خرده فروشان به فروش جمعه سیاه امیدوارند


پیش بینی پوند استرلینگ (GBP):

  • با آغاز تحقیقات مستقل در مورد رفتار معاون نخست وزیر، سیاست در کانون توجه قرار می گیرد
  • جمعه سیاه تحت الشعاع بحران هزینه های زندگی. تورم بریتانیا 11.1 درصد (اکتبر)
  • رویدادهای خطر عمده: سخنرانی جروم پاول، PCE ایالات متحده، NFP

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

با افزایش شکایات علیه معاون نخست وزیر راب، سیاست بار دیگر در کانون توجه قرار می گیرد

معاون ریشی سوناک خواستار تحقیقات مستقل در مورد شکایات مربوط به رفتار وی در دوران وزارت خارجه و وزیر دادگستری شده است و اکنون شکایت سومی نیز ارائه شده است. نخست‌وزیر کسی است که قضاوت می‌کند که آیا دومینیک راب قوانین وزارتی را نقض کرده است و تاکنون هیچ جدول زمانی برای این حکم ارائه نشده است. این موضوع اخیر به تبلیغات منفی دولت محافظه‌کار از زمانی که دولت لیز تراس سفر ماجراجویی مالی را آغاز کرد و پیشنهاد کاهش مالیات‌ها و افزایش استقراض عمومی را آغاز کرد که دارایی‌های مالی بریتانیا را به نابودی کشاند، می‌افزاید.

جمعه سیاه تحت الشعاع بحران هزینه های زندگی

خرده فروشان بریتانیا امیدوارند که خرید جمعه سیاه در یکی از بدترین بحران های هزینه زندگی که بریتانیا در سال های اخیر شاهد آن بوده است، هزینه ها را پیش از فصل جشن افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که بین 25 و 28 نوامبر 8.7 میلیارد پوند هزینه خواهد شد که نسبت به سال قبل 0.8 درصد افزایش یافته است که با تعدیل تورم، رقمی غیر الهام بخش است. تورم 11.1 درصد در بالاترین حد خود در 41 سال گذشته باقی مانده است.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک عمده برای هفته پیش رو

هفته آینده شاهد کمبود مشخصی از داده های خاص بریتانیا هستیم، اما داده های بسیار مهم ایالات متحده برای حرکت بازارها پس از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری وجود دارد. در روز چهارشنبه شاهد دومین تخمین رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم هستیم که پیش‌بینی می‌شود پس از انقباض در هر دو سه ماهه اول و دوم، قوی باقی بماند. با توجه به اینکه دلار جفت‌های اصلی FX مانند پوند را به حرکت در می‌آورد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است روز چهارشنبه در اولین سخنرانی خود از زمان نشست نوامبر FOMC صحبت کند. هیئت منصفه هنوز نمی‌داند که آیا او پیام‌های «بیشتر برای مدت طولانی‌تری» در مورد تورم را حفظ می‌کند یا از دیدگاه «اکثریت قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که کاهش سرعت افزایش احتمالاً به زودی مناسب خواهد بود» جانبداری خواهد کرد. .

روز پنجشنبه شاهد یک تورم بسیار مهم است، چاپ داده های PCE پس از نسخه CPI 10 نوامبر نشان داد که تورم کمتر از انتظار برای ماه اکتبر است که شروع فروش فعلی دلار آمریکا بود. چاپ مشابه PCE به نفع ضعف بیشتر دلار آمریکا است، زیرا به عنوان شواهد قوی تر نشان می دهد که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد. چاپ بالاتر از پیش بینی می تواند به کمک دلار بیاید، اما پتانسیل صعودی قطعا محدودتر به نظر می رسد زیرا بازدهی خزانه 10 ساله ایالات متحده به میزان قابل توجهی از اوج کاهش یافته است.

جمعه هفته را با داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده به پایان می رساند که انتظار می رود افزایش اشتغال را تا 208 هزار نفر در ماه نوامبر نشان دهد. داده‌های NFP پس از تعدیل تعدادی از شرکت‌های فناوری و به طور کلی تسهیل اشتغال از طریق بخش اشتغال در نظرسنجی خانوار ایالات متحده به دست می‌آید. نرخ بیکاری نیز اندکی کاهش یافته و به 3.7 درصد رسیده است.

image2.png

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-pound-fundamental-forecast-retailers-hope-for-booster-black-friday-sales-20221125.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج