حفظ روند صعودی رالی و حرکت کاهشی دلار ممکن است در هفته آینده دشوار باشد


S&P 500، VIX، دلار، پیش بینی فدرال رزرو و رکود:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; EURUSD صعودی بالای 1.0000; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • نقاط عطف صعودی در هفته گذشته از پیشی گرفتن S&P 500 از SMA 200 روزه تا Dow که به یک “بازار گاوی” فنی بازمی گردد رخ داد، اما ادامه این روند دشوار خواهد بود.
  • در حالی که رویدادهای کلیدی پیش رو وجود دارد – مانند خدمات ISM و همچنین تصمیمات نرخ RBA و BOC – تمرکز بر تصمیم FOMC هفته بعدی می تواند کشش را تضعیف کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

هفته گذشته توقف و حرکت ناامیدکننده‌ای در بازارها وجود داشت که باعث شد هم گاوها و هم خرس‌ها از وضعیت بازار تا پایان هفته گذشته نامطمئن باشند. مطمئناً، به نظر می‌رسد که اوج نوسانات در دوره گذشته به نفع «اشتها به ریسک» بوده و بر اساس تمرکز بر سیاست‌های پولی – به‌ویژه از سوی ایالات متحده، به شدت در برابر دلار آمریکا متمایل شده است. با این حال، پاسخ نابرابر به شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو (کاهش تورم PCE) و پاسخی که می تواند به عنوان «نگرانی» به دنبال ارقام بهتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در نوامبر تعبیر شود، نشان می دهد که محکومیت برای هفته آینده ثابت نشده است. یافتن مقداری از شتاب حرکت در هفته آینده بسیار مهم بود زیرا هیچ معیار کوچکی از “پیش بینی” در بازار وجود نخواهد داشت. آخرین و سطح بالایی از خطر رویداد کلان جهانی برای سال، طی هفته 12 تا 16 دسامبر رخ خواهد داد.

بنابراین، در حالی که ممکن است در این دوره میانی با نوسانات مواجه باشیم، دامنه نوساناتی که در نهایت ممکن است ببینیم ممکن است به طور مصنوعی کوتاه شود. تصویر فنی S&P 500 به‌عنوان جایگاهی برای دارایی‌های ریسک، وضعیت را به خوبی منعکس می‌کند. شاخص ایالات متحده در هفته گذشته توانست دامنه بسیار کم 12 روزه خود را پاک کند و در ادامه برای اولین بار از آوریل از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) پیشی بگیرد. با این حال، زمانی که به نقطه میانی محدوده سال 2022 رسیدیم و در همان دوره به بالاترین حد پایین تر رسیدیم، خط روند را دقیقاً در حدود 4100 تعیین کردیم. ممکن است شاهد گسست از محدوده محدود مقاومت جمعی و 200 SMA به عنوان پشتیبانی (حدود 4050) باشیم، اما گسترش چنین رویدادی واقعاً به انگیزه بستگی دارد.

نمودار S&P 500 با SMAهای 20 و 200 روزه با محدوده تاریخی 15 روزه (روزانه) پوشانده شده است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به آنچه در هفته آینده ارائه می شود، ریسک رویداد مهم زیادی نداریم که بتواند به موضوع سازنده هفته گذشته نفوذ کند: چشم انداز سیاست پولی برای بانک های مرکزی ارشد. به این ترتیب، یا بازار به طور اساسی دچار پیچ و تاب می شود یا توجه به اولویت سیستمی دیگری معطوف خواهد شد. یکی از موضوعاتی که پیامدهای زیادی برای بازارهای مالی دارد، با این حال هنوز آنقدر انتزاعی تلقی می شود که نمی توان بر احساسات بازار حاکم شد، تهدید یک رکود اقتصادی جهانی است. هشدارها داده شده است و شاخص‌های مختلفی (مانند بازدهی 2-10 خزانه‌داری) و شاخص‌ها (مثلاً PMI ماهانه) نشان می‌دهند که ممکن است قبلاً وارد آب‌های خائنانه شده‌ایم، اما به نظر نمی‌رسد این ترس به بازار سرایت کرده باشد. با این حال، جرقه‌هایی برای آتش‌سوزی احتمالی این هفته وجود خواهد داشت، از جمله گزارش فعالیت بخش خدمات ایالات متحده ISM که در روز دوشنبه منتشر می‌شود. با انعکاس بزرگترین گروه جمعی برای تولید در بزرگترین اقتصاد جهان، این می تواند یک نماینده مقیاس پذیر برای پتانسیل تولید ناخالص داخلی گسترده تر باشد.

از سوی دیگر، ارقام رشد بیشتر از چین (PMIs)، منطقه یورو (خرده‌فروشی EZ و تولید صنعتی آلمان) و استرالیا (خوانش تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه) در میان سایر موارد خواهد بود. اما این مناطق برای ایجاد احساسات در اقتصاد جهانی تلاش خواهند کرد. در همین حال، ریسک رویداد سیاست پولی محدودتری برای نظارت در این هفته وجود خواهد داشت. بانک مرکزی استرالیا (RBA) در صبح روز سه‌شنبه اول شد و انتظار می‌رود با افزایش 25 واحدی به 3.10 درصد برسد که کاهشی بسیار کمتر از برخی از همتایان نقدشونده‌تر خود – مانند فدرال رزرو – است که می‌تواند جذابیت حمل و نقل آن را تضعیف کند. تصمیم بانک کانادا (BOC) در مورد نرخ روز پنجشنبه شاهد بحث های مهم تری بین افزایش 25 یا 50 واحدی در روز به معیار فعلی 3.75 درصدی است.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image2.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

چیزی که در هفته‌های گذشته مرتباً به آن اشاره کرده‌ام و امسال باید دوباره مورد توجه قرار گیرد، این است که ظرفیت قابل توجهی برای بازارها وجود دارد تا نوسانات قابل توجهی را تا ماه دسامبر تجربه کنند. زمانی که شاهد سقوط VIX به زیر 20 در هفته گذشته باشید، تصور این امر دشوار است، اما در هفته بعد، خطر رویداد بسیار مهمی وجود دارد. ما شاهد افزایش‌های غیرمنتظره‌ای در سال‌های 2018 (تقریبا تا پایان سال)، 2020 و 2021 بوده‌ایم. سال گذشته، این جهش در هفته 49 سال اتفاق افتاد. ما وارد هفته چهل و نهم می شویم و فکر می کنم این به دوره قبل از آتش بازی تبدیل می شود. با این حال، این مفهوم که فعالیت را می توان تحریک کرد باید به عنوان یک امکان واقعی در نظر گرفته شود.

نمودار شاخص نوسانات VIX با سطح متوسط ​​هفتگی از زمان آغاز به کار پوشانده شده است

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

در همین حال، از آنجایی که ما افرایش و جریان را حول دیدگاه مطلق ریسک پذیری دنبال می کنیم، ارزش نظارت بر پیشرفت ارزش گذاری های نسبی در دارایی ها و مناطق را دارد. به طور خاص، موقعیت دلار در بازار FX در حال حاضر تحت بررسی شدید قرار دارد. در چند ماه گذشته شاهد چرخش قابل توجهی از اوج‌های چند دهه‌ای شاخص دلار DXY به چند شکست فنی حیاتی پایین‌تر بوده‌ایم که ممکن است از یک حرکت ساده به یک معکوس کامل روند تبدیل شود. با این حال، متعهد شدن به چنین حرکت پرباری مانند این، درجه قابل توجهی از اعتقاد را می طلبد که ممکن است با توجه به زمانی از سال که در آن قرار داریم، مبارزه ای را نشان دهد. سیاست‌های پولی جهانی، محدودیت در برابر ریسک‌های رکود و تقاضای نابرابر برای دارایی‌های ایالات متحده در طیف ریسک (بازدهی بالا در زمان‌های راضی یا پناهگاه مطلق وحشت) فروکش کرده است. اگرچه DXY کمتر از SMA 200 روزه خود است، اما هنوز سطوح مهمی برای جفت‌های اصلی مانند USDJPY و EURUSD در پیش است که در صورت شکست یا جهش در این هفته، می‌تواند شور و شوق بیشتری را به فعالیت‌ها اضافه کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار شاخص دلار DXY با SMAهای 20 و 200 روزه، نرخ تغییر 20 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه




منبع: https://www.dailyfx.com/news/keeping-up-dow-rally-and-dollar-tumble-momentum-may-be-difficult-next-week-20221202.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج