تبلیغ در گوگل (گوگل ادز) چیست؟

حداقل هفته ای یکبار این محدوده را بررسی کنید تا ببینید واحدهای تبلیغاتی شما چگونه گوگل ادز در ایران عمل می کنند. برای مثال میتوانید انتخاب کنید که فقط بانوانی که بین 30 تا 50 سال سن دارند میتوانند آگهی تبلیغاتی شما را مشاهده کنند. شما میتوانید تعیین کنید که آگهی تبلیغاتی شما برای این افراد نمایش داده شود. تبلیغات در گوگل بر اساس قیمت پیشنهادی شما (Bid) و همچنین کیفیت تبلیغتان (Quality Score) نمایش داده میشوند. چرا که برخی از افراد به دنبال یک موضوع یا مطلب خاصی هستند و در گوگل آن را جستجو میکنند. هر چه تعداد بازدیدکنندگان وبسایت یا وبلاگ شما بیشتر باشد، افراد بیشتری روی تبلیغات شما کلیک خواهند کرد و درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. یعنی برای هر تبلیغ گوگل افراد خاصی میتوانند آن را مشاهده کنند. سلیقه و علایق افراد نیز یکی از عواملی هست که باید در هنگام مشخص کردن مخاطبان آگهی به آن دقت کرد. با توجه به دیگر روشهای بازاریابی دیجیتالی و همچنین استراتژیهایی نظیر سئو (Search Engine Optimization) میتوان به سرعت نتایج استفاده از تبلیغات در گوگل را مشاهده کرد و از مزایای زیاد آن بهرهمند شد. در صباویژن میتوان تبلیغات مختلفی را جمله تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، کمپینهای بنر ویدیویی، تعاملی و پویا منتشر کرد و آنها را بر اساس موضوع وبسایت، زمان، موقعیت مکانی و رتبه سایتها هدفگذاری کرد.

در ژوئن سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که یک برنامه جدید به نام Backup و Sync میتواند جایگزین برنامههای دسکتاپ مجزا گوگلدرایو و گوگل فتو شود و یک برنامه یکپارچه را در سیستم عاملهای دسکتاپ ایجاد کند. 2. استفاده از خدمات آژانسهای تبلیغاتی که حسابهای بانکی معتبر در خارج از کشور دارند. سپس قیمت پیشنهادی را برای هر کلیک کاربران مشخص کنید و مبلغی را به عنوان بودجه برای استفاده از گوگل ادز در نظر بگیرید. طبقه فرهنگی هر کسب و کار در گران یا رزانتر در آمدن تبلیغات گوگل تاثیر گذار است . این ابزار ذخیرهسازی گوگل در همه کشورهایی که گوگل درایو در دسترس باشد، در دسترس است.

کاربران Chromebook میتوانند ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیرهسازی گوگل درایو را به مدت ۲ سال بهطور رایگان دریافت کنند البته تا زمانی که این تبلیغ در مدت ۱۸۰ روز پس از خرید اولیه دستگاه Chromebook فعال شود. تعداد نامحدود عکس با حداکثر ۱۶ مگاپیکسل و فیلم با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p با استفاده از تنظیمات «کیفیت عالی» در گوگل فتو بهصورت رایگان ذخیره میشوند. گوگل به هر کاربر ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره رایگان میدهد، هرچند که پروندههای گوگل وان، گوگل داک، گوگل شیت و گوگل اسلایدر فضای زیادی را نخواهند گرفت. در ضمن دقت کنید که هر عبارتی را در یک سطر بنویسید. زمانی که کاربران پیش از کلیک روی تبلیغات اطلاعات بیشتری از محصولات شما میبینند، با هدف مشخصی روی تبلیغات کلیک میکنند و در نتیجه، هزینههای تبلیغات کلیکی شما مقرونبهصرفهتر خواهد بود.

هدف از این نوع کمپین، بیشتر برندینگ و معرفی محصولات و خدمات جدید است. جلوگیری از کلیکهای فیک و تقلبهایی که رقبا میکنند تا هزینه تبلیغ شما بیشتر شود و… ایجاد گروه های تبلیغاتی مؤثر و هدفمند می تواند به شما در بازاریابی بیشتر و بهتر و همچنین هزینه های پایین تر کمک کند. هرچه ساختار کلی وبسایت کسب و کار شما اصولیتر و استانداردتر انجام شده باشد به همان میزان در نتایج گوگل در رتبه بهتری نمایش داده میشود. با توجه به جنسیت افراد میتوانید مشخص کنید که چه تبلیغاتی برای چه رده سنی مناسب است تا به آنها نشان داده شود. چرا که این فرایند باعث مشخص کردن جایگاه صفحه وبسایت کسب وکار شما در این رتبه بندی میشود. در سپتامبر سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که برنامه دسکتاپ گوگلدرایو را در مارس ۲۰۱۸ قطع و پشتیبانی را در دسامبر ۲۰۱۷ پایان میدهد. در اکتبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از نسخههای نرمافزار رایانه را که قدیمیتر از ۱ سال است، کاهش میدهد. همه تبلیغاتی را که در تلفن همراه منتشر میشود پیش نمایش کنید تا مطمئن شوید که کار میکنند.

و با استناد به خط مشی بروزرسانی برنامه تلفن همراه گوگل، که میگوید: «برای دستگاههای اندروید، ما بروزرسانیهای فعلی و ۲ مورد قبلی را ارائه میدهیم.» مطابق این خط مشی، برنامه برای دستگاههای دارای نسخههای قدیمیتر اندرویدی کار میکند، اما هرگونه بروزرسانی برنامه بر اساس بهترین تلاش ارائه میشود. این سرویس شامل افزودههای گوگل داکس، گوگل شیت و گوگل اسلاید به همراه سری برنامههای اداری است که به کاربر توانایی ویرایش انواع فایلهای سرور (های ابری) گوگل را، از جمله اسناد کتبی، صفحهگستردهها، اسلایدها، نقاشیها و غیره میدهد. کاربران هماکنون میتوانند فایلهای حجیمی که در گوگل درایو دارند را در چندین پرونده با ساختار نامگذاری بهبود یافته بارگیری کنند. همچنین برخی از کارهای متداول، مانند کلیک کردن فقط یکبار بر روی یک پرونده برای مشاهده فعالیتهای اخیر یا به اشتراک گذاری پرونده، ساده شدهاست و قابلیت کشیدن و رها کردن را نیز به آن اضافه شده تا کاربران بتوانند به سادگی فایلهای انتخاب شده را به پوشهها بکشند، و بتوانند سازماندهی بهتری داشته باشند. عملکرد اصلی آن این است که کاربر بتواند پوشههای خاصی را تنظیم کند تا مرتباً بر روی درایو حساب Google خود همگام شود. تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مربوط به مشاغل خود را شناسایی می کنند – و جستجوگرها احتمالاً هنگام تلاش برای یافتن چیزی از آنها استفاده می کنند و برای آنها پیشنهاداتی ارائه می دهند و میگویند هر بار که کاربر گوگل روی تبلیغ خود کلیک می کند مبلغی را برای پرداخت آن میپردازند.

این ابزارها به آنها اجازه میدهد تا با تحلیل و بررسی موارد و نکاتی نظیر میانگین هزینهها در هر کلیک کردن، موقعیت آگهی و… در واقع تبلیغات در گوگل موجب میشود تا در کمترین زمان و تنها با بهینهسازی وبسایت جایگاه اول را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید. به طور کلی بهینهسازی وب سایت و یا سئو کردن وبسایت یک معیار مهم به شمار میرود. تبلیغات در گوگل ادز نیز یکیاز هدفمندترین تبلیغات به شمار میرود که اگر به روش درست و صحیح انجام شود باعث دیده شدن کسب و کار شما میشود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات در شبکه اینترنتی یکی از فاکتورهای مؤثر و مهم به شمار میآید. برای تبلیغات در Google Ads از کجا شروع کنم؟

اما برای اینکه هیچ وقت مشمول جریمه های گوگل نشوید، در قرار دادن تبلیغات در این قسمت از صفحه تان، زیاده روی نکنید. اینکه تبلیغ شما برای چه رده سنی مناسب است و بازخورد بهتری میگیرد یک نکته مهم و تاثیرگذار محسوب میشود. همچنین باید به به رده سنی مخاطبان نیز اهمیت دهید. 2. برای استفاده از سایت گوگل ادوردز نیاز به روشن کردن فیلترشکن دارید، چون به دلیل تحریم های موجود امکان استفاده از این سایت با آی پی داخلی وجود ندارد. طبق شکل، تبلیغکنندهی شماره 1، با پیشنهاد فقط 2 دلار که نسبت به بقیه هم کمتر است، چون امتیاز کیفیت 10 را کسب کرده است، در رتبهی اول قرار میگیرد.

برای آماده شدن جهت تبلیغات آنلاین در پلتفرمی مثل گوگل در ابتدا میبایست کلمات کلیدی که متناسب با کسب و کار شما هستند را بشناسید و فهرستی از آنها را تهیه کنید. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. گوگل ادز پلتفرمی است که با دسترسی به آن امکان ایجاد کمپین تبلیغاتی روی تمام رسانههای همکار و شبکهی نمایش گوگل را خواهید داشت. بنابراین یکی از شیوههای مناسب برای دیدهشدن کسبوکار و وبسایتها است که تاثیر زیادی روی سئوی سایت خواهد داشت. گوگل بهعنوان یکی از موتورهای بسیار محبوب جستجوی در دنیا شناخته میشود. میلیون ها کسب وکار بزرگ و کوچک در سراسر دنیا روزانه از تبلیغات گوگل استفاده می کنند، چون از مزایای آن به خوبی آگاهند.

دقت کنید که کارتهای prepaid که مثل کارت هدیه هستند منجر به suspend شدن حساب گوگل ادز شما میشوند چون به هیچ حساب بانکی متصل نیستند. پوشهها و پروندههای همگام شده در برابر سهمیه مشترک بین Gmail , Google Photos و Google Drive حساب میشوند. در هر صفحه نتایج یا SERP، گوگل حداکثر ۸ وبسایت را تبلیغ میکند، ۴ وبسایت در ابتدای صفحه و قبل از نتایج ارگانیک و ۴ وبسایت در انتهای صفحه. هر دستگاهی فقط یک بار میتوان از این قابلیت استفاده کند. با استفاده از افزونههای گوگل ادز میتوان فضای بیشتری را در صفحهٔ نتایج اشغال کرد و مسیر سفر مشتری را کوتاهتر کرد.

همانطور که اشاره شد یکی از بهترین نتایجی که در رابطه با تبلیغ در گوگل ادز میتوان به دست آورد این است که نتیجه حاصل از این تبلیغات به سرعت در جایگاه اول گوگل نشان داده شود. شما بازاریابان عزیز در صورتی که قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند با استفاده از گوگل ادوردز داشته باشید، هم برای شارژ کمپین خود و هم مدیریت آن، میتوانید با شمارهی ۴۵۱۹۵۰۰۰ برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید. گوگل درایو سیستمی برای به اشتراک گذاری فایلها در اختیار دارد که بهطور پیش فرض ایجاد کننده آن فایل، مالک آن است.

مالک میتواند دید عمومی پرونده یا پوشه را تنظیم کند. با استفاده از این روش می توان دریافت که تبلیغات گوگل انجام شده تا چه اندازه توانسته نیازهای مخاطب را برآورده کند. در برخی موارد شرکت ها دسترسی کامل را به عنوان یک ویژگی جداگانه به حساب آورده و از شما هزینه های اضافی دریافت می کنند که این کار غیرقانونی است. در باکس زیرین شما میتوانید کلمات کلیدی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند را در این بخش به ۳ حالت Broad match، Phrase match، Exact match وارد نمایید. قرار دهید و برای مشخص کردن نگاتیو کیورد Phrase Match آن را داخل کوتیشن مانند “keyword” قرار دهید. در غیر این صورت، نگاتیو کیورد شما Broad Match محسوب میشود. از دیگر مزایای تبلیغات در گوگل این است که شما این امکان را دارید روز و ساعات نمایش تبلیغ خود را تعیین نمایید. اغلب کسانی که در یک منطقه خاص جغرافیایی هستند تبلیغات در گوگل مخصوص به همان منطقه جغرافیایی را مشاهده میکنند. در کشورهای دیگر، هزینههای متوسط برای Google Ads اغلب بسیار کمتر است. در ژوئیه سال ۲۰۱۷، گوگل نرمافزار جدید بارگیری خود به نام Backup و Sync را اعلام کرد.

چون به حال گوگل ادروردز یک روش تبلیغاتی است که نمی توان گفت که همیشه می توان استفاده کرد. در حال حاضر تبلیغات گوگل به صورت ارزی و با واحد پول هایی چون دلار، درهم و لیر صورت می گیرد. اگر بدنبال حذف پاپ آپ در اندروید بوده و جزو کاربرانی هستید که ساعات زیادی از زمان خودرا در گوشی سپری میکنید پیشنهاد میشود با استفاده از آموزش زیر که برای شما قرار گرفته است پاپ اپ های مزاحم در سایت های مختلف را مسدود سازی کنید که اینکار نه تنها سبب تمرکز شما روی کاری که در حال انجامش هستید خواهد شد بلکه میتواند از مصرف اینترنتی بی رویه نیز جلوگیری نماید. اگر کمپینهای بزرگی را مدیریت میکنید و شما یا همکارتان مهارت اسکریپت نویسی دارید، حتما از این مهارت استفاده کنید تا تغییرات گسترده در اکانت خود را با صرفه جویی خیلی زیاد در وقت، انجام دهید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج