بهترین استراتژی برای فارکس

یکی از مزایای استراتژی موقعیتی این است که چون در بازههای زمانی طولانی انجام میشود، شما زمان کمتری را صرف انجام معاملات میکنید، اما در مقابل به علت بازه زمانی طولانیتر و این که در حجم بالاتری معامله میکنید، ریسک معاملات بیشتر است پس باید دانش بیشتری داشته باشید. حال با توجه به مسئله بالا، اگر تصمیم بگیرید که تعداد زیادی معامله را در بازه زمانی کم انجام دهید و در هر معامله مقدار نسبتا کمی بخرید یا بفروشید، دارید از استراتژی اسکالپ یا اسکالپینگ استفاده میکنید. همانطور که مشخص است استراتژی معاملاتی حملی در بازههای زمانی نسبتا طولانی مانند یک سال یا بیشتر استفاده میشود تا سوددهی مطلوبی داشته باشد. اندیکاتورها بسیار متنوع هستند و برخی از آنها نسبتا ساده و برخی دیگر، پیچیده میباشند. اندیکاتور خاص و پیچیده ای ندارند. در ابتدا باید زمان، تلاش و اشتیاق خود را در این مسیر سرمایه گذاری کنید، تا بتوانید به حد کافی دانش لازم را به دست آورید و تبدیل به یک تاجر حرفه ای و موفق شوید. شما باید اول بازهای که قیمت در آن نوسان میکند را بشناسید.

اگر با این سایت آشنا نیستید مقاله زیر را مطالعه نمایید. برای مثال، اگر 1 دلار در حساب بروکر خود پول دارید، می توانید با استفاده از ویژگی لوریج، با 50 دلار به معامله بپردازید. گزارش های زیادی از سوی برخی تاجران وجود دارد، که به خاطر انتخاب یک بروکر کلاهبردار، سرمایه خود را از دست داده اند و یا موفق به دریافت درآمد های خود از این بروکرهای کلاهبردار نشده اند. اگر تازه کار هستید و می خواهید یک تاجر موفق شوید و در همان مراحل اولیه تمام سرمایه خود را از دست ندهید، هرگز شانس استفاده از اکانت دمو را از دست ندهید.

اسکالپینگ معامله گران زیادی را جذب خود می کند زیرا تریدر ها را در معرض خطر کمتری در نسبت سایر استراتژی ها قرار می دهد و فرصت های معاملاتی بیشتری را ارائه می دهد. این مدرس دوره هایی کامل که برای معامله گران مبتدی و باتجربه مناسب است. User Friendly بودن و درواقع رضایت و راحتی کاربر در استفاده از این کیف پول نرم افزاری جز مهمترین ویژگیهای این کیف پول است. در این راستا استراتژی های بی شماری وجود دارد که می توان از آن ها پیروی کرد، اما راحتی و درک این استراتژی ها امری ضروری است. همواره می توان حتی با سرمایه گذاری های کوچک، به مقادیر زیادی از سود رسید. برخی از تازه کارها و مبتدیان فکر می کنند که با معاملات کوچک نمی توان کسب درآمد کرد، اما کاملا اشتباه می کنند. دوره آموزش بورس یکی از پرطرفدار ترین دورههاست که امروزه با توجه به اوضاع کسب و کارها میتوان گفت بورس بهترین گزینه برای کسب درآمد و سرمایه گذاری است. در این کلاس آموزش فارکس به بررسی بخش های زیر خواهیم پرداخت و در پایان دوره شما در هر یک از زمینه های زیر قدرتمند خواهید بود و حرفی برای گفتن خواهید داشت. موارد زیر برخی از رایجترین استراتژیهای معاملایت فارکس هستند که البته در باقی بازارها نیز قابل استفادهاند.

با استفاده از تحلیل تکنیکال به عنوان مثال شما می توانید سطح حمایت ، مقاومت و شاخص های مبتنی بر قیمت مانند مووینگ اوریج را شناسایی کنید . البته این اصلا بدین معنا نیست که مثلا استراتژی اسکالپ فقط برای مبتدیان است، بلکه حرفهای های فارکس نیز از این استراتژیها استفاده میکنند، اما در کل برای مبتدیان استراتژیهایی که اجازه میدهند با سطح دانش و تجربه کمتر و ریسک پایینتر معامله کرد گزینههای بهتری هستند. فرض کنید در دورهای خاص نرخ بهره بانکی در ارز ین ژاپن (JPY) پایینتر از دلار استرالیا (AUD) باشد، ولی نرخ مبادله این دو (یعنی نرخ AUD/JPY) تغییر چندانی نکند. به علت روزانه بودن معاملات معمولا شما در حجمی پایینتر از استراتژیهای دیگر معامله میکنید تا بتوانید بهتر ریسک را مدیریت کنید. دیگران ممکن است پلتفرمهای معاملاتی پیشرفتهتری با منابع تحلیلی ارائه دهند که میتواند به شما در تصمیم گیری تجاری بهتر و آگاهانهتر کمک کند.

استراتژی ها و تکنیک های فارکس به تاجران در اتخاذ تصمیمات درست کمک می کند، تا تشخیص دهند که چه زمانی برای خرید یا فروش ارزها برای دست یابی به سود مناسب سایت goldmanforex است. به عنوان یک تاجر باید به استراتژی تجاری منتخب خود پایدار باشید، و هیچ گاه آن را به صورت ناگهانی و بر اساس احساسات ترس از یک شکست، و یا حرص برای کسب سود بیشتر، دست خوش تغییر نسازید. به زبان ساده، سطح حمایتی سطحی است که نمیگذارد قیمت از آن پایینتر برود، و سطح مقاومت سطحی است که نمیگذارد قیمت از آن بالاتر برود. در مقابل، اگر روند صعودی حاکم باشد، قیمت به سطح مقاومتی برسد، و سپس روند برعکس و نزولی شود، به بالاترین قیمت (سقف قیمت) که ثبت شده سقف چرخشی یا سقف سوینگ (swing high) میگوییم. تمامی تولیدکنندگان، مصرفکنندگان و تجار کالا با حضور این نهادها، از مزایای مرتبط بر قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار میشوند. در کل نمیتوان گفت که یک استراتژی معاملاتی خاص برای مبتدیان مناسب است و استراتژی دیگری برای حرفهایها، چون در نهایت شما بر اساس میزان فرصت و سرمایه خود ممکن است نیاز داشته باشید استراتژی مشخصی را استفاده کنید و همچنین تمامی استراتژیها دارای عمق هستند، یعنی شما وارد کار میشوید و به مرور زمان بیشتر و بهتر یاد میگیرید که چگونه با استراتژی کار کنید.

اگر در آن نقطه سقف قیمت دست به فروش بزنید (موقعیت فروش باز کنید) تا دارایی را به بالاترین قیمت بفروشید و از طرف دیگر وقتی که ارزشش کاسته میشود، مالک آن نباشید و جلوی زیان را بگیرید، از استراتژی معاملاتی چرخشی بهره جستهاید. اگر هر روز در معاملات شرکت کنید، دست به خرید بزنید و یک یا چند موقعیت باز کنید، و سپس تا پایان ساعات معاملاتی روز آن موقعیتها را ببندید (بفروشید) به صورتی که در طول شب موقعیت بازی نداشته باشید، یک معاملهگر روزانه یا دی تریدر (day trader) هستید. اگر میخواید روی نمودار ببینید بله باید تب قیمت رو بزنید. واضح است که برای استفاده از این استراتژی نیاز دارید که به درستی این نقاط کف و سقف سوینگ یا چرخش را پیشبینی کنید و در این راستا نه تنها باید سطوح حمایتی و مقاومتی کلیدی را بشناسید، بلکه بتوانید مومنتوم قیمت را پیشبینی کنید و حدس بزنید که آیا پس از رسیدن به حد مورد نظر، روند برعکس خواهد شد یا خیر. اما اینکه آیا این مسئله یک مزیت برای آن محسوب می شود یا عیب آن است، کمی سوال بر انگیز است. یکی از سوالاتی که همواره برای افراد سرمایه گذار در حوزه ارز وجود دارد این است که آیا دلار در آمریکا رشد می کند و چه عواملی موجب رشد آن می شوند؟

داشتن استراتژی معاملاتی خوب به شما اجازه میدهد که بازار را تحلیل کنید، با خیالی راحتتر معاملات خود را انجام دهید، و مدیریت ریسک صحیحی داشته باشید. از سوی دیگر، تحلیل فاندامنتال بر اساس سنجیدن اقتصاد، بازار و دیگر عوامل متفاوتی عمل می کند، که ممکن است بر قیمت یک ارز مشخص در هر حالتی تاثیر گذار باشند. بنابراین، شکست ترندلاین صعودی به معنای سیگنال فروش و شکست ترندلاین نزولی به معنای سیگنال خرید است. یعنی اندیکاتور مورد استقاده در استراتژی بعد از صدور سیگنال ریپینت یا اصلاح ندارد و نقطه ی صدورسیگنال را تغییر نمیدهد. در این روش معمولا از ترکیب دو میانگین متحرک برای گرفتن سیگنال استفاده می شود و باید منتظر باشید تا میانگین کوچکتر بتواند میانگین بزرگتر را به سمت بالا یا پایین رد کند. در رابطه با لوریج (اهرم) ها محتاط باشید. نمودار پایین جایگاه هر استراتژی در ساختار کلی و رابطه بین استراتژیهای فارکس را نشان میدهد. در ویدئوی زیر نکاتی را در رابطه با اندیکاتور ها به شما آموزش می دهیم، نکات زیر را به دقت یاد بگیرید و حتما انجام دهید. برای این که بتوان به سادگی استراتژیهای معاملاتی فارکس را با استفاده از معیارهای فوق مقایسه کرد، آنها را در نمودار حبابی زیر نشان دادهایم.

اگر چه مزایای فارکس بسیار زیاد است ولی اندک معایبی نیز دارد. یکی از مهمترین اصطلاحات در تحلیل تکنیکال فارکس واگرایی است. برای این کار منابع خبری و تحلیلی و همچنین دانش شخصی از تحلیل تکنیکال و بنیادی میتوانند برای شما بسیار مفید باشند. برخی ابزارهای بنیادی که برای همگان مناسب هستند میتوانند در انواع استراتژیها کارآمد باشند. استراتژیهای معاملاتی گوناگونی در فارکس وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد و در این مقاله چندین مورد از این استراتژیها را به شما معرفی میکنیم. بنابراین توصیه میکنیم که از صرافیهای جایگزین بایننس استفاده کنید. با این حال، این الگو ها ممکن است توسط اخبار خراب شوند، بنابراین توصیه می شود در هنگام انتشار بیانیه ها و اخبار، معامله انجام ندهید. اما به هر حال اگر شما اکسچنج نامناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید، ممکن است پول و سرمایه ی شما در معرض خطر قرار بگیرد.

با این حال، حتی اگر کیف پول سختافزاری ندارید، میتوانید یک کیف پول کاغذی بسازید. حتی افرادی که سرمایه زیادی برای شروع معامله ندارند هم به بازار فارکس دسترسی دارند. نکته ای که افرادی که باید در این بازار بدانند این است که اگر بتوانند یک استراتژی سودده فارکس در این بازار برای خود به وجود آورند، می توانند از این طریق و در این بازار سود خود را چندین برابر کنند. استراتژی در فارکس شیوه ای سیستمی و اتوماتیک ، که برای خرید یا فروش ارز جهت کسب سود در این بازار مورد استفاده قرار می گیرد. به زبان ساده، شما میتوانید تعیین کنید که وقتی قیمت دارایی یا اصطلاحا موقعیت شما تا حد معینی پایین آمد، پلتفرم به صورت خودکار آن را به فروش برساند تا جلوی زیان بیشتر را بگیرد. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش امن ارزهای دیجیتال چند فاکتور نقشی تعیین کننده خواهند داشت. در نظر داشته باشید که معمولاً نرخ فروش به شما از نرخ خرید از شما گرانتر است و این ویژگی بازار ارز است.

بازار تجارت فارکس و عمل کردن در آن به عنوان یک تاجر می تواند بسیار هیجان انگیز و خطرناک باشد. در فارکس یا هر بازار دیگر، شما میتوانید اندازه معاملات و میزان اهرم را بالاتر یا پایینتر انتخاب کنید. طبیعتا در اسکالپ نیز هر چه اندازه هر موقعیت بزرگتر باشد (مبلغ بیشتری در هر معامله خرید یا فروش شود) سود یا زیان نیز بیشتر خواهد بود. این استراتژی هج نام داره و به صورت کامل توسط خودم سفارشی سازی شده که بتونه سود آور بشه. این استراتژی یه اندیکاتور داره که خیلی قدرتمند هستش و نقاط ورود رو خیلی خوب نمایش میده. 2. میزان تکرار فرصتهای معاملاتی: این که فرصتهای معاملاتی در چه بازههای زمانی رخ میدهند و مثلا یک استراتژی در هر روز چندین فرصت معاملاتی دارد ولی استراتژی دیگر ممکن است در هر ماه یک یا دو فرصت معاملاتی خوب داشته باشد.

این کشور دارای 9 استان بریمی، داخلیه، ظاهره، مسقط، مسندم، شرقیه، باطنه، استراتژی خرید و فروش پله ای در بازار بورس وسطی و ظفار است. یک سرمایهگذار میتواند از تفاوت بین دو نرخ سود در دو نماد متفاوت، با خرید ارز با نرخ سود بالاتر و فروش ارز دارای نرخ سود پایینتر سود ببرد. سپس با دلار استرالیا روی چیزی که بر اساس نرخ بهره بانکی سود میدهد (مثلا اوراق قرضه استرالیا) سرمایهگذاری میکنید. اصلا ایرادی ندارد که در اول کار با استراتژی که یادگیری و کار با آن سادهتر است (مثلا استراتژی اسکالپ یا استراتژی پرایس اکشن) شروع کنید و سپس زمانی که دانش خود را بیشتر کردید، از استراتژیهای پیشرفتهتر مانند معاملات حملی یا کری تریدینگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در کل هر چه استراتژی شما سادهتر باشد و اجزای کمتری داشته باشد، کار با آن برایتان راحتتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که منطقی بودن و عمل گرا بودن است که می تواند شما را به سمت یک تجارت موفق راهنمایی کند، حتی اگر در برخی مواقع باعث شکست شما شود. همچنین پیش از معاملات خود از راهنمایی های ما بهره مند شوید. زیرا تریدر ها غالباً به خاطر به دست آوردن سود بیشتر، وارد استراتژیهای معاملات کوتاه مدت میشوند و میتوانند حق کمیسیون بزرگی را از آن خود کنند.

در معاملات حملی، شما دو ارز را از نظر نرخ بهره بانکی در آن کشور با یکدیگر مقایسه میکنید. پوند انگلیس قدیمیترین ارز در بازر فارکس است که قدمت آن به قرن هشتم باز میگردد و امروزه در حال استفاده است. با این حال، برای معامله سودآور، مهم است که قبل از وارد شدن به یک موقعیت، جهت و قدرت یک روند را تعیین کنید. در این نوع استراتژی، تنها از یک اندیکاتور، به نام ATR (میانگین بازه درست) استفاده شده است که به مدت 15 روز برای یک چارت روزانه تعیین می شود. درست است که با استفاده از لوریج سود شما در معاملات می تواند بسیار بیشتر شود، اما نمی توانید این حقیقت را انکار کنید که می تواند ضرر شما در معاملات ناموفق را نیز بسیار افزایش می دهد، و ممکن است شما را متحمل ضرری بسیار بزرگ نماید. یادگیری این دو روش تحلیل اصلی، شما را در مسیر درست پیش بینی تغییرات قیمت قرار می دهد، و به شما این توانایی را ارائه می دارد که بتوانید تصمیم بگیرید چه زمانی برای فروش و چه زمانی برای خرید در بازار فارکس مناسب است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج