بهترین دستیار شما نوسانگر Chaikin است. – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 9 مارس 2023

ضربدر خط صفر زیر صفر نشان دهنده توزیع یک جفت ارز است. مقدار کمتر از -10 یک سیگنال کوتاه/فروش است. مقادیر زیر 20- نشان دهنده یک بازار با روند نزولی قوی است.

نوسانگر Chaikin یا نوسانگر انباشت حجم شامل تفاوت بین دو میانگین متحرک نمایی (معمولاً 3 و 10 روزه) شاخص خط توزیع تجمعی است و برای تأیید حرکت قیمت یا واگرایی در حرکت قیمت استفاده می شود. نوسانگر Chaikin دقیق تر از نشانگر On Balance Volume است.

  • On Balance Volume: اگر بسته مثبت باشد، کل حجم روز را اضافه می کند، حتی اگر سهام فقط یک پنی بالاتر بسته شود یا اگر سهام کمتر بسته شود، کل حجم آن روز را کم می کند.
  • نوسانگر Chaikin: عواملی در قیمت بسته شدن در رابطه با اوج، پایین و میانگین قیمت است و نسبت حجم مناسبی را که باید به روز نسبت داده شود را تعیین می کند.

2. مثال عملی

با این حال، اگر قیمت به طور مداوم در زیر نقطه میانی نوار با افزایش حجم بسته شود، شاخص منفی خواهد بود.

نشانگر جریان پول را می توان برای تأیید شکست خط روند یا سطح حمایت/مقاومت می شکند. اگر قیمت به سمت بالا بشکند خط روند، معامله گران فارکس باید منتظر سیگنال تایید از مقادیر اندیکاتور زیر 10 باشند.

شکست خط روند با نشانگر جریان پول Chaikin

اگر قیمت به طور مداوم بالای نقطه میانی نوار با افزایش حجم بسته شود، این شاخص مثبت خواهد بود.

واگرایی بین شاخص جریان پول و قیمت اغلب نشانه معکوس شدن معلق در جهت بازار است. با این حال، مانند همه واگرایی ها، بهتر است قبل از معامله واگرایی منتظر سیگنال های تأیید باشید. سیگنال واگرایی صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به پایین‌تر برسد در حالی که شاخص جریان پول Chaikin به پایین‌تر برسد. سیگنال واگرایی نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به بالاترین حد خود برسد در حالی که شاخص جریان پول Chaikin به بالاترین حد پایین‌تر برسد.

کراس اوور بالای صفر به معنای تجمع یک جفت ارز است. مقدار بالای 10 یک سیگنال خرید/خرید است. مقادیر بالای 20+ نشانگر یک بازار با روند صعودی قوی است.

خرید سیگنال

1. نظریه – نحوه استفاده از شاخص

تجارت واگرایی

Chaikin Oscillator یک نشانگر فنی مفید مبتنی بر حجم است که به تأیید عملکرد قیمت فعلی یا پیش‌بینی معکوس‌های قیمت در آینده کمک می‌کند. سایر اندیکاتورهای فنی مشابه نوسانگر Chaikin On Balance است نشانگر میزان صدا

بیشتر بدانید شاخص های فنی و سایر موضوعات مرتبط با تجارت با عضویت در کانال ما


منبع: https://www.mql5.com/en/blogs/post/752086فروش سیگنال

هدف اصلی نوسانگر Chaikin تایید روند قیمت و هشدار در مورد برگشت قیمت قریب الوقوع است. نمودار زیر Nasdaq 100 ETF QQQQ این سیگنال های تایید و سیگنال های واگرایی را نشان می دهد:

Nasdaq 100 ETF QQQQ اوج های بالاتری را ایجاد کرد که معمولاً یک علامت صعودی است. با این حال، نوسانگر Chaikin نتوانست پیشرفت QQQQ را به سمت بالاتر منعکس کند و در نهایت به پایین ترین سطح خود رسید. این واگرایی نزولی از برگشت قیمت قریب الوقوع هشدار داد.

بالا #2 تا #3 بالا

بالا شماره 1 تا بالا شماره 2

QQQQ به میزان قابل توجهی پایین تر است. نوسانگر Chaikin روند نزولی QQQQ را با ایجاد یک بالاترین پایین تر نیز تأیید کرد.

پایین #1 تا پایین #2

اگر قیمت خط روند نزولی را بشکند، معامله گران فارکس باید منتظر سیگنال تایید از مقادیر اندیکاتور بالای 10 باشند.

توسعه یافته توسط Marc Chaikin

این یک شاخص نوسانگر است، انباشت/توزیع پولی را که به داخل و خارج از یک جفت ارز جریان می‌یابد، اندازه‌گیری می‌کند. این اندیکاتور بر اساس این واقعیت است که هر چه قیمت بسته شدن به بالاترین قیمت نزدیکتر باشد، انباشت جفت ارز بیشتر می شود. همچنین هر چه قیمت بسته شدن به پایین ترین قیمت نزدیکتر باشد، توزیع جفت ارز بیشتر می شود.

Nasdaq 100 به پایین‌ترین حد قابل توجهی رسید، با این حال نوسانگر Chaikin به پایین‌ترین حد خود رسید. این واگرایی صعودی نشان داد که روند نزولی قبلی ممکن است پایان یافته باشد.

تحلیل فنی نوسانگر چایکین

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج