بر گزارش تورم CPI ایالات متحده تمرکز کنید

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگاندر وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

معامله گران منتظر گزارش تورم ماه مارس ایالات متحده، انتشار صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) و تصمیم بانک کانادا (BoC) برای نرخ بهره هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/markets-await-us-cpi-inflation-report

جرمی هانت، صدراعظم صندوق بین‌المللی پول، اظهار داشت: «پیش‌بینی‌های رشد صندوق بین‌المللی پول بیش از هر کشور دیگری از گروه ۷ ارتقا یافته است. اکنون صندوق بین المللی پول می گوید ما در مسیر درستی برای رشد اقتصادی هستیم. با پایبندی به برنامه، تورم را در سال جاری بیش از نصف می کنیم و فشار را بر همه کم می کنیم.»

کاهش فروش خرده فروشی ایالات متحده در ماه مارس؟

تحلیلگران بلک راک در گزارشی در مورد تورم و سیاست پولی ایالات متحده خاطرنشان کردند: «داده های تورم ایالات متحده در این هفته نشان می دهد که تورم اصلی بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است. ما نمی‌بینیم که فدرال‌رزرو آنقدر پیاده‌روی می‌کند تا آن را به 2 درصد برساند. فدرال رزرو به افزایش نرخ ها پایبند است تا تورم را به هدف کاهش دهد، حتی با شروع شکاف های مالی. ما فکر می کنیم که فدرال رزرو در نهایت زمانی که آسیب بیشتر آشکار شود، پیاده روی را متوقف خواهد کرد.

گزارش تورم CPI ایالات متحده در ماه مارس

طبق گزارش صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پولعملکرد اقتصاد بریتانیا در سال 2023 بدترین عملکرد در بین 20 اقتصاد بزرگ (G20) خواهد بود که شامل روسیه نیز می شود که اکنون اثرات تحریم ها را تجربه می کند. لازم به ذکر است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی قبلی تولید ناخالص داخلی بریتانیا را که در سال 2023 کاهش 0.6 درصدی داشت، اصلاح کرد.

را BoC تصمیم خود در مورد نرخ بهره را اواخر امروز اعلام خواهد کرد. اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که هیئت مدیره BoC هزینه های استقراض را متوقف خواهد کرد. انتظار می رود هیئت مدیره پیش بینی های خود را در مورد رشد اقتصادی و تورم مصرف کننده در گزارش سه ماهه سیاست پولی خود به اشتراک بگذارد.

نظرسنجی منتشر شده توسط Mastercard ServicePulse نشان داد که خرده فروشی بدون احتساب خودرو در ماه مارس نسبت به سال قبل 4.7 درصد افزایش یافته است. اقتصاددانان مسترکارت در اظهار نظر در مورد نتایج نظرسنجی می‌گویند: «تعدادی از عوامل بر نحوه خرید مصرف‌کننده امروزی تأثیر می‌گذارند، از جمله تورم، بازار کار، قیمت مواد غذایی و گاز، و مسیر نرخ‌های بهره. اما آنها همچنان در حال خرج کردن هستند – ما شاهد رشد متفاوتی از بخش به بخش هستیم و خریدها عمدتاً به سمت نیازها و تجربیات تغییر می کند.

اقتصاددانان خاطرنشان می‌کنند که ارقام شغلی و رشد تولید ناخالص داخلی قوی‌تر از حد انتظار در چند ماه گذشته بوده‌اند، اگرچه نرخ‌های بهره به بالاترین رکورد چند ساله خود رسیده است. رئیس بانک مرکزی گفت که بانک مرکزی برنامه های افزایش نرخ خود را متوقف خواهد کرد اما بسته به شرایط اقتصادی درها را برای ارزیابی مجدد باز نگه داشته است.

گزارش رشد تولید ناخالص داخلی انگلستان

نظرسنجی منتشر شده توسط بانک فدرال رزرو نیویورک نشان داد که میانگین انتظارات در مورد تورم کل یک سال آینده به میزان 4.7 درصد افزایش می یابد که کمی بیشتر از پیش بینی فوریه است. اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که فدرال رزرو برای ارزیابی و اصلاح سیاست پولی خود، نظرسنجی خاصی را در نظر می گیرد.

تصمیم بانک کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره

اداره آمار ملی (روشن است) داده های مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا را در ماه فوریه منتشر خواهد کرد. تحلیلگران نرخ رشد 0.1 درصدی را در ماه فوریه به صورت ماه به ماه پیش بینی کردند.

روز جمعه، تحلیلگران بازار گزارش خرده فروشی در ماه مارس ایالات متحده را بررسی خواهند کرد. اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که فروش خرده فروشی 3.2 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است، که با 5.4 درصد ثبت شده در فوریه فاصله زیادی دارد.

گزارش تورم CPI ایالات متحده که قرار است امروز منتشر شود می تواند بر ارزش دلار آمریکا در برابر رقبای خود تأثیر بگذارد. تحلیلگران بازار پیشنهاد می‌کنند که تورم کل به 5.3 درصد در سال به سال برسد که 0.7 درصد کمتر از نرخ تورم فوریه است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج