تجارت پالادیوم در سال 2023: چالش های جدید برای معامله گران

بزرگترین ذخایر پالادیوم در روسیه، آفریقای جنوبی، زیمبابوه و ایالت مونتانا در ایالات متحده یافت می شود. مستقر در روسیه نورنیکل بیشتر پالادیوم جهان را تولید می کند. بیش از 50 درصد از کل پالادیوم استخراج شده در یک سال به مبدل های کاتالیزوری تبدیل می شود.

تجارت پالادیوم: نوسانات قیمت

فوریه می تواند سومین ماه متوالی باشد که قیمت پالادیوم کاهش می یابد زیرا تا 23 فوریه تقریباً 8 درصد از ارزش خود را از دست داده است. لازم به ذکر است که در 14 فوریه قیمت پالادیوم به 1468.94 دلار رسید که پایین ترین سطح ثبت شده از آگوست 2019 است.

نورنیکل تولید پالادیوم کمتری را در سال 2023 پیش بینی می کند

ممکن است از خود بپرسید که آیا تجارت پالادیوم ارزش این مشکل را دارد یا ریسک دارد. معاملات ابزارهای مالی مستلزم ریسک است. تجارت پالادیوم نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد. حرکات سریع بازار بر خلاف پیش‌بینی‌های شما یا ارزیابی نادرست بازار از طرف شما می‌تواند منجر به از دست دادن وجوهی شود که به سختی به دست آورده‌اید. از دست دادن پول می تواند برنامه های مالی شما را به خطر بیندازد.

در این وبلاگ، اطلاعاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که می تواند دانش شما را در مورد پالادیوم افزایش دهد.

اصول پالادیوم

پالادیوم یک فلز سفید نقره ای است که متعلق به خانواده فلزات گروه پلاتین (PGMs) است. انعطاف پذیر است و به راحتی کار می کند. کاربرد اصلی پالادیوم در مبدل های کاتالیزوری خودرو است که به تبدیل مونوکسید کربن به آب و دی اکسید کربن کمک می کند. این فلز همچنین در جواهرات، تماس های الکتریکی و غیره استفاده می شود.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

کارگزاران با ارائه ابزارهای مدیریت ریسک از معامله گران حمایت می کنند تا به آنها کمک کند تا در صورت رکود زیان خود را کاهش دهند. به عنوان مثال، دستورات توقف/زیان یا حداکثر برداشت به شما کمک می‌کند تا مدیریت ریسک شخصی خود را بهبود ببخشید و در عین حال استراتژی‌هایی بسازید که می‌تواند شما را به اهداف مالی نزدیک‌تر کند. تجارت پالادیوم یا هر ابزار دیگری نه تنها به دانش و الهام نیاز دارد، بلکه به آماده سازی جامع نیز نیاز دارد.

تجارت پالادیوم ممکن است به اندازه تجارت طلا یا نقره محبوب نباشد. با این حال، پالادیوم یک فلز مهم است که به تولید بسیاری از محصولاتی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم کمک می کند. تعداد زیادی از برنامه ها و عرضه محدود پالادیوم توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند.

تحلیلگران نورنیکل در اظهار نظر در مورد ارقام تولید سال 2022 خاطرنشان کردند که “ما تولید تمام فلزات کلیدی را افزایش دادیم: تولید مس و پلاتین مطابق با دستورالعمل بود، در حالی که تولید نیکل و پالادیوم از آن بهتر بود.” این گزارش اصلاح شده منتشر شده توسط این شرکت (10 فوریه) پیشنهاد می کند که “ما انتظار داریم که توازن تولید/مصرف پالادیوم در سال جاری به 0.3 موز کسری کاهش یابد.”

خودروهای برقی بر تقاضای پالادیوم فشار وارد می کنند

پالادیوم (Pd) در سال 1802 توسط ویلیام هاید ولاستون، شیمیدان انگلیسی که به دنبال تجزیه و تحلیل نمونه های سنگ پلاتین به دست آمده از آمریکای جنوبی بود، کشف شد. ولاستون این فلز را به افتخار سیارک 2 پالاس که دو ماه قبل (مارس 1802) کشف شده بود، نامگذاری کرد.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/palladium-challenges-in-2023

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – پالادیوم (100 اونس) در مقابل نمودار روزانه USD گرفته شده در 2 فوریه3 2023. محدوده تاریخ: 25 اکتبر 2022 – فوریهرای 23 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

چگونه می توانید مطمئن شوید که تجارت پالادیوم یا هر ابزار دیگری اهداف شما را به خطر نمی اندازد؟ پاسخ می تواند ترکیبی از آموزش و استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک در اختیار شما باشد. تماشای یک وبینار که توسط کارشناسان تجارت برگزار می‌شود یا خواندن وبلاگ‌های مفصل مرتبط با تکنیک‌های معاملاتی یا حتی نکاتی در مورد چگونگی ایجاد استراتژی می‌تواند به شما کمک کند تاجری شوید که دوست دارید باشید. فیلتر کردن اطلاعات ضروری است.

در 10 فوریه، نورنیکل اعلام کرد که انتظار دارد تولید پالادیوم خود در سال 2023 به دلیل بازسازی برنامه ریزی شده در کارخانه متالورژی نادژدا کاهش یابد. در گزارش رویترز آمده است که تولید پالادیوم این شرکت احتمالاً 8 تا 14 درصد نسبت به سال 2022 در محدوده 2407 تا 2562 کوز کاهش خواهد یافت. تولید پالادیوم نورنیکل در سال 2022 به طور سالانه 7 درصد افزایش یافت.

اقتصاددانان Commerzbank پیشنهاد می‌کنند که تقاضا برای پالادیوم می‌تواند کاهش یابد زیرا «پالادیوم به طور فزاینده‌ای با پلاتین جایگزین می‌شود و تعداد خودروهای الکتریکی در حال افزایش است و احتمالاً پالادیوم کمتری برای تولید خودروهای جدید مورد نیاز است».

سه ماه گذشته نداشته اند برای قیمت پالادیوم مطلوب بوده است. در دسامبر 2022، پالادیوم قیمت دکترمخالف 3 درصد در حالی که ژانویه بود بدتر، از دست دادن حتی بیشتر گرمound (-9%).

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

در پایان جولای 2022، قیمت پالادیوم به 2021 دلار در هر اونس رسید که تقریباً 300 دلار گرانتر از طلا در آن زمان بود. افزایش قیمت این فلز در سال 2022 برخی از خودروسازان را مجبور کرد آن را با پلاتین ارزان‌تر جایگزین کنند.

این بررسی فلزات گرانبها 2023 انجمن بازار شمش لندن (LBMA). خاطرنشان می کند: طبق گفته تحلیلگران، قیمت پالادیوم در سال جاری کاهش می یابد، با میانگین قیمت 1809.8 دلار برای سال 2023 پیش بینی می شود که در مقایسه با میانگین قیمت واقعی در سال 2022 کاهشی نه چندان چشمگیر 14.3 درصدی دارد.

تجارت پالادیوم و مدیریت ریسک

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – پالادیوم (100 اونس) در مقابل نمودار ماهانه USD گرفته شده در 23 فوریهrd 2023. خیابان فوریه 2018 – 23 فوریهrd 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج