برزیل واقعی همچنان تحت فشار باقی می ماند زیرا تغییرات مالی سنگینی می کند

توازن ریسک‌هایی که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برای پزو درک می‌کردند، مطلوب‌تر بود، به طوری که پنج نفر از 10 سطوح ملایم‌تر بودند، اما سه شانس مشاهده مقادیر قوی‌تر در واحد، و دو نفر پاسخ خنثی دادند.

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در آغاز سال، با تایید قول خود برای اولویت دادن به مسائل اجتماعی و تمدید معافیت های مالیاتی سوخت، ارزش این ارز با 2.6 درصد کاهش به 5.43 در هر دلار آمریکا رسیده است.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های رئال برزیل و دلار آمریکا در یک صرافی در ریودوژانیرو، برزیل، در این تصویر تصویری 10 سپتامبر 2015 به تصویر کشیده شده است. رویترز/ریکاردو مورائس

طبق یک نمونه گسترده‌تر از 23 اقتصاددان، در یک سال، واقعی احتمالاً 4.4 درصد به 5.20 در هر دلار بهبود می‌یابد. و در مکزیک، پیش‌بینی اجماع 12 ماهه برای پزو، 20.00 در هر دلار، حاکی از کاهش بالقوه 3.1٪ بود.

در پاسخ به یک سوال جداگانه در مورد انحراف واقعی در سال آینده، اکثریت هفت نفر از 12 پاسخ دهنده، ریسک ها را به سمت نزولی می دیدند، سه نفر روند خنثی و دو نفر دیگر تمایل به ارز محلی قوی تر داشتند.

نوشته گابریل بورین

با این حال، سال 2023 هفتمین سال متوالی خواهد بود که ارز مکزیک در حدود 20 دلار در هر دلار معامله می‌شود و موقعیت خود را به عنوان باثبات‌ترین ارز در منطقه‌ای که نوسانات به جای استثناء در حال تبدیل شدن به عادی است، تثبیت می‌کند.

انتظار می‌رود که بحث‌های رسمی درباره یک طرح بودجه جدید، با هدف جبران تأثیر بسته هزینه‌های اضافی 168 میلیارد ریالی لولا بر بدهی عمومی، تا آوریل آغاز نشود.

بوئنوس آیرس (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد، در حالی که دولت جدید اصلاحات مالی را برای افزایش هزینه‌های رفاهی در نظر می‌گیرد، رئال برزیل تحت فشار باقی خواهد ماند، اما براساس نظرسنجی رویترز، ضرر و زیان باید کاهش یابد زیرا دلالان پول برای تعطیلات تابستانی خود در این کشور آمریکای لاتین حرکت می‌کنند.

(گزارش و نظرسنجی توسط گابریل بورین در بوئنوس آیرس؛ نظرسنجی اضافی توسط مومال راتور و ایندرادیپ گوش در بنگالورو؛ ویرایش توسط برنادت باوم)


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/brazil-real-to-remain-under-pressure-as-fiscal-changes-weigh–reuters-poll-2974577(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی رویترز در ژانویه:)

طبق برآورد میانه 15 استراتژیست ارزی که در 3 تا 5 ژانویه در نظرسنجی شرکت کردند، نرخ واقعی در یک ماه 2.5 درصد افزایش خواهد یافت و به 5.30 خواهد رسید – ضعیف ترین سطح مورد انتظار در دوره 30 روزه از زمان اجماع 5.30 در سال. اکتبر.

بانک مکزیک با توجه به خطرات ناشی از ضعف ارز در کشورهای در حال توسعه، نرخ بهره کلیدی خود را در آخرین نشست خود در سال 2022 به رکورد 10.50 درصد افزایش داد و پیشنهاد کرد که می تواند حداقل یک بار دیگر افزایش یابد.

معاملات در طول تابستان در نیمکره جنوبی که از 21 دسامبر آغاز شد، همراه با اضطراب فعالان بازار کاهش می یابد.

اقتصاددانان سانتاندر (BME:) نوشتند: «بسته به طراحی چارچوب مالی جدید، بازارها ممکن است ناامید شوند و باعث افزایش ریسک برای قیمت دارایی های مالی برزیل شوند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج