویت می ­کنند، و به نرمی با هم می­آمیزند. طراحی داخلی با روح و روان افراد سر و کار دارد پس برای رسیدن به یک طرح جامع و اصولی باید روحیات استفاده کنندگان از فضا را در نظر گرفت و بخش های داخلی را به گونه ای تقسیم کرد تا نهایت آسایش برای ساکنان فراهم شود به طور مثال جدا کردن بخش های خصوصی و عمومی از یکدیگر است یک گام بزرگ و اساسی در ایجاد آسایش خانواده است . از این رو به دلیل استفاده از تخت های نسبتا بزرگ در رستوران های سنتی باید فضای رستوران به اندازه ای باشد که بتواند ظرفیت قرار گرفتن این تخت های بزرگ و دیگر وسایل را داشته باشد. در بازسازی این بنای قدیمی سعی شده از المان های معماری سنتی ایرانی، مانند ارسی، حوض، کاشی های رنگارنگ و… دکور کافی شاپ روباز: این مدل از دکوراسیون کافه طرفداران خاص خود را دارد و همچنین مشکلاتی در فصل های تابستان و زمستان میتواند ایجاد کند که نیازمند ایجاد شرایط مناسب است. اتخاذ شیوه های تبلیغاتی موثر و همچنین فعالیتهای مستمر و تأثیرگذار از جمله دیگر وظایف یک مدیر کافه رستوران است. تیم معماران شرکتی که طراحی این پروژه کافه رستوران را به عهده داشته است، در نمای جنوبی بنا از متریال های طبیعی بهره گیری نموده اند.

فراموش نکنید مکانهایی که دارای تابش نور مستقیم هستند را برای گذاشتن میز و صندلیها انتخاب نکنید یا از پنجرههایی همراه با سایه بان استفاده کرده تا نور مستقیم خورشید باعث آزار مشتریان نشود. شما به عنوان یک مدیر باید هنر گوش کردن را یاد بگیرید، به مشتری احترام بگذارید و با صبوری به حرف ها و شکایات مشتری گوش دهید و سعی کنید به آن رسیدگی کنید. بااینکه مهمترین عامل در موفقیت و جذب مشتری بیشتر در رستورانها، داشتن منویی متنوع و ارائه غذایی سالم و خوشمزه است؛ اما نمیتوان نقش دکوراسیون رستوران را نادیده گرفته و از کنار آن بهسادگی عبور کرد. آنچه اهمیت دارد این است که برای راه اندازی رستوران سنتی دستورهای غذایی اصیل در نظر گرفته شوند و دقیقا بر اساس آن همه منو دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود تهیه گردد. آشنایی با المان های معماری سنتی و توانایی در تلفیق آنها با عناصر معماری مدرن و به روز امکان ارائه طرحی مناسب برای طراحی رستوران سنتی را ایجاد می کند.

نقش مدیر کافه رستوران در ایجاد تعامل و ارتباط صحیح میان این پرسنل و ارتباط صمیمانه و دوستانه و ایجاد محیط کاری یکپارچه بسیار برجسته است. در این مقاله 11 مورد از برجسته ترین روندهای طراحی ساختمان برای هتل های مدرن را بررسی می نماییم. راه پله های ساختمان نیز دقیقا زیر سقف آسمان قرار داده شده اند و چنین راه پله هایی به جای این که مطابق تصورات ما از اکثر راه پله ها خفه و دلگیر باشند، جذابند و انگار قرار است شما را به دل آسمان ببرند. از سوی دیگر در برخی منازل ایرانی با حال و هوای خانههای قدیمی ایرانی به جای مبلمان از تخت استفاده میشود. از طرف دیگر زمانی که اطلاع دقیقی از انواع مدل چیدمان آشپزخانه های صنعتی نداشته باشید، همه چیز درهم و برهم خواهد شد.

عملکرد خوب این نیروهای انسانی بستگی به میزان مدیریت و شرح وظایف آنها دارد. برای این که یک مدیر در حیطه کاری کافه رستوران موفق باشد باید نکاتی را مد نظر داشته باشد. در نظر گرفتن میزان فضای موجود، به کارگیری ایده های خلاقانه و منحصر به فرد در نهایت بهترین نتیجه از طراحی و پیاده سازی را به همراه خواهد داشت. دکوراسیون داخلی برای فضا های رسمی و غیر رسمی کاملا متفاوت است و باید به این نکته توجه داشته باشید. پلان آشپزخانه صنعتی – آریا استیل نوین برای ایده های شما برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده است.این شرکت با بازدید اولیه از محل پروژه با توجه به اطلاعات میدانی و محیطی، مکان رستوران را برای چگونگی منو امکان سنجی می کنند . اگر کافی شاپتان را راه انداخته اید، سراغ راه های مقرون به صرفه برای تغییر پلان و چیدمان بروید. برای طراحی داخلی آشپزخانه، خرید تجهیزات تخصصی لازم است و چیدمان به صورت صحیح انجام شود. یکی از مهمترین وظایف مدیریت کافه رستوران ایجاد انگیزه لازم در کارکنان و انجام اموری است که باعث خدمات رسانی بهتر به مشتریان شود. سالاد سزار سنسو و پاستاهای بسیار لذیذ این رستوران در محیط دنج و دلنشین آن باعث شده تا همیشه بیرون درب رستوران صفی از مشتریان تشکیل شود.

کلیه دسترسی­ها و راه­های کاربردی که پیشخان نوشیدنی، آشپزخانه، رستوران و باغ مهمان را به هم وصل می­کند، از این نقطه می­گذرد. مشتری های این کافه رستوران می توانند در کمال آرامش در فضای ایجاد شده نشسته و از دیدن مناظر باغ لذت ببرند. منبع عکس: کجارو، عکاس نامشخصسفره خانه سنتی باغ صبا با دکوراسیونی زیبا، تخت، سکو، میز و صندلی از مشتریان خود پذیرایی میکند و برای برگزاری مراسم و جشنهای کوچک خانوادگی مناسب است. نورپردازی سنتی هیچ وقت سایه تندی ایجاد نمیکند، پس اگر تابلوی ورودی را نورپردازی میکنید هم تابلو و هم اطرافش را درخشان کنید. یکی از المان هایی که در معماری ایرانی بسیار شناخته شده است، ارسی می باشد.ارسی نوعی پنجره مشبک با شیشه های رنگی است که به جای باز شدن و گردش بر روی پاشنه به بالا رفته و در جای خود محکم می گردد.ارسی ها می توانند علاوه بر زیبایی فضا به نورپردازی آن نیز کمک کنند.ارسی هایی که در نمای بیرونی و از منبع نور طبیعی تغذیه می گردند می توانند نورپردازی جالبی در فضا ایجاد کنند. مثلا در کشوری مثل چین بیشتر از چوب برای طراحی استفاده می شود در حالیکه در کشورهای اروپایی نورپردازی نقش مهم تری در طراحی دکوراسیون دارد .

هر یک از سبکهای طراحی رستوران جذابیتهای خاص خود را دارند و احتمالا انتخاب از میان آنها برایتان دشوار است. دکوراسیون فست فود را می توان به دو نوع کلی داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. یک موضوع آشکار این است که فست فود را باید با توجه به نوع غذاهای تخصصی که ارائه میدهد، طراحی کرد. شما میتوانید با ایده های خاص و توجه به نکات طلایی؛ کافی شاپ خاص خود را بسازید تا مردم ترجیح بدهند وقت خود را در این کافه گذرانده و خاطره سازی کنند. برای طراحی دکور کافه قهوه ؛ بسته به سبکی که انتخاب میکنید و فضایی که دارید هزینه های متفاوتی وجود دارد. مناطق بازی برای بچه ها وجود دارد – یکی از مهمترین جاذبه هایی که در ابتدا مک دونالد را به سوی شهرت بین المللی هدایت کرد. سبکی که برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ خود انتخاب میکنید، کاملا بستگی به این دارد که میخواهید چه افرادی را به کافه ی خود دعوت کنید.

طراحی این کافه رستوران، چیزی بیشتر از صرفا یک طراحی است و طراحی داخلی آن به خوبی توانسته ماهیتش را به تصویر بکشد. در واقع رنگ معرفی کننده ی کسب و کار و سلیقه ی شما می باشد و اولین چیزی هست که مورد توجه مشتری قرار می گیرد و برای وی اهمیت زیادی دارد و البته رنگ ها بر روحیات مشتری بسیار اثر گذار است و می تواند یکی از کلیدی ترین پارامترهایی که باشد که باعث جذب مشتری به داخل فست فود شما خواهد شد البته توجه داشته باشید که به کار بردن رنگ مناسب همراه با نورپردازی خوب میزان جذابیت و چشم نوازی محیط را افزایش خواهد داد. در قسمت سقف، این شکاف تقریبا یک عنصر نامرئی تلقی می شود و این حس را به وجود می آورد که ساختمان این کافه رستوران تا عمق آسمان ها امتداد دارد، یا به تعبیری دیگر می توان گفت که سقف شیشه ای امتداد شکاف باعث می شود حس کنید آسمان به فضای داخلی نفوذ پیدا کرده و از چیزی که فکر می کنید به شما نزدیک تر است. این مدل از طراحی سقف میتواند با استفاده از تجهیزات چوبی و یا دیگر متریال صورت گیرد. دکور کافی شاپ ارزان : ممکن است شما بودجه ی کمی برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ اختصاص داده باشید و بخواهید با حداقل هزینه و بااستفاده از امکانات موجود این طراحی رقم بخورد ، اینجا اهمیت خلاقیت بیشتر شده و شما میتوانید محیطی خاص و ارزان بسازید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج