خلاصه هفتگی FX: 29 مه – 2 ژوئن 2023

S&P Global Canada Manufacturing PMI برای ماه می: 49.0 در مقابل 50.2 در ماه آوریل، که عمدتاً ناشی از کاهش تولید و سفارشات جدید، هزینه کمتر مشتری در تلاش برای کاهش موجودی است.

همچنین ممکن است به GBP کمک کرده باشد که معامله گران همتایان اروپایی خود EUR و CHF را در طول هفته با داده های ضعیف منطقه یورو و دور شدن از احساسات ریسک گریزی به فروش می رساندند.

استدلال های سرفصل صعودی

سود شرکت های کانادایی در سه ماهه اول 5.6 درصد کاهش یافت و بخشی از افزایش 7.3 درصدی قبلی را حذف کرد.

جفت NZD

همپوشانی نمودار NZD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

خرده‌فروشی استرالیا برای آوریل: 0.0% متر در متر (طبق پیش‌بینی) در مقابل 0.4% متر در متر قبلی

جفت های CAD

همپوشانی نمودار CAD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

نرخ سود غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه می: +339 هزار (پیش‌بینی + 180 هزار) در مقابل 294 هزار مورد تجدیدنظر در آوریل. نرخ بیکاری به 3.7٪ افزایش یافت (3.5٪ پیش بینی، 3.4٪ قبلی). میانگین درآمد ساعتی: +0.3% (+0.4% پیش‌بینی/قبلی)

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

همپوشانی CAD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

تورم سالانه منطقه یورو (برآورد فوری برای ماه می): 6.1% سالانه (6.5% پیش بینی سالانه) در مقابل 6.7% سال قبل

جفت GBP

همپوشانی نمودار GBP در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

آمارهای رشد، اعتبار و تورم کمتر از حد انتظار از منطقه یورو، انتظارات ECB متعصب را کاهش داد و یورو را در این هفته در برابر بزرگ‌ها کاهش داد.

دفتر فدرال رزرو آمریکا فاش کرد که برخی از مناطق از سرد شدن شرایط بازار کار گزارش کردند، زیرا اشتغال همچنان افزایش یافته است اما با سرعت کمتری در اواخر آوریل تا اوایل ماه می

از دست رفتن شاخص PMI چین و نگرانی های سقف بدهی ایالات متحده، فشار را بر دلار استرالیا در نیمه اول هفته حفظ کرد.

ISM Manufacturing PMI برای ماه می: 46.9 در مقابل 47.1 در آوریل. شاخص قیمت ها 9 واحد کاهش یافت و به 44.2 رسید. شاخص اشتغال با 1.2 واحد رشد به 51.4 رسید

جفت یورو

همپوشانی نمودار یورو در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

مخارج سرمایه ای ژاپن برای سه ماهه اول 2023: 2.7% Q/Q. هزینه‌ها، بدون احتساب نرم‌افزار، 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که افزایش 3.7 درصدی داشته باشد.

ریسک گریزی و تقاضای پناهگاه امن، ین را در نیمه اول هفته حفظ کرد.

شاخص قیمت فروشگاه BRC بریتانیا در ماه می از 8.8 درصد به رکورد 9.0 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شتاب گرفت تا بازتابی از نرخ تورم قوی تر در فروشگاه های خرده فروشی باشد.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

پس از شروع خواب‌آلود هفته، گاوهای نر استرلینگ کنترل را در دست گرفتند، که احتمالاً ناشی از داده‌های سرسخت تورم کالاها در روز سه‌شنبه بود، و انتظارات را بالا نگه داشت که بانک انگلستان (BOE) مجبور باشد برای مبارزه با تورم سخت‌گیر بماند.

اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه می: 102.3 در مقابل 103.7 در ماه آوریل

Judo Bank Australia Manufacturing PMI برای ماه می: 48.4 در مقابل 48.0 در آوریل. سومین مطالعه مستقیم از شرایط انقباضی

کاهش نگرانی‌ها برای سقف بدهی، شرط‌بندی کمتر تندروانه فدرال‌رزرو، و چند دور ریسک‌پذیری، دلار را تا روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در هفته‌ای کشاند که با گزارش مشاغل آمریکا در ماه می به سرعت تغییر کرد. به نظر می‌رسد که عدد NFP تمرکز اصلی بوده است و بسیار بالاتر از انتظارات قرار گرفته است و احتمالاً این ایده را باز می‌کند که فدرال رزرو فضای زیادی برای کاهش با ریسک پایین سقوط اقتصاد دارد.

استدلال های سرفصل صعودی

S&P Global / CIPS UK Manufacturing PMI برای ماه می: 47.1 (کمترین سطح چهار ماهه) در مقابل 47.8 قبلی

جفت CHF

همپوشانی نمودار CHF در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

S&P Corelogic Case-Shiller Index برای مارس: +1.5% m/m (+0.3% m/m پیش‌بینی) در مقابل +0.3% m/m قبلی

گزارش اشتغال ملی ADP برای ماه می: +278 هزار (پیش بینی + 200 هزار) در مقابل 291 هزار نفر قبلی

قانونگذاران ایالات متحده در آخر هفته به یک توافق سقف بدهی موقت دست یافتند

همپوشانی یورو در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

تولید ناخالص داخلی کانادا سه ماهه اول 2023: 0.8% q/q در مقابل 0.0% q/q در سه ماهه چهارم 2022

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

همپوشانی NZD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

گردش مالی خرده‌فروشی سوئیس در ماه آوریل 3.7-% سالانه در مقایسه با -1.4% مورد انتظار، -1.9% سالانه در مارس کاهش یافت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

تعداد بیکاران آلمان در آوریل 9 هزار افزایش یافت که کمتر از 14 هزار نفر پیش بینی شده و 23 هزار بیکار در ماه مارس است.

استدلال های سرفصل صعودی

اما به لطف اظهارات جنگ طلبانه لو، فرماندار RBA، داده های مثبت Caixin China PMI، و چرخش مثبت در احساس ریسک جهانی، AUD به زودی حمایت ثابتی را به دست آورد تا از نزدیک با Loonie برای کسب جایگاه برتر در میان بزرگان در پایان روز جمعه مبارزه کند.

procure.ch شاخص مدیران خرید (PMI) برای ماه می: 43.2 در مقابل 45.3

جفت AUD

همپوشانی نمودار AUD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

حساب جاری کانادا برای سه ماهه اول 2023: کسری 6.2 میلیارد دلار کانادا در مقابل کسری 8.1 میلیارد دلار کانادا در سه ماهه چهارم 2022

خرده فروشی آلمان در ماه آوریل: +0.8% m/m; -4.3% سالانه

قانون محدودیت بدهی که با میانجیگری جو بایدن رئیس جمهور و کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر چهارشنبه با 314 رای موافق در برابر 117 رای موافق تصویب شد.

تولید صنعتی ژاپن به طور غیرمنتظره ای در ماه آوریل ۰.۴ درصد کاهش یافت که اولین کاهش آن در سه ماه گذشته بود.

وام خصوصی منطقه یورو برای آوریل: 2.5% سالانه در مقابل 2.9% سالانه در ماه مارس. عرضه پول M3 1.9% سالانه در آوریل در مقابل 2.5% سالانه در مارس رشد داشت.

نرخ بیکاری ژاپن از 2.8 درصد به 2.6 درصد در آوریل در مقابل اجماع 2.7 درصد بهبود یافت.

دلار کانادا در اوایل روز چهارشنبه زمانی که معامله‌گران به دلیل خوش‌بینی افزایش قرارداد بدهی ایالات متحده، افزایش «پرش» فدرال رزرو در ژوئن و احتمالاً داده‌های مثبت تولید ناخالص داخلی کانادا که نشان می‌دهد بانک کانادا هنوز جا دارد، به حالت ریسک‌پذیری روی آوردند، در محدوده‌های پایین نگه داشته شد. پیاده روی

استدلال های سرفصل صعودی

تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه اول 2023 0.2 درصد بود

خرده فروشی ژاپن در ماه آوریل 5.0 درصد سالانه افزایش یافت که کندتر از رشد 6.9 درصدی مارس و رشد 7.1 درصدی مورد انتظار بود.

نرخ بیکاری منطقه یورو برای آوریل 2023: 6.5% همانطور که انتظار می رفت در مقابل 6.6% قبلی

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

به دلیل نگرانی معامله گران در مورد پیشرفت صورت حساب سقف بدهی ایالات متحده و از دست رفتن داده های چین، comdoll در اوایل با احساسات ریسک منفی معامله شد. به نظر می رسد با سقوط شتابان کیوی در روز چهارشنبه همبستگی وجود داشته باشد، که با نظرسنجی منفی دیگری از اعتماد کسب و کار NZ مطابقت دارد، اما به احتمال زیاد این افت به دلیل سقوط استرالیا بود، زمانی که CPI استرالیا تقریباً همزمان با NZ منتشر شد. داده های نظرسنجی

اما یک جلسه برنامه ریزی نشده بین مقامات مالی ژاپن به تغییر روند به نفع خرس های ین و همچنین چرخش ریسک گسترده به سمت ریسک در روز چهارشنبه کمک کرد.

استدلال های سرفصل صعودی

تورم فرانسه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت – 0.1٪ در متر در ماه در مقابل 0.3٪ انتظار می رود، 0.6٪ در آوریل افزایش یافت.

سپس، جفرسون و هارکر، اعضای فدرال رزرو، شروع به اشاره به امکان “پرداخت” افزایش نرخ در ماه ژوئن کردند، که باعث شد انتظارات افزایش نرخ دوباره قیمت گذاری شود (یعنی کاهش سود دلار آمریکا، حرکت به سمت دارایی های ریسک).

کاهش 1.0 درصدی هزینه مصرف کننده فرانسه در ماه آوریل – سومین کاهش متوالی آن – در مقابل 0.3 درصد مورد انتظار، -0.8 درصد در ماه مارس.

گزارش تولید ناخالص داخلی سوئیس در سه ماهه اول نشان داد که رشد اقتصاد 0.3 درصد نسبت به سه ماهه در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده 0.1 درصد و رشد ثابت قبلی

ارزهای اصلی هفته را در محدوده های محدود و ترکیبی، اما با اندکی نزولی ضد دلار آغاز کردند، زیرا سقف بدهی ها و نگرانی های رشد جهانی در اوایل اوایل غالب شدند.

تاییدیه‌های ساختمانی استرالیا در ماه آوریل 8.1 درصد در مقایسه با 2.3 درصد رشد پیش‌بینی شده، به دنبال کاهش 1.0 درصدی قبلی کاهش یافت.

CPI اسپانیایی فلش از 4.1 درصد نسبت به سال قبل به 3.2 درصد در آوریل در مقابل 3.6 درصد پیش بینی کاهش یافت.

همپوشانی GBP در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

همپوشانی USD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

همپوشانی AUD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

PMI تولیدی HCOB آلمان برای ماه می: 43.2 (کمترین میزان مطالعه در سه سال اخیر) در مقابل 44.5

ممکن است گزارش‌های زیادی از سوئیس مبنی بر حرکت بازار وجود نداشته باشد، اما این امر مانع از آن نشد که معامله‌گران فرانک سوئیس از باران پیپ‌ها جلوگیری کنند!

عدم اطمینان در مورد لایحه سقف بدهی ایالات متحده باعث کاهش ضعف دلار در نیمه اول هفته شد. اما گاوها با کاهش ترس از نکول بدهی و احتمالاً به دلیل قوی‌تر از حد انتظار قیمت مسکن و داده‌های اعتماد مصرف‌کننده، کمی تسکین یافتند.

با این حال، جزر و مد در اواسط هفته متحول شد، اما به لطف گفتگوهای «پرش از ژوئن» اعضای فدرال رزرو و خوش بینی نسبت به تصویب لایحه سقف بدهی. به نظر می رسد AUD و CAD بیشترین سود را از چرخش ریسک پسند برده اند، در حالی که “پناهگاه های امن” در زمانی که محیط به طور مثبت تغییر می کند، گسترده ترین نتایج را مشاهده کردند.

جفت USD

همپوشانی نمودار دلار در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

CHF در نیمه اول هفته قبل از به‌روزرسانی‌های ضعیف اقتصادی سوئیس و افزایش تمایلات ریسک‌پذیری به زودی فرانک را پایین‌تر کشید و در پایان روز جمعه در میان بزرگ‌های اصلی قرار گرفت، در محدوده‌های محدود معامله شد.

استدلال های سرفصل صعودی

ANZ: اعتماد تجاری نیوزلند 13 امتیاز از -43.8 به -31.1 افزایش یافت، در حالی که انتظار می رود فعالیت خود از -7.6 به -4.5 در ماه می افزایش یابد.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

اوئدا، رئیس BOJ تاکید می کند که آنها هنوز به تورم پایدار 2 درصدی دست نیافته اند، بنابراین بانک مرکزی سیاست آسانی را حفظ خواهد کرد.

CPI ماهانه استرالیا از 6.3% سالانه در مارس به 6.8% سالانه در آوریل (در مقابل 6.4% مورد انتظار) افزایش یافت.

JOLTS ایالات متحده فرصت های شغلی در آوریل: 10.1 میلیون در مقابل 9.75 میلیون در ماه مارس. تعداد و نرخ اخراج و اخراج به 1.6 میلیون کاهش یافت.

تمایل مصرف کننده ژاپن در ماه می از 35.4 به 36 رسید که بالاترین میزان از ژانویه 2022 است.

S&P Global US Manufacturing PMI برای ماه می: 48.4 در مقابل 50.2 در آوریل

لو، فرماندار RBA:ما واقعاً می خواهیم مردم بفهمند که ما در این مورد جدی هستیم، آنچه لازم است را انجام خواهیم داد و تعهد ما برای کاهش تورم را زیر سوال نبرند. هر چقدر هم که دردناک است، ما باید آنجا کار کنیم.

بررسی بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که ثبات مالی منطقه یورو به دلیل فشارهای بانکی خارج از منطقه یورو شکننده است.

جفرسون، فرماندار فدرال، روز چهارشنبه اعلام کرد که فدرال رزرو ممکن است از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن صرف نظر کند، در حالی که همچنان گزینه افزایش بیشتر نرخ را در آینده باز نگه می دارد.

فشارسنج اقتصادی KOF سوئیس از رقم کاهش یافته 96.1 به 90.2 در ماه مه سقوط کرد تا منعکس کننده بدتر شدن شرایط در مقابل پیش بینی 95.7 باشد.

مجوزهای ساختمان نیوزلند برای آوریل 2023: – 2.6% m/m (2.0% m/m پیش بینی) در مقابل 6.6% m/m قبلی

جفت JPY

همپوشانی نمودار ین در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

مسکن ژاپن در ماه آوریل 11.9 درصد سالانه کاهش یافت که سریعتر از کاهش 3.2 درصدی مارس و افت 0.9 درصدی مورد انتظار بود.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-weekly-recap-2023-06-02

همپوشانی CHF در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

مخارج سرمایه خصوصی استرالیا در سه ماهه اول 2.4 درصد در مقایسه با رشد 1.1 درصدی پیش بینی شده، به دنبال افزایش 3.0 درصدی دوره قبلی افزایش یافت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

au Jibun Bank Japan Manufacturing PMI برای ماه می: 50.6 در مقابل 49.5 در آوریل. کسب و کار بیشتر و اعتماد مصرف کننده به افزایش تقاضای کلی مشتری کمک کرده است.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

PMI تولیدی منطقه یورو HCOB برای ماه می: 44.8 در مقابل 45.8 در آوریل. بررسی ها کاهش شدید سفارشات جدید و تولید کارخانه را نشان داد. هنوز استخدام می شود اما با سرعت پایین

مجلس سنای آمریکا اواخر عصر پنجشنبه سقف بدهی و بسته کاهش بودجه را تصویب کرد و ایالات متحده را یک قدم به اجتناب از سناریوی نکول بدهی نزدیکتر کرد.

همپوشانی ین در برابر ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

استدلال های سرفصل صعودی

احساس ریسک در اواخر چهارشنبه / اوایل پنج‌شنبه با مذاکرات فدرال رزرو «جلو در ژوئن» و تصویب قرارداد بدهی ایالات متحده در مجلس نمایندگان و سنا به حالت مثبت برگشت. این به کیوی کمک کرد حداقل در مقابل پناهگاه های امن در روز جمعه کمی از حالت قرمز خارج شود.

استدلال های سرفصل صعودی

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج