خلاصه هفتگی بازار FX: 9 تا 13 ژانویه 2023

شاخص اعتماد سرمایه گذار Sentix در ژانویه از 21.0- در دسامبر به 17.5- افزایش یافت.

احساسات و نوسانات بازار پس از رویداد CPI به سرعت افزایش یافت و نشانه‌های بیشتری از شکل‌گیری چرخه اوج افزایش نرخ بهره به‌طور بالقوه شکل گرفت، همچنان که رفتار ریسک‌پذیر را دنبال می‌کرد، زیرا شاهد افزایش ارزش‌های سهام و ارزهای دیجیتال بودیم، در حالی که دلار آمریکا تا روز پنج‌شنبه سقوط خود را ادامه داد. جمعه.

همپوشانی از یورو جفت: نمودار 1 ساعته فارکس

بازده اوراق قرضه نیز تحت تاثیر اخبار CPI و چشم انداز کندتر شدن نرخ افزایش نرخ قرار گرفت، که نشان می دهد بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده پس از رسیدن به حدود 3.90 درصد در جلسه به 3.43 درصد کاهش یافت. شروع سال 2023

API ذخایر نفت خام را 14.86 میلیون بشکه گزارش کرد

بانک مرکزی چین به شرکت های خصوصی کمک می کند و سرکوب شرکت های فناوری را برای تقویت اقتصاد تسهیل می کند. رسانه دولتی اخیراً هفته گذشته به نقل از رهبر حزب کمونیست پی بی سی، گوا شوکینگ، نقل کرد.

تولید صنعتی آلمان همانطور که انتظار می‌رفت در دسامبر 0.2% در مترمربع افزایش یافت در مقابل -0.4% در متر در ماه نوامبر.

همپوشانی از جفت USD: نمودار 1 ساعته فارکس

چندین مقام فدرال این هفته اظهار نظر کردند که کاهش نرخ بهره ممکن است مناسب باشد. در حال حاضر بازارها در ماه فوریه 25 bps افزایش نشان می دهند

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی روز سه‌شنبه خود بر اهمیت استقلال بانک مرکزی از نفوذ سیاسی تأکید کرد، زیرا با تورم سرسختانه بالا سر و کار دارد. وی اذعان کرد که تثبیت قیمت ها مستلزم اتخاذ تصمیمات دشواری است که می تواند از نظر سیاسی نامطلوب باشد.

یورو در اوایل هفته پیشتاز بازارهای اصلی FX بود، اما به سرعت توسط ین ژاپن در روز پنجشنبه پیشی گرفت. افزایش صعودی احتمالاً ناشی از گزارش‌های خبری خارج از ژاپن است مبنی بر اینکه بانک مرکزی ژاپن پیامدهای ناخواسته محرک‌های پولی خود را در جلسه بعدی خود بررسی خواهد کرد و ممکن است اقدامات بیشتری برای عادی‌سازی منحنی بازدهی این کشور انجام دهد.

جفت یورو

همپوشانی جفت‌های یورو: نمودار 1 ساعته فارکسجدای از تغییر در احساسات ناشی از انتظارات کاهش سرعت تورم در ایالات متحده و داده های CPI ایالات متحده که بعداً آن را در روز پنجشنبه تایید کرد، چندین مقام فدرال رزرو این هفته در مورد احتمال کندتر شدن سرعت افزایش نرخ بهره صحبت کردند.

دلار، طلا، S&P 500، نفت، بازده 10 ساله ایالات متحده، پوشش بیت کوین 1 ساعت توسط TradingView

همانطور که انتظار می رفت، شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده پایین تر از قرائت های قبلی بود و داده ها کاهش قیمت گاز را به عنوان عامل اصلی کاهش نرخ تورم نشان می دهد. البته این موضوع باعث شد که فدرال رزرو بتواند در نشست بعدی فدرال رزرو در ماه فوریه نرخ بهره را با سرعت کمتری افزایش دهد.

رشد اقتصاد بریتانیا 0.1 درصد در مترمربع در نوامبر در مقابل انقباض 0.2 درصدی پیش بینی شده بود.

هفته سخت برای دلار آمریکا، زیرا معامله گران به درستی کاهش نرخ تورم ایالات متحده را پیش بینی کرده بودند و شروع به قیمت گذاری در پتانسیل چرخه افزایش نرخ بهره تهاجمی فعلی در ایالات متحده برای رسیدن به اوج خود کردند.

اخبار و اخبار اقتصادی قابل توجه:

CPI ایالات متحده برای دسامبر: -0.1% m/m همانطور که انتظار می‌رفت و +6.5% سالانه. CPI هسته 0.3% m/m مطابق انتظار و +5.7% سالی بود. قیمت گاز که اکنون به صورت سالانه کاهش یافته است، عامل اصلی کاهش چشمگیر تورم بوده است.

این یک نوسان نسبتاً پایین در شروع هفته بود، احتمالاً به دلیل کمبود کاتالیزورهای اصلی (غافلگیری از داده ها، سرفصل ها)، اما به احتمال زیاد به دلیل انتظار معامله گران برای گزارش مورد انتظار CPI ایالات متحده در روز پنجشنبه. و بر اساس کاهش آهسته و گسترده دارایی های ریسک (و دور از دلار آمریکا)، به نظر می رسد معامله گران انتظار کاهش نرخ تورم ایالات متحده را داشتند.

به گفته Guo Shuqing، رهبر حزب کمونیست PBC، خطرات مثبت اولیه ممکن است واکنشی به اخبار آخر هفته چین باشد مبنی بر اینکه بانک مرکزی به شرکت های خصوصی کمک می کند و سرکوب شرکت های فناوری را برای تقویت اقتصاد تسهیل می کند.

مشخص کردن قدرت یورو در این هفته کمی سخت‌تر بود، احتمالاً واکنشی به بهبود احساسات سرمایه‌گذاران و بهبود داده‌های تولید صنعتی خارج از اروپا بود، و می‌توان استدلال کرد که زمستان گرم در اروپا ممکن است از نظر اقتصادی نیز حمایت‌کننده باشد. ضعف گسترده دلار آمریکا نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد.


منبع: https://www.babypips.com/news/weekly-forex-market-recap-2023-01-13

در روز جمعه، ظاهرا هیچ توقفی برای قطار ریسک پذیر وجود نداشت، زیرا اخبار بیشتری از چین دریافت کردیم مبنی بر اینکه قرار است به زودی سیاست های حمایتی اقتصادی بیشتری اعلام شود، این بار به نفع صنعت مسکن اجاره ای است. ما همچنین آخرین اخبار تولید ناخالص داخلی بریتانیا را دریافت کردیم که نشان دهنده رشد مثبت در سه ماهه چهارم است، که ممکن است برخی رفتارهای ریسک مثبت را تقویت کرده باشد.

حرکات برتر در FX

جفت USD

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

طبق ابزار CME Fed Watch، معامله گران اکنون به احتمال 94.2 درصد افزایش 25 bps در ماه فوریه و احتمال 78.9 درصد افزایش قیمت 25 bps دیگر در ماه مارس توسط فدرال رزرو انجام می دهند.

Genesis Global Capital، LLC و Gemini Trust Company، LLC روز پنجشنبه توسط SEC به دلیل پیشنهاد ثبت نشده و فروش اوراق بهادار به سرمایه گذاران خرد از طریق برنامه وام دارایی رمزنگاری Gemini Earn متهم شدند.

روز پنجشنبه، هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، گفت که بانک مرکزی باید نرخ بهره را با افزایش 0.25 درصدی “در آینده” افزایش دهد. و روز جمعه، رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، گفت که با توجه به گزارش روز پنجشنبه که نشان دهنده کاهش بیشتر نرخ تورم است، تمایل دارد از افزایش متوسط ​​نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو حمایت کند.

جفت JPY

همپوشانی جفت‌های JPY معکوس: نمودار 1 ساعته فارکس

روز جمعه، شین هوا گزارش داد که مقامات چینی به زودی سیاست های بیشتری را برای کمک به صنعت مسکن اجاره ای، از جمله برنامه 100 میلیارد یوان (14.86 میلیارد دلار) برای حمایت از وام های اجاره مسکن، اعلام خواهند کرد.

خلاصه هفتگی Intermarket

دلار، طلا، S&P 500، نفت، بازده 10 ساله ایالات متحده، پوشش بیت کوین 1 ساعته توسط TradingViewهمپوشانی معکوس جفت JPY: نمودار 1 ساعته فارکس

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج