خرس های WTI به دنبال ادامه روند نزولی برای روزهای آینده هستند

  • خرس‌های WTI در یک مقطع بحرانی در حال حرکت هستند.
  • شکستن تکیه گاه افقی، قسمت پایین را آشکار می کند.
وست تگزاس اینترمدیت در روز تا کنون بالاتر بوده است، بیش از 2.45 درصد در زمان نگارش مقاله، که بین 76.03 دلار و 79.61 دلار تا کنون متغیر بوده است. قیمت در بالای یک کانال و فشار کوتاه روز قبل تثبیت شده است. با نزدیک شدن به پایان ماه، بازارهای ریسک در بحبوحه فعالیت های خفیف نرم بودند.

همانطور که نشان داده شد، قیمت در حال ملاقات با بالای کانال، در سمت جلوی مقاومت خط روند، شکستن ساختار افقی و برای ادامه روند نزولی است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/wti-bears-look-for-a-downside-continuation-for-the-days-ahead-202211292025

در جاهای دیگر، و با وجود شایعات بازار، اوپک نشان نداده است که قصد دارد در نشست خود کاهش بیشتری داشته باشد، زیرا تحریم های اروپا بر واردات نفت روسیه در 5 دسامبر اجرایی می شود. با این وجود، مذاکرات در مورد سقف قیمت نفت روسیه ادامه دارد.

تحلیلگران بانک ANZ می‌گویند: «آلمان هشدار داده است که نمی‌تواند با شروع ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از ماه آینده، تنگناهای موقت عرضه را رد کند. همچنین به نظر می رسد اوپک در راستای توافق خود برای کاهش تولید، تولید خود را کاهش می دهد.»

برای هفته پیش رو، تمرکز بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد اقتصاد و بازار کار ایالات متحده در رویداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه است.

تحلیل تکنیکال WTI

در همین حال، وست تگزاس اینترمدیت به این امید پیشنهاد شد که چین سیاست‌های سختگیرانه خود را در برابر کووید صفر کاهش دهد، در حالی که اوپک پلاس تصمیم گرفت برای تعیین سهمیه‌های تولید برای نشست 4 دسامبر خود به صورت مجازی ملاقات کند. خبر خوب زمانی برای بازارها آمد که دولت چین اعلام کرد که واکسیناسیون کووید-19 را تقویت می کند و در عین حال از سیاست های قرنطینه خود عقب نشینی می کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج