با پایبندی پاول به کتاب راهنمای معمول فدرال رزرو توسط رویترز، دلار عقب می نشیند

به همین ترتیب، یورو پس از سقوط به 1.06695 دلار در جلسه قبل که پایین‌ترین میزان از 9 ژانویه بود، آخرین بار 0.04 درصد بالاتر به 1.0732 دلار رسید.

پس از گزارش مشاغل پرفروش روز جمعه، که نشان داد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته 517000 شغل افزایش یافته است، ارزش دلار رشد کوتاه مدتی داشت.

بازارها و بانک مرکزی اکنون در موقعیتی قرار دارند که فقط داده ها را رصد می کنند، بنابراین در حال حاضر ما نسبت به مقامات فدرال رزرو کمتر حساس هستیم و به داده ها بسیار حساس تر هستیم.

بانک مرکزی استرالیا روز سه‌شنبه، همانطور که انتظار می‌رفت، نرخ نقدی خود را 25 واحد افزایش داد، اما مجدداً تاکید کرد که افزایش‌های بیشتری لازم است، که نشان‌دهنده شیب سیاست جنگ‌طلبانه‌تر از آن چیزی است که بسیاری انتظار داشتند.

سنگاپور (رویترز) – پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نتوانست نشانه‌های جدیدی از یک عقب‌نشینی جنگ‌طلبانه علیه بازار کار انعطاف‌پذیر در ایالات متحده ارائه دهد، دلار در روز چهارشنبه کاهش یافت و سرمایه‌گذاران را وادار کرد تا شرط‌بندی کنند که نرخ‌های بهره ممکن است خیلی بیشتر افزایش نیابد.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

کریس وستون، سرپرست تحقیقات Pepperstone، گفت: پاول “لزوماً چیزی را که کاملاً جدید بود نگفته است… من فکر می کنم که ما کاملاً به این ایده عادت کرده ایم که فدرال رزرو اکنون مطمئناً به داده ها وابسته است.”

دلار آمریکا پس از سقوط در جلسه قبل در حین سخنرانی پاول، برای جبران ضررهای خود در تجارت آسیا در روز چهارشنبه تلاش کرد.

در برابر سبدی از ارزها، پس از افت 0.3 درصدی در جلسه قبل، در 103.31 ثابت ماند.

توسط Rae Wee

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:) می گوید: «بیشتر فعالان بازار به نوعی غافلگیر شده بودند. او اکنون دو افزایش ۲۵ واحدی دیگر را در ماه‌های مارس و آوریل پیش‌بینی می‌کند که نرخ نقدی را به حداکثر ۳.۸۵ درصد برساند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-pulls-back-as-powell-sticks-to-usual-fed-playbook-2997623در جاهای دیگر، ین ژاپن پس از افزایش 1.2 درصدی در جلسه قبل، با 0.16 درصد افزایش به 130.88 در هر دلار رسید.

منابع به رویترز گفتند که دولت ژاپن در حال بررسی معرفی نامزدهای خود برای ریاست بعدی بانک مرکزی ژاپن و دو معاون رئیس جمهور در هفته آینده است.

پس از افزایش بیش از 1 درصدی در روز سه شنبه، 0.02 درصد افزایش به 0.63265 دلار رسید، در حالی که 0.11 درصد به 0.69675 دلار رسید.

این امر باعث شد شاخص دلار آمریکا در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح یک ماهه خود یعنی 103.96 برسد، زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات خود را در مورد اینکه فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره چقدر بیشتر نیاز دارد، افزایش دادند. قیمت گذاری آتی نشان می دهد که بازارها انتظار دارند نرخ وجوه فدرال رزرو تا ژوئن به بالاتر از 5.1 درصد برسد.

پوند با 0.06 درصد افزایش به 1.2057 دلار رسید که از 1.19615 دلار در روز سه‌شنبه یک ماهه بازگشت.

پاول در جلسه پرسش و پاسخ روز سه‌شنبه در برابر باشگاه اقتصادی واشنگتن اذعان کرد که اگر شرایط اقتصادی قوی باقی بماند، ممکن است لازم باشد نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار باشد، اما تکرار کرد که احساس می‌کند روند کاهش تورم در جریان است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج