تفاوت بین مناطق رویداد قیمت و سطوح پشتیبانی و مقاومت » یادگیری تجارت در بازار

در اینجا نحوه تمایز این دو وجود دارد…

در حالی که قبلاً مقاله ای در مورد مناطق رویداد نوشته ام، با عنوان بازار هرگز فراموش نمی کند، می خواهم دقیقاً تکرار کنم که این مناطق مهم در نمودار چیست؟

ابزارهای مختلفی در جعبه ابزار معامله‌گران قیمت وجود دارد و ابزارهایی که من در دوره‌های معاملاتی حرفه‌ای خود آموزش می‌دهم (بدیهی است) مهمترین آنها هستند. مناطق رویداد قیمت و همچنین سطوح حمایت و مقاومت استاندارد به اندازه یادگیری سیگنال‌ها و الگوهای اقدام قیمت فردی مهم هستند. مناطق رویداد و سطوح حمایت و مقاومت نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا زمینه نمودار کلی و پویایی بازار را که یک تجارت خاص در آن شکل گرفته است، درک کنید. این فعل و انفعال بین سیگنال/ورودی واقعی تجاری و شرایط کلی بازار است که در آن شکل می‌گیرد، که یک فرصت معاملاتی با احتمال بالا را تشکیل می‌دهد. نه فقط “اوه، یک نوار پین وجود دارد، من آن را معامله خواهم کرد”.

تفاوت بین یک منطقه رویداد و سطح حمایت و مقاومت استاندارد یا ناحیه می تواند کاملاً ظریف به نظر برسد، اما یک تمایز وجود دارد.

منطقه رویداد اغلب یک منطقه حمایت / مقاومت مهمتر است این فشارسنج حتی بهتری برای ریسک تجاری است نسبت به سطح استاندارد اگر بازاری از منطقه رویداد عبور کند، می‌دانید که ایده تجارت شما کار نمی‌کند و احساسات بازار به شدت در حال تغییر است.

در مثال منطقه رویداد بعدی، ما به نمودار روزانه S&P 500 نگاه می کنیم. توجه داشته باشید که پس از یک حرکت نزولی قدرتمند، چند میله برگشتی صعودی با دم بلند در اوایل فوریه تشکیل شد که منجر به یک حرکت صعودی قدرتمند شد. منطقه رویداد در آن نقطه ساخته شد. اکنون می‌توانیم آن منطقه را به‌عنوان یک «نقطه داغ» در نمودار تماشا کنیم تا زمانی که قیمت دوباره به سمت آن برگشت، تماشا کنیم.

به سیگنال خرید نوار پین که پس از عقب نشینی به آن منطقه رویداد شکل می گیرد، توجه کنید. این یک سیگنال خرید تقریباً عالی بود زیرا ما محل تلاقی منطقه رویداد و همچنین سیگنال کاملاً تعریف شده را داشتیم.

در مثال زیر، توجه داشته باشید که سیگنال عمل قیمت آشکاری وجود ندارد و هیچ شکست قوی از یکپارچگی یا یک سطح وجود ندارد. این سطوح فقط سطوح حمایت و مقاومت استانداردی هستند که در میان اوج و پایین میله ها کشیده می شوند.

بدیهی است که می‌توانید حد ضرر را فراتر از سطح حمایت یا مقاومت قرار دهید، زیرا اگر قیمت آن سطح را نقض کند، فکر این است که بازار در حال تغییر است و ایده اصلی تجارت شما اکنون بعید است که کار کند.

با این حال، مناطق رویداد قیمت (که به آن مناطق رویداد نیز گفته می‌شود) چیزی است که من سال‌ها پیش با آن آشنا شدم و بنابراین ممکن است برای شما کمی کمتر آشنا باشند. اما، آنها به همان اندازه مهم هستند که مناطق پشتیبانی و مقاومت استاندارد، اگر نه بیشتر.

eventarea1

تنظیم دقیق توانایی شما برای درک و معامله صحیح با تمام قطعات مختلف “پازل” قیمت اکشن ممکن است سال ها زمان و تجربه را صرف صفحه نمایش کنید. با این حال، یادگیری از آموزش‌هایی مانند این و همچنین دریافت آموزش‌های ساختارمندتر در مورد معاملات قیمت، کمک زیادی به کاهش منحنی یادگیری و کوتاه‌تر کردن زمان مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر اصلی قیمت خواهد کرد.

یک منطقه رویداد باید یا یک سیگنال اقدام قیمت داشته باشد که منجر به حرکت بزرگی شود یا یک شکست عمده قیمت از یک منطقه یا سطح یکپارچه سازی. بیایید به چند نمونه نمودار نگاه کنیم تا این موضوع را واضح تر نشان دهیم:

مناطق رویداد و سطوح حمایت/مقاومت به تعریف ریسک تجاری کمک می کنند

در درس امروز، می‌خواستم کمی وقت بگذارم تا هر دوی این قطعات «پازل» تحلیل تکنیکال را به شما آموزش دهم و همچنین به شما در تمایز بین این دو کمک کنم.

یک فیل هرگز فراموش نمی کند، نه بازار…

بیایید به چند نمونه نمودار نگاه کنیم…

اگر سیگنال/الگوی عمل قیمت واضحی در یک منطقه رویداد دارید، می‌توانید ریسک خود را حتی بیشتر تنظیم کنید، زیرا این سیگنال‌ها اغلب احتمال بسیار بالایی دارند و از این رو می‌توانیم ضرر خود را در بالا یا پایین سیگنال قرار دهیم. و اغلب ما می‌توانیم پس از آن سیگنال را دوباره وارد کنیم، چیزی که من آن را ترفند ورود به تجارت می‌نامم، که امکان معاملات با ریسک بالقوه عظیم را فراهم می‌کند:

eventtarea2

سطوح پشتیبانی و مقاومت

eventareadfferences1

SR1

معمولاً سطوح پشتیبانی و مقاومت استاندارد بسیار بیشتری نسبت به مناطق رویداد در نمودار وجود دارد، حتی در چارچوب زمانی نمودار روزانه / فریم زمانی بالاتر. نکته اصلی برای درک این واقعیت این است که مناطق رویداد مهمتر هستند زیرا آنها یک رویداد قیمتی اصلی را منعکس می کنند، در حالی که سطوح حمایت و مقاومت را می توان در نقاط عطف بازار کوچکتر که معمولاً اهمیت کمتری دارند ترسیم کرد. مثال زیر سطوح حمایت و مقاومت استاندارد را ببینید.

eventareariskreward

نتیجه

تبدیل شدن به یک معامله گر ماهر در زمینه قیمت عمل به یادگیری تفسیر ماهرانه و استفاده صحیح از رد پای پول در نمودار است.، این ردپای با توجه به اینکه عملکرد قیمت در طول زمان انجام می شود، باقی می ماند.

در زیر، نمونه واضحی از یک منطقه رویداد را می بینیم، این منطقه یک رویداد بود زیرا:

  • این منطقه در نمودار بود که یک شکست بزرگ در آن رخ داد. به دامنه تثبیت طولانی قبل از شکست توجه کنید. از این رو هنگامی که آن شکست در نهایت رخ داد، یک “رویداد” قیمت قدرتمند بود. این سطح در نمودار EURUSD احتمالاً در آینده نیز مرتبط باقی خواهد ماند.

مناطق رویداد قیمت و سطوح مقاومت را با هم تفاوت دارددو مورد از ویژگی های اصلی هر نمودار قیمت که اجزای حیاتی برای هر معامله گر قیمت است که به طور کامل درک می کند، سطوح پشتیبانی و مقاومت و مناطق رویداد قیمت است.

چند بار چرخش بازار را مشاهده کرده‌اید، تقریباً یک سکه، و سپس نمودار را بزرگ‌نمایی می‌کنید و می‌بینید که همان سطح چندین سال پیش نیز نقطه عطف مهمی بوده است؟ اینها انواع «ردپای» عمل قیمت هستند که ما باید یاد بگیریم دنبال کنیم و از آنها استفاده کنیم.

من چندین آموزش در مورد نحوه ترسیم سطوح حمایت و مقاومت و همچنین نحوه ترسیم سطوح حمایت و مقاومت توسط حرفه ای ها نوشته ام.

احتمالاً شما با سطوح حمایت و مقاومت بیشتر آشنا هستید زیرا یکی از مفاهیم اساسی تحلیل تکنیکال است و درک آنها بسیار آسان است.

سطوح حمایت و مقاومت به سادگی سطوح افقی در نمودار هستند که می‌توان آن‌ها را در ارتفاع و پایین‌ترین میله ترسیم کرد. سطوح حمایت و مقاومت زیادی در نمودار وجود دارد، بنابراین ما عمدتاً به موارد مهمتر توجه می کنیم.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک منطقه رویداد قیمت پس از تشکیل به خوبی مرتبط باقی خواهد ماند. اگر بازاری بازگردد و این مناطق را مجدداً آزمایش کند، یک «نقطه داغ» و یک منطقه فرصت خوب برای جستجوی فرصتی دوباره برای ورود به تجارت است. بنابراین، اگر حرکت اصلی را از منطقه رویداد از دست دادید، نگران نباشید، معمولاً فرصت دیگری در منطقه رویداد وجود دارد و بازار فردا آنجا خواهد بود، فراموش نکنید!

منطقه رویداد (یا منطقه) یک منطقه افقی قابل توجه در نمودار است که در آن یک سیگنال عمل قیمت آشکار شکل می گیرد یا از آن یک حرکت جهت دهی عظیم (بالا یا پایین) آغاز می شود (مثلاً یک شکست گسترده دامنه معاملاتی جانبی). شما می توانید و باید این مناطق رویداد را به عنوان “نقاط داغ” در نمودار در نظر بگیرید. یک منطقه مهم / مهم در نمودار که ما باید به تماشای آن با دقت ادامه دهیم تا قیمت در آینده به آن بازگردد. ما انتظار داریم که دفعه بعد / اگر قیمت مجدداً از این مناطق رویداد بازدید کند، بازار حداقل مکث کند و به این فکر کند که آیا جهت را در آنجا معکوس خواهد کرد یا خیر.

  • مناطق رویداد، مناطق سیگنال عمل قیمت کلیدی یا مناطق شکست عمده از یک سطح کلیدی یا یکپارچه سازی هستند.
  • سطوح حمایت و مقاومت سطوح افقی آشکاری هستند که بر روی نموداری که اوج یا پایین‌ترین نوار را به هم متصل می‌کند و در همان سطح قیمت یا نزدیک به آن هستند، ترسیم می‌شوند. این سطوح می‌توانند برای روزها، هفته‌ها یا سال‌ها در نمودار مرتبط باقی بمانند، اما در مجموع نسبت به مناطق رویداد قیمتی اهمیت کمتری دارند. برای اطلاعات بیشتر به آموزش من در مورد نحوه ترسیم سطوح حمایت و مقاومت مراجعه کنید.

مناطق رویداد اقدام قیمت

eventareadfferences2

یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای مهم مناطق رویداد و سطوح حمایت و مقاومت این است که به ما کمک می کنند تا ریسک خود را در یک معامله تعریف کنیم. به طور خاص، آنها به ما کمک می کنند تا تعیین کنیم که ضررهای خود را در کجا قرار دهیم و چگونه بدانیم که بازار ایده تجارت ما را باطل کرده است.

شاید ساده‌ترین راه برای درک «منطقه رویداد قیمت»، یک رویداد واضح و غیرقابل انکار باشد، مانند سیگنال پین بار. اگر یک سیگنال اکشن قیمت آشکار شکل بگیرد و قیمت در توافق با سیگنال دنبال شود و یک حرکت قوی انجام دهید، اکنون یک منطقه رویداد در سطح / ناحیه تشکیل سیگنال دارید.

در مرحله بعد، نمونه واضحی از سطوح حمایت و مقاومت را می بینیم که بر روی نمودار ترسیم شده است. اینها مناطق رویداد نیستند زیرا:

  • تثبیت طولانی قبل از شکست وجود نداشت.
  • هیچ سیگنال قیمت قوی / واضحی وجود نداشت که حرکت قدرتمندی را از این سطوح آغاز کند.

نکته مهمی که در این مورد باید به خاطر بسپارید این است که اگر حرکت رویداد اصلی را از دست دادید، نگران نباشید! شما اغلب می توانید با صرف منتظر ماندن برای بازگشت قیمت به همان منطقه رویداد، یک فرصت دوم دریافت کنید. شما حتی نیازی به سیگنال تایید اکشن قیمت در retrace نیز ندارید، می توانید کورکورانه در یک منطقه رویداد موجود وارد شوید. با این حال، اگر سیگنال عمل قیمت واضح دیگری را در مسیر بازگشت دریافت کنید، مانند نمودار مثال زیر، حتی بهتر است!

گفته می شود که فیل ها یکی از بهترین خاطرات را در قلمرو حیوانات دارند. بازار همچنین دارای یک “حافظه” شگفت انگیز است زیرا نقاط عطف اصلی در نمودار قیمت تمایل به ایجاد سطوح و مناطقی دارد که برای ماه ها و سال ها در آینده مرتبط باقی می مانند.

رویدادها/حرکات بزرگ و مهم در نمودارهای قیمت به خاطر سپرده می شوند و سایر معامله گران حرفه ای این را می دانند. این مناطق رویداد گذشته اغلب تبدیل به نقاط عطف خود تحقق می شوند، زیرا بسیاری از معامله گران دیگر انتظار دارند قیمت به آنجا تغییر کند و در حال حاضر منتظر خرید یا فروش در آنها هستند.

منطقه رویدادی که در زیر تا ساعت 1305.00 در طلا دیده می شود، هم توسط یک سیگنال و هم یک شکست محکم شد. به اولین سیگنال میله پین ​​در نمودار دقیقاً بالای آن سطح توجه کنید، سپس قیمت در نهایت تا 1305.00 شکسته شد، و در نتیجه بیشتر شد که این سطح یک سطح رویداد قوی بود.

ساده ترین راه برای بیان آن این است که هر منطقه رویداد نیز یک سطح / ناحیه حمایت یا مقاومت است، اما هر سطح حمایت و مقاومت منطقه رویداد نیست.

sr2

تفاوت های اصلی این دو چیست؟

من واقعاً می خواهم بازخورد شما را در نظرات زیر بشنوم 🙂

چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

دوره بازرگانی حرفه ای نیل فولر
کارگزار ترجیحی 2020 v1


منبع: https://www.learntotradethemarket.com/forex-trading-strategies/difference-price-action-event-zones-and-support-resistance-levels

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج