تاثیر اخبار بازار کالا بر معاملات، احساسات سرمایه گذاری

گزارش USDA در مورد قهوه، تولید در برزیل، ویتنام، کلمبیا، اندونزی و سایر تولیدکنندگان جهان را پوشش می دهد. در این گزارش حقایق جالبی در مورد قهوه وجود دارد، آیا می‌دانستید که اتحادیه اروپا 40 درصد از واردات قهوه جهان، عمدتا از برزیل را به خود اختصاص داده است؟ برزیل همچنین یکی از تامین کنندگان اصلی دومین واردکننده بزرگ قهوه – ایالات متحده آمریکا است. از آنجا، چندان دور نیست که اگر اتفاقی غیرعادی بیفتد، اطلاعاتی که در گزارش قهوه گنجانده شده است، تأثیر موجی بر قیمت سهام در بخش خرده‌فروشی قهوه و اوقات فراغت داشته باشد.

ما یک تحلیل علیت انجام دادیم که نشان می دهد اخبار مربوط به قیمت طلا به طور قابل توجهی بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. آنکور سینها و تانمای خندایت. مطالعه: “تأثیر اخبار بر بازار کالا: مجموعه داده ها و نتایج”.

پیروی از منابع خبری کالاهای صندوق بین‌المللی پول (IMF) می‌تواند به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کالا کمک کند تا تغییرات قیمت‌ها را برای قیمت‌های بین‌المللی کالا و سطوح واردات/صادرات از چوب گرفته تا چای دنبال کنند. پورتال اطلاعات کالای صندوق بین المللی پول 68 قیمت کالا را از چهار طبقه کالا دنبال می کند: انرژی، کشاورزی، کودها و فلزات.

غذای آماده مقاله

به گفته محققان کمی آنکور سینها و تانمای خندیت، پاسخ این است که بله، یک ارتباط علی بین اخبار و قیمت یک کالای اصلی – طلا – وجود دارد. مطالعه آنها در سال 2020 منتشر شد و بیش از 1000 عنوان اخبار طلا را از منابع معتبر و معتبر بررسی کرد.

این روندها نشان‌دهنده پذیرش یا رد قیمت‌های دارایی توسط خریداران و فروشندگان است و ما می‌توانیم الگوهایی را در سایر کالاها ببینیم که اغلب می‌تواند به گزارش‌های تاثیرگذار ردیابی شود. به عنوان مثال، گزارش هفتگی کالای نیو ساوت ولز استرالیا، که جهت گیری قیمت گندم، جو، سورگوم، شکر، پنبه، دانه های روغنی و نخود را خلاصه می کند. این گزارش از منابعی مانند USDA و Grain Central گردآوری شده است. این گزارش علاوه بر نمای کلی از قیمت‌ها، تصویری از آب و هوا را نیز در بر می‌گیرد، زیرا بر تولیدات کشاورزی تأثیر مستقیم دارد.

قهوه و سایر کالاها

از همان ابتدا، آیا واقعاً ارتباط مستقیمی بین قیمت کالاها و اخبار وجود دارد؟ چه مدرکی وجود دارد که فعالان بازار با خرید و فروش دارایی به اخبار واکنش نشان می دهند؟ شاید انجام مشاهدات شهودی یا تجربه کردن کافی نباشد. به هر حال، حواس می تواند گاهی اوقات ارتباطات اشتباه ایجاد کند و حتی با تجربه ترین سرمایه گذار ممکن است یک فرض اثبات نشده داشته باشد.

رابطه علّی بین اخبار و قیمت کالاها

عناوین اخبار عمدتاً به «افزایش قیمت»، «ثبات قیمت»، «کاهش قیمت»، «اخبار قیمت‌های آینده»، «اخبار عمومی» و «مقایسه دارایی» و غیره دسته‌بندی می‌شوند. این تحقیق به این نتیجه رسید که سرفصل ها بر رفتار خرید و فروش سرمایه گذاران طلا حتی 24 ساعت بعد تأثیر گذاشته است.

تماشای روند

در جستجوی مداوم برای ارزش، معامله گران و سرمایه گذاران بهتر است از اخبار اقتصاد کلان از بخش کالاها مطلع باشند. در مورد عملکرد کالاها در مطبوعات جهانی مطالب زیادی نوشته شده است و ارزش بررسی این را دارد که چگونه گزارش های خبری می توانند بازارها را به حرکت درآورند و احساسات را تحت تأثیر قرار دهند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در مثال قیمت‌های نقدی طلا، احساسات بازار از روندها پیروی می‌کند و – همانطور که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای آگاه و پیچیده‌تر می‌شوند – این روندها احتمالاً بر اساس مبانی عرضه و تقاضا بیشتر و بیشتر می‌شوند.

شاید مفیدترین اطلاعات در معیارها درک محدوده معمول قیمت ها برای هر کالا باشد. به این ترتیب، هنگامی که یک قیمت افزایش می یابد یا کاهش می یابد، متوجه خواهید شد که این یک حرکت غیرمنتظره است و به دنبال دلیل آن باشید. همانطور که ما به طور غریزی می دانیم که وقتی برای یک فنجان قهوه پول زیادی می پردازیم، غریزه این است که کمی تحقیق کنیم و دلایل تغییرات قیمت را بررسی کنیم.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/impact-of-commodity-market-news-on-sentiment

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) گزارش هایی را در مورد طیف گسترده ای از کالاها، از پنبه و قهوه گرفته تا گوشت و سیب زمینی منتشر می کند. این نظرسنجی ها بینش هایی را در مورد عرضه و تقاضای بین المللی و همچنین پیش بینی قیمت ها در این بازارهای مهم کالا ارائه می دهد.

این واقعیت که قیمت کالاهایی مانند طلا تحت تأثیر گزارش های خبری است را می توان در روند بازار مشاهده کرد. در یک مثال شدید، در 23 ژوئن 2016، قیمت لحظه ای طلا افزایش یافت که نشان دهنده عدم اطمینان قابل توجه در بازارهای مالی است. این روز رفراندوم برگزیت بود که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با انتقال منابع به دارایی‌های مرتبط با طلا به عدم قطعیت واکنش نشان دادند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج