برای کنترل تجارت خود، تلاش برای کنترل بازار را متوقف کنید » تجارت در بازار را بیاموزید

در مرحله بعد، زمانی که به نمودارها نگاه نمی کنید و در یک معامله زنده نیستید، باید نوعی برنامه بسازید (بنابراین در هنگام ساختن برنامه، هدفمند و روشن فکر هستید). این به این دلیل است که شما یک روال و برنامه ای داشته باشید که از آن پیروی می کنید و به شما یادآوری می کند که منظم و کنترل خود را کنترل کنید. هر معامله‌گری باید حداقل در ابتدا یا اگر ضرر زیادی دارد این کار را انجام دهد، زیرا بازار مانند یک بیابان رام نشده از وسوسه دائمی است که شما را به خواب می‌برد و اگر توجه نکنید، تمام پول شما را می‌دزدد.

“کنترل” بودن واقعاً به ترس بستگی دارد. وقتی کنترل نداریم، احساس ترس می کنیم. به همین دلیل است که برخی از مردم از پرواز می ترسند. از آنجایی که آنها کنترلی بر آنچه اتفاق می‌افتد ندارند، آنها فقط مسافرانی منفعل برای یک سواری هستند، علیرغم این واقعیت که این امن‌ترین راه برای سفر است. به همین ترتیب، در معاملات، افراد در ترس از دست دادن تسلیم می‌شوند و به همین دلیل شروع به کنترل بازار با معامله بیش از حد یا حرکت دادن ایستگاه‌ها و اهداف خود به اطراف، ریسک کردن بیش از حد و غیره می‌کنند. انجام این کارها به آنها احساس موقتی می‌دهد. کنترل کنید، اما به محض اینکه بازار کاری را انجام می دهد که آنها نمی خواستند انجام دهند، این احساس به سرعت به خشم و حتی وحشت تبدیل می شود.

خودکنترلی اغلب عامل تعیین کننده در موفقیت تجارت، موفقیت در روابط و زندگی به طور کلی است. هر کتاب روابط خوب به شما می گوید تنها چیزی که می توانید کنترل کنید خودتان هستید. کاری که دیگران انجام می دهند، چگونه عمل می کنند یا فکر می کنند، مهم نیست که چگونه به نظر می رسد، در کنترل ما نیست. با کار روی خودمان، می‌توانیم یاد بگیریم، سازگار شویم و در انواع روابط موفق شویم، اما ابتدا باید رها کنیم و با چیزهایی که نمی‌توانیم کنترل کنیم، در آرامش باشیم. این برای معاملات دقیقاً به همین روش صدق می کند.

به یاد داشته باشید: موفقیت در جایی اتفاق می افتد که فرصت و آمادگی به هم می رسند. بنابراین، اگر با یک برنامه تجاری و راهی برای دور زدن عیوب ذهنی انسانی خود آماده نباشید، موفق نخواهید شد.

4 چیز اصلی که در واقع می توانیم کنترل کنیم

به معنای واقعی کلمه صدها هزار، احتمالاً میلیون ها متغیر وجود دارد که در هر لحظه بر بازار تأثیر می گذارد. از انتشار اخبار اقتصادی گرفته تا همه معامله گران مختلف و نظرات و احساسات آنها در بازار، هیچ راهی وجود ندارد که هیچ انسانی بتواند آن مقدار داده را “کنترل” یا حتی جمع آوری و درک کند. تنها راهی که برای درک واقعی آن داریم این است که یاد بگیریم ردپای بازار را تحلیل کنیم. اقدام قیمت

اگر می‌خواهید به طور طبیعی در چرخه تلاش برای کنترل بازار و غافل از اینکه در حال انجام آن هستید، قرار نگیرید، باید یک برنامه‌ریز تجارت شوید، نه فقط یک «تاجر». بگذار توضیح بدهم:

هنگامی که ما در مورد “کنترل بازار در مقابل کنترل خود” صحبت می کنیم، واقعاً به این موضوع اصلی می پردازیم که چرا اکثر مردم در تجارت موفق به کسب درآمد نمی شوند. حدس و گمان بازار مالی، شاید بیش از هر چیز دیگری، آزمون نهایی توانایی فرد در پیروی از یک برنامه و نادیده گرفتن وسوسه است. این امر حتی دشوارتر شده است زیرا رئیسی وجود ندارد. کسی نیست که پاسخگو بماند اینطور نیست که هر روز یک ساعت دیر سر کار حاضر شوید. جایی که احتمالاً در نقطه ای عواقب بسیار بدی وجود خواهد داشت. نه، زمانی که در تجارت پول خود را از دست می دهید یا برنامه خود را دنبال نمی کنید، احتمالاً هیچ کس به جز شما نمی شناسد یا به این موضوع اهمیت نمی دهد. نکته این است که تمرکز کردن فقط بر روی کنترل خود و انجام آن در معاملات بسیار دشوار است، بنابراین هنگامی که نحوه انجام آن را یاد گرفتید، در مسیر تجارت درآمد خواهید بود.

به طور کلی، انسان‌ها واقعاً در نظم و انضباط و کنترل خود بد هستند، بنابراین معمولاً چه می‌کنند؟ آنها سعی می کنند دیگران را کنترل کنند تا احساس بهتری داشته باشند (زیرا کنترل خود ناراحت کننده و دشوار است). در معاملات، مردم همین کار را می کنند، اما سعی می کنند به جای شخص دیگری، بازار را کنترل کنند. با این حال، بازار حتی کمتر از دیگران قابل کنترل است و عواقب تلاش برای کنترل آن فاجعه بار است.

شما باید درک کنید که شما به سادگی یک شرکت کننده در دریای عظیمی از رقبا/دشمنان در «میدان جنگ» هستید… که همه در تلاشند تا جایزه (یعنی پول) را از بازار به خانه ببرند. بازار و همچنین سایر رقبای آن را نمی توان کنترل کرد، شما را نمی شناسند، به شما اهمیت نمی دهند و تلاش برای کنترل آن / آنها بیهوده است.

شما تنها با از دست دادن نیاز خود به کنترل بازار می توانید کنترل بازار را بدست آورید. جمله آخر رو دوباره بخون شما باید با چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید در آرامش باشید و به سادگی از نیاز و وسوسه ذاتی خود دست بکشید تا طوری رفتار کنید که گویی بر غیرقابل کنترل ها کنترل دارید.

شکست در برنامه ریزی و شما در حال برنامه ریزی برای شکست هستید (بنجامین فرانکلین)

تنها هدف و مأموریت ما اجرای موفقیت آمیز برنامه و اجرای لبه معاملاتی خود با نظم و انضباط هرچه بیشتر است، و از طریق مدیریت ریسک در این فرآیند، از الاغ خود محافظت می کنیم.

اگر شما هر گونه سوال، لطفا با من در اینجا تماس بگیرید.

چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

دوره بازرگانی حرفه ای نیل فولر
کارگزار ترجیحی 2020 v1


منبع: https://www.learntotradethemarket.com/forex-articles/control-trading-stop-control-marketبه یاد داشته باشید: شما فقط مسئول و کنترل شما در بازار هستید. بنابراین، وقت خود را برای چیزی که قابل کنترل نیست تلف نکنید.

نیاز ذاتی ما به “کنترل” بودن و نحوه عملکرد آن در برابر ما

معامله گران اغلب سعی می کنند همه چیز را در بازار کنترل کنند به جز تنها چیزی که می توانند کنترل کنند: خودشان.

وقتی فهمیدید که در زندگی و بازار چیزهای خاصی وجود دارد که نمی توانید آنها را کنترل کنید و همیشه تا حدی غیرقابل پیش بینی خواهند بود، یاد خواهید گرفت که انرژی خود را روی آنچه می توانید کنترل کنید متمرکز کنید. دقیقاً مانند یک استاد هنرهای رزمی، می توانید هر مشت، لگد و بلوک را یاد بگیرید، اما در نهایت جنبه هایی در مورد حریف شما وجود دارد که هرگز نمی توانید آنها را کنترل کنید. ما به عنوان معامله‌گران، در یک میدان نبرد مالی با بسیاری از مخالفان مختلف «جنگ» می‌کنیم، و بهترین شانسی که برای موفقیت داریم، آماده‌سازی یک برنامه حمله خوب، آماده‌سازی یک دفاع خوب و داشتن موارد احتمالی است. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا میدان نبرد بازار را آماده کنیم و حرکت کنیم، اما نمی توانیم همه چیز را کنترل کنیم، فقط می توانیم خودمان، کارهایی که انجام می دهیم و انجام نمی دهیم و نحوه برخورد با هر شرایط و موقعیتی را کنترل کنیم.

تنها راه واقعی برای جلوگیری از تلاش برای کنترل بازار این است که ابتدا بدانیم آیا این کار را انجام می‌دهی یا نه (احتمالاً این کار را انجام می‌دهی)، نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا آن را بفهمید. فقط به یاد داشته باشید که اگر به طور کلی ضرر می کنید، احتمالاً به این دلیل است که سعی می کنید بازار را کنترل کنید. معامله گرانی که سودآور هستند قطعاً فقط کنترل خود را در دست دارند و مدت هاست از تلاش برای کنترل بازار دست کشیده اند.

برای اینکه کنترل تجارت خود را داشته باشیدممکن است در ابتدا کمی غیر شهودی به نظر برسد، اما برای اینکه واقعاً کنترل معاملات و طرز فکر معاملاتی خود را داشته باشید، ابتدا باید بیاموزید که نیاز به کنترل بازار را از دست بدهید. معامله گران اغلب سعی می کنند بازار را کنترل کنند و حتی از انجام آن آگاه نیستند. اگر از قبل نمی دانید، اصلاً نمی توانید بازار را کنترل کنید. بنابراین، اگر در تلاش هستید، نه تنها احتمالاً در حال خونریزی هستید، بلکه احتمالاً در معاملات خود بسیار ناامید و ناامید هستید. ابتدا باید بفهمید که آیا واقعاً در تلاش برای کنترل بازار هستید یا خیر و سپس بفهمید که اگر هستید (احتمالاً دارید) در مورد آن چه باید بکنید.

لطفا نظر خود را در مورد این درس در زیر بنویسید…

اکنون، این نکته بعدی ممکن است برای خوانندگان همیشگی من تعجب آور نباشد، اما باید در مورد آن بحث کنم، زیرا این واقعاً ساده ترین راه برای کنترل خود در حین معامله است.

برخی از مواردی که می توانیم در رابطه با تجزیه و تحلیل واقعی بازار و انجام معاملات کنترل کنیم چیست؟

  • ورود و خروج – شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و کجا وارد بازار شوید و از آن خارج شوید.
  • مدیریت ریسک – می توانید اندازه موقعیت خود را تنظیم کنید و ضررهای توقف را به درستی تعیین کنید تا ریسک خود را در هر معامله کنترل کنید.
  • وضعیت ذهنی – شما می توانید با داشتن یک برنامه معاملاتی، درک بازار و نحوه عملکرد آن، داشتن استراتژی معاملاتی، خواندن تأییدیه های معاملاتی روزانه و همچنین با معتاد نشدن به صفحه نمایش، از جمله روش های دیگری که بیان کردم، وضعیت ذهنی خود را کنترل کنید. در مقاله من در مورد طرز فکر معامله گران برنده.
  • برنامه تجاری / تجاری – شما می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید در برنامه معاملاتی خود قرار دهید. بنابراین، مطمئن شوید که می دانید چه چیزی در آن قرار می دهید و مهمتر از همه، آن را تا T دنبال کنید. مهمترین چیز در معامله، خودکنترلی و انضباط است.

ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه در حال کنترل خود هستید

بنابراین، آنچه که واقعاً به آن خلاصه می‌شود، شما در مقابل شما است، بنابراین باید تصمیم بگیرید که کدام نسخه از شما برنده خواهد شد؟ نسخه حیوانی خارج از کنترل که فقط به توهمات موقتی در کنترل بودن اهمیت می دهد یا نسخه آرام و جمعی که فقط به نتیجه طولانی مدت اهمیت می دهد و «بازی» را به گونه ای انجام می دهد که نتیجه مثبت را تضمین می کند؟ شما باید زودتر به این موضوع پی ببرید زیرا مطمئناً نمی خواهید پول را بارها و بارها وارد بازار کنید. شما می‌توانید با یادگیری از کسی که قبلاً جای شما بوده و همه این چیزها را از طریق آزمون و خطاهای زیاد متوجه شده است، در کل فرآیند یک “شروع پرش” داشته باشید، یا می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. در دوره تجارت حرفه ای خود، من یک الگوی کامل طرح معاملاتی را برای شما آماده کرده ام که روند ایجاد آن را بسیار ساده تر و سریع تر می کند. اما، هر کاری که انجام می‌دهید، فقط بدانید که هرچه بیشتر بر روی خود و کنترل خود تمرکز کنید، بیشتر شاهد بهبود عملکرد معاملات خود خواهید بود.

برای اکثر معامله گران، سال ها یا حتی دهه ها طول می کشد تا به همین حقیقت پی ببرند. که ما فقط می توانیم خودمان را کنترل کنیم نه بازار را. این اشتباه هزاران دلار برای یک معامله گر در طول مسیر هزینه دارد، همراه با شب های بی شماری دیرهنگام، خسته کننده و بی خوابی.

واقعاً در کجای تصویر کلی بازار قرار دارید؟

اولین و سریع ترین و ساده ترین کاری که می توانید برای توقف فوری تلاش برای کنترل بازار انجام دهید، این است که به سادگی معاملات خود را تنظیم کرده و فراموش کنید! این به سادگی در تئوری است، اما در عمل می تواند بسیار دشوار باشد زیرا واقعاً تعریف خود انضباطی و خودکنترلی است. آیا می توانید معامله ای تنظیم کنید و سپس رایانه خود را ببندید و یک هفته از آنجا دور شوید؟ اگر بتوانید، احتمالاً در درازمدت موفق خواهید شد، اگر نتوانید، پس شرط می‌بندم با پول، موفق نخواهید شد. آن را برای چند معامله امتحان کنید و ببینید چگونه پیش می رود.

نتیجه

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج