تمرکز بر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، کاهش تورم CPI انگلستان

بانک رزرو نیوزلند (RBNZ) همانطور که انتظار می رفت هزینه های استقراض را 25 واحد پایه افزایش داد. هیئت مدیره RBNZ در اطلاعیه پس از جلسه خود تأکید کرد که «OCR باید در سطح محدودکننده ای برای آینده قابل پیش بینی باقی بماند تا اطمینان حاصل شود که تورم قیمت مصرف کننده به محدوده هدف سالانه 1 تا 3 درصد باز می گردد و در عین حال از حداکثر اشتغال پایدار حمایت می کند. “

گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول 2023 ایالات متحده

در انگلستان، اداره آمار ملی (روشن است) گزارش خرده فروشی آوریل خود را منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان نشان می دهند که فروش خرده فروشی در ماه آوریل 2.8 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. به نظر می‌رسد هزینه‌های بالای زندگی بر خرده‌فروشی‌ها تأثیر گذاشته است، زیرا بودجه خانواده‌های بریتانیا از تورم بالا رنج می‌برد، در حالی که افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک انگلستان (BoE) وضعیت را برای مصرف‌کنندگان بهتر نمی‌کند.

در مقاله ای که توسط موسسه بروکینگز مستقر در واشنگتن منتشر شد، بن برنانکه، رئیس سابق فدرال رزرو، و اولیویه بلانچارد، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول از سال 2008 تا 2015، گفتند که افزایش تورم از سال 2021 تا حد زیادی توسط بازارهای انرژی تحریک شده است. کمبود خودرو و سایر کالاهای بادوام

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

رقم تولید ناخالص داخلی توسط هیئت مدیره فدرال رزرو در نظر گرفته می شود زیرا سیاست گذاران بانک مرکزی تلاش می کنند تا با تشدید سیاست های پولی با تورم مقابله کنند. انجمن ملی اقتصاد تجارت ایالات متحده (نباید) گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی مورد انتظار در سال جاری 0.4 درصد خواهد بود، نسبت به رشد 0.9 درصدی در سال 2022. گزارش NABE خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نرخ بهره کاهش یابد و تورم در سال 2024 کاهش یابد، در حالی که رشد مشاغل پیش بینی می شود به متوسط ​​و نرخ بیکاری افزایش یابد.

گزارش تورم CPI توکیو در ماه مه

گزارشی توسط Retail Economics پیشنهاد می‌کند: «قصد برای خرج کردن در سرتاسر خرده‌فروشی با اولویت‌بندی هزینه‌ها در مناطقی که قبلاً در طول همه‌گیری از دست رفته بودند، از جمله تعطیلات تابستانی آینده، در تضاد است. این بدان معنی است که در هنگام خرج کردن، احتیاط بیشتری نشان داده می شود. خریدارانی که به دنبال کاهش اقلام ضروری هستند، برای کاهش هزینه های فروشگاه هفتگی مواد غذایی به تخفیفان روی می آورند.

گزارش آوریل سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده

گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول سال یکی از مهم ترین داده های منتشر شده برای بقیه هفته خواهد بود.

در بریتانیا، گزارش تورم CPI نشان داد که تورم کل در ماه آوریل به شدت کاهش یافت و به 8.7 درصد بر اساس سال به سال رسید. با این حال، این رقم همچنان بالاتر از 8.2 درصد پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEAانتظار می رود داده های اولیه در مورد رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال 2023 منتشر شود. بر اساس پیش بینی اقتصاددانان، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده احتمالاً به 1.1 درصد در سه ماهه خواهد رسید. در صورت تایید، این رقم با رقم Q4 2022 مطابقت خواهد داشت.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/focus-on-us-gdp-report-uk-cpi-inflation-drops

را اداره آمار ژاپن گزارش تورم CPI ماه می توکیو را در صبح جمعه منتشر خواهد کرد. تحلیلگران بازار انتظار دارند تورم CPI توکیو به بالاتر از 3.9 درصد بر اساس سالانه برسد. در ماه آوریل، رقم CPI به 3.5 درصد رسیده بود. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند تورم مصرف‌کننده اصلی توکیو، که شاخص اصلی روندهای سراسری در نظر گرفته می‌شود، در ماه می به 3.3 درصد برسد.

گزارش سفارشات کالاهای بادوام در ماه آوریل آخرین اطلاعات مهم منتشر شده در این هفته از ایالات متحده است. تحلیلگران بازار نشان می دهند که سفارشات در ماه آوریل به صورت ماهانه 1.1 درصد کاهش یافته است، اگرچه اداره سرشماری افزایش قابل توجهی 3.2 درصدی را در ماه مارس ثبت کرده است. سفارشات کالاهای بادوام که توسط اداره سرشماری ایالات متحده منتشر شده است، هزینه سفارشات دریافتی توسط تولیدکنندگان را برای کالاهای بادوام اندازه گیری می کند، به این معنی که کالاهایی که برای سه سال یا بیشتر دوام دارند، مانند وسایل نقلیه موتوری و لوازم خانگی، اندازه گیری می شود.

در اوایل ماه، تورم اصلی CPI ملی به 3.4 درصد به صورت سالانه رسید. این رقم انتظارات برای تغییر محرک عظیم بانک مرکزی ژاپن در سال جاری را زنده نگه داشت. اقتصاددانان BNP Paribas خاطرنشان کردند که BOJ احتمالاً چاره ای جز اصلاح پیش بینی تورم خود در ماه جولای نخواهد داشت. با افزایش انتظارات تورمی، احتمال تغییر سیاست ممکن است افزایش یابد.”

فروش خرده فروشی انگلستان در ماه آوریل

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج